ایجاد نهاد تنظیم گری برای تأمین قطعات خودرو

شنبه - ۲۴ مهر ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
قطعات خودرو

بازرس امور صنعت، معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور گفت: وزارت صمت باید نهاد تنظیم گر برای تأمین قطعات مورد نیاز خودروسازان ایجاد کند.

به گزارش خودرونویس، اشکان میرمحمدی در نشست مسؤولان سازمان بازرسی با مدیران ایران خودرو و سایپا افزود: خودروسازان می‌توانند قطعات مورد نیاز خود را به شرط اینکه ظرفیتی برای ساخت در سامانه توان ایران درج نشده باشد ثبت سفارش و نیاز خود را تأمین کنند.

وی با بیان اینکه در تأمین برخی قطعات خاص، انحصار شکل گرفته، گفت: وزارت صمت باید با تأسیس نهاد تنظیم گر در این باره ورود کند و قابلیت دسترسی به قطعات خاص الکترونیکی را برای متقاضیان فراهم کند.

آقای میرمحمدی افزود: خودروسازان اگر برای تأمین قطعات و یا در ارتباط با تأمین مالی مشکلاتی دارند به ما ارجاع دهند و ما در مواردی که آن مجموعه‌ها با دولت ارتباط و یا همکاری دارند ورود می‌کنیم تا اجحافی در حق صنعت خودروسازی صورت نگیرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده خودروسازان برای کاهش قیمت تمام شده، گفت: این اقدامات کافی نیست ضمن اینکه خودروسازان باید با فروش املاک مازاد خود هم در تأمین مالی و هم کاهش قیمت تمام شده محصول همت کنند.

بازرس امور صنعت، معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور همچنین افزود: اگرچه کاهش خودرو‌های بر کف مانده خبر خوبی است، اما خودروسازان باید در فرآیند تجاری سازی، این دست خودرو‌ها را به استاندارد نزدیک کنند که هم اکنون فاصله دارد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟