اخبار خودرو جهان
قدرتمندتر و سریع تر از مدل معمولی

آئودی RS6 و RS7 پرفورمنس 2023 رونمایی شدند

سه شنبه - ۸ آذر ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
audi-rs7-sportback-performance آئودی RS6 پرفورمنس 2023 (1)

آئودی وعده داده که از سال 2026 به بعد تنها خودروهای برقی جدید معرفی می کند. ولی هنوز چند سالی تا فرارسیدن آن سالهای تلخ باقی مانده و هنوز به خودروهای درونسوز امید هست. آئودی به منظور جذابتر کردن دو خودروی RS6 استیشن و RS7 اسپرتبک، نسخه های قدرتمندتر پرفورمنس این دو خودرو را معرفی کرده که از نسخه ارتقا یافته پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ بهره می برند.

مشخصات فنی آئودی RS6 و RS7 پرفورمنس

به گزارش خودرونویس، هر دو خودرو آئودی RS6 و RS7 پرفورمنس به پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ مجهز هستند. این پیشرانه قادر به تولید 621 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور بوده و نیروی آن به هر چهار چرخ منتقل می شود. بدین ترتیب نسخه پرفورمنس دو خودرو آئودی RS6 و RS7 نسبت به مدل های معمولی 30 اسب بخار قدرت و 50 نیوتن متر گشتاور بیشتری تولید می کنند. به لطف این افزایش قدرت حال آئودی RS6 و RS7 پرفورمنس قادر هستند که طی 3.4 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابند. همچنین این دو خودرو به صورت استاندارد به پکیج RS داینامیک و قابلیت فرمان پذیری چرخ های عقب مجهز هستند و نهایت سرعت قابل پیمایش آنها روی 280 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

audi-rs7-sportback-performance آئودی RS6 پرفورمنس 2023 (1)

آئودی RS6 پرفورمنس

آئودی RS6 و RS7 پرفورمنس جدا از پیشرانه قدرتمندتر، به دیفرانسیل مرکزی سبکتر و کوچکتری مجهز هستند. وظیفه این قطعه انتقال قدرت به چرخ ها در سیستم عقب محرک محور است. به عبارت دیگر در شرایط معمولی 60 درصد قدرت موتور به چرخ های عقب منتقل می شود. بسته به میزان کشش و تماس با سطح، تا 85 درصد قدرت پیشرانه امکان انتقال  به چرخ های عقب و نهایتا تا 70 درصد قدرت موتور امکان انتقال به چرخ های جلو را دارد. این یک سخت افزار کاملا جدید بوده که آئودی روی RS6 و RS7 پرفورمنس نصب شده که موجب بهبود هندلینگ و پایداری در پیچ های تند می شود و ریسک کم فرمانی را کاهش می دهد.

audi-rs7-sportback-performance آئودی RS6 پرفورمنس 2023 (1)

آئودی RS7 پرفورمنس

در صورت نصب دیسک ترمز کربن سرامیکی برای آئودی RS7 و RS6 پرفورمنس به جای دیسک های استیل، 34 کیلوگرم دیگر از وزن این خودرو کاسته می شود. این دیسک ها در چرخ های جلو و عقب به ترتیب قطری معادل 440 و 370 میلی متر دارند. این دیسک های کربن سرامیکی به کالیپرهای قرمز، آبی یا خاکستری مجهز می شوند. در صورت سفارش پکیج RS داینامیک پلاس نیز بیشینه سرعت قابل پیمایش این دو خودرو به 305 کیلومتر بر ساعت افزایش می یابد.

audi-rs7-sportback-performance آئودی RS6 پرفورمنس 2023 (1)

ظاهر آئودی RS6 و RS7 پرفورمنس

آئودی RS7 و RS6 پرفورمنس 2023 به صورت استاندارد به رینگ های 21 اینچی آلومینیومی مجهز هستند. اما به صورت آپشنال امکان سفارش رینگ 22 اینچی نیز وجود دارد. نوآوری صورت گرفته در رینگ های 22 اینچی، استفاده از آلیاژ فورج بوده که موجب مقاومت بالا و وزن سبکتر آنها شده که 5 کیلوگرم وزن کمتری نسبت به رینگ های 22 اینچی معمولی دارد. بدین ترتیب مجموعا 20 کیلوگرم از وزن خودرو کاسته می شود. این رینگ های جدید به تایرهای 285/30 کانتیننتال اسپرت کانتکت 7 مجهز بوده که چسبندگی بهتری هم در سطوح خشک و هم در سطوح خیس دارند و فاصله لازم برای توقف از سرعت 100 به صفر را به میزان 2 متر کاهش می دهند.

audi-rs7-sportback-performance آئودی RS6 پرفورمنس 2023 (1)

آئودی RS6 و RS7 پرفورمنس در 16 رنگ مختلف قابل سفارش بوده که شامل آبی آسکاری مات و متالیک و نقره ای مات Dew هستند. برای اینکه آئودی چهره نسخه پرفورمنس RS6 و RS7 را از مدل های معمولی متمایز کند، برخی از قسمت های بدنه شامل اسپویلر جلو، باله های جانبی جلو، قاب آینه ها، رکاب های جانبی، روف راک، قاب اطراف شیشه ها و دیفیوزر عقب را به رنگ خاکستری مات مزین کرده است. در صورت سفارش پکیج ظاهری کربن بلک نیز تریم شیشه های جانبی و روف راک تیره تر شده و لوگوی کرومی آئودی هم در جلو و عقب مشکی می شود.

audi-rs7-sportback-performance آئودی RS6 پرفورمنس 2023 (1)

داخل کابین آئودی RS6 و RS7 پرفورمنس

داخل کابین آئودی RS6 و RS7 پرفورمنس نسبت به نسخه معمولی تغییر زیادی نداشته و شاهد اجرای تودوزی مشکی با رد دوخت آبی رنگ در کابین هستیم. صندلی ها دارای پوشش چرم سوراخدار Valcona بوده و طرح لانه زنبوری دارند. این در حالیست که کنسول میانی، شیفتر دنده دارای پوشش جیر میکروفیبر دینامیکا هستند. این پوشش جیر مصنوعی 45 درصد آن از PET یا پلاستیک بازیافتی تشکیل شده است.

audi-rs7-sportback-performance آئودی RS6 پرفورمنس 2023 (1)

برای نمایشگر 12.3 اینچی دیجیتالی پشتفرمان، آئودی یک نشانگر تعویض دنده برای گیربکس هشت سرعته این دو خودرو تعبیه کرده که زمانی که این جعبه دنده در حالت تعویض دستی قرار داشته باشد به صورت چشمک زن به راننده نشان داده می شود. همچنین زمانی که لانچ کنترل فعال باشد، بهترین زمان را برای جدا شدن از خط نشان می دهد. همچنین چراغ های خوشامد گویی نصب شده در درب های جلو، روی زمان لوگوی RS Performance را نشان می دهند.

 

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟