مشخصات فنی پورشه ماکان برقی 2024

به گزارش خودرونویس، همانطور که قبلا اشاره کرده بودیم، پورشه ماکان برقی روی پلتفرم جدیدی موسوم به PPE یا Premium Platform Electric توسعه یافته که با همکاری مشترک بین آئودی و پورشه طراحی شده است. قدرتمندترین مدل پورشه ماکان برقی به قوای محرکه ای با قدرت 603 اسب بخار و گشتاوری معادل 1000 نیوتن متر مجهز شده که این نیرو توسط دو موتور برقی تولید شده و به موجب آنها سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک برای پورشه ماکان برقی به ارمغان آمده است. لازم به ذکر است که پلتفرم PPE امکان نصب یک موتور برقی روی محور عقب را نیز دارد و بدین ترتیب نسخه های پایه و ارزان قیمتتر پورشه ماکان صرفا با یک موتور برقی و سیستم انتقال قدرت عقب محرک به بازار عرضه خواهند شد.

porsche-macan-ev-پورشه ماکان برقی الکتریکی 2024 (1)

در حالیکه هنوز وزن خالص پورشه ماکان برقی مشخص نیست، این را می دانیم که تقسیم وزن این خودرو 48 درصد روی اکسل جلو و 52 درصد روی اکسل عقب است. نسخه دو موتوره پورشه ماکان برقی انرژی خود را از یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت خالص 100 کیلووات ساعت دریافت می کند. به لطف ساختار الکتریکی 800 ولتی، مشتریان می توانند باتری 12 سلولی پورشه ماکان الکتریکی را با شارژر سریع با توان 270 کیلووات شارژ کنند.

porsche-macan-ev-پورشه ماکان برقی الکتریکی 2024 (1)

پورشه اظهار کرده که قصد نصب پک باتری کوچکتر از این را برای ماکان برقی نداشته و همچنین اضافه کرده که پلتفرم PPE امکان پذیرش پک باتری با ظرفیت بالاتر از این را هم ندارد. در این لحظه مسافت قابل پیمایش با یکبار شارژ کامل پورشه ماکان برقی اعلام نشده، ولی این را می دانیم که مالکان این خودرو طی 25 دقیقه شارژ سریع می توانند سطح انرژی باتری ها را از 5 به 80 درصد برسانند. پورشه برای اینکه سرعت شارژ ماکان الکتریکی را افزایش دهد، مهندسی هوشمندانه را در خصوص پک باتری این خودرو کرده و پک باتری 800 ولتی این خودرو را به دو قسمت تقسیم کرده تا با شارژرها 400 ولتی هماهنگی بیشتری داشته باشد.

porsche-macan-ev-پورشه ماکان برقی الکتریکی 2024 (1)

از جمله دیگر مشخصات فنی تایید شده پورشه ماکان برقی می تواند به قفل دیفرانسیل برقی اکسل و همچنین افزایش 15 درجه ای چرخش فرمان به منظور بهبود مانورپذیری این کراس اوور برقی پریمیوم آلمانی اشاره کرد. به منظور افزایش پایدار و بهبود مانورپذیری هم پورشه قابلیت فرمان پذیری چرخ های عقب را نیز به ماکان برقی اضافه کرده که این چرخها تا 5 درجه امکان چرخش را در سرعت کمتر از 80 کیلومتر بر ساعت دارند.

porsche-macan-ev-پورشه ماکان برقی الکتریکی 2024 (1)

در آخر باید اظهار کنیم که نسخه های درونسوز و برقی پورشه ماکان قرار است که در صلح و آرامش در کنار هم تولید و عرضه شوند و پس از گذشت چند سال سرانجام به زمان تلخ خداحافظی با نسخه بنزینی پورشه ماکان خواهیم رسید.

منبع Motor1
5 از 1 رای