اخبار خودرو ایران
به روایت خودرونویس؛

سایپا اطلس و پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما / رقابت نفس گیر در کانال ۶۰۰ میلیون!

یکشنبه - ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
خواندن 7 دقیقه
مقایسه اطلس و پژو 206

اگر به دنبال خرید یک خودروی هاچبک داخلی که قیمت بالایی هم نداشته باشد هستید قطعا به دو گزینه یعنی سایپا اطلس و پژو ۲۰۶ تیپ ۳ سقف شیشه‌ای برخورد می‌کنید. اما انتخاب کدامیک از این دو خودرو منطقی تر است؟ کدامیک امکانات بیشتری ارائه می‌دهد؟ با خودرونویس همراه باشید تا به پاسخ این سوال برسیم.

اگر به دنبال خرید یک خودروی هاچبک داخلی که قیمت بالایی هم نداشته باشد هستید قطعا به دو گزینه یعنی سایپا اطلس و پژو ۲۰۶ تیپ ۳ سقف شیشه‌ای برخورد می‌کنید. اما انتخاب کدامیک از این دو خودرو منطقی تر است؟ کدامیک امکانات بیشتری ارائه می‌دهد؟ با خودرونویس همراه باشید تا به پاسخ این سوال برسیم.

عقب سایپا اطلس

سایپا اطلس را می‌توان به نوعی نوبرانه این خودروسازی داخلی برای سال ۱۴۰۳ دانست که اخیر پایش به بازار باز شده است. در حقیقت اطلس فیس لیفتی از خودروی کوییک محسوب می‌شود که به خصوص از نمای کناری هیچ تفاوتی با کوییک ندارد. در نقطه مقابل خودرو محبوب پژو ۲۰۶ تیپ ۳ سقف شیشه‌ای قرار دارد که پیشرانه آن با مدل تیپ ۲ یکسان است و اما گزینه متفاوت تری به حساب می آید.

پژو 206 تیپ 3

مشخصات فنی سایپا اطلس و پژو 206

سایپا اطلس و پژو 206 تیپ 3 در بخش فنی اشتراکات جالبی با هم دارند. اطلس از پیشرانه ۱.۵ لیتری با حداکثر توان ۹۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۳۷ نیوتن.متر بهره می‌برد. توان این پیشرانه توسط گیربکس دستی ۵ سرعته به محور جلو منتقل می‌شود.

رینگ تورنادو

در بخش دیگر پژو ۲۰۶ با استفاده از پیشرانه TU3 با حجم ۱.۴ لیتر، حداکثر توان ۷۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۱۸ نیوتن متر را ارائه می دهد. گیربکس هم مانند اطلس از نوع ۵ سرعت دستی است. با توجه به موارد ذکر شده می‌توان گفت از لحاظ توان پیشرانه و گشتاور ارائه شده، اطلس در وضعیت بهتری قرار دارد و به نوعی می‌تواند در بخش فنی برتر باشد.

جلو سایپا اطلس

امکانات رفاهی سایپا اطلس و پژو 206 تیپ 3

از جمله امکانات مهم اطلس می‌توان به سیستم تهویه دیجیتال اما دستی، کیسه هوای راننده و سرنشین، سنسور پارک عقب، کامپیوتر سفری، سنسور پایش فشار باد تایرها، صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی، سیستم کنترل صدا از روی فرمان، روکش چرم صندلی، آینه های تاشو برقی و سانروف اشاره کرد.

کابین پژو 206 تیپ 3

اما باز هم در نقطه مقابل پژو ۲۰۶ تیپ ۳ امکانات آنچنانی ندارد. از جمله مهم‌ترین نکات این خودرو در بخش امکانات رفاهی می‌توان به همان سقف شیشه‌ای و سیستم تهویه اتوماتیک اشاره کرد. در این بخش هم به نظر می‌رسد که اطلس با امکانات بیشتر برنده باشد.

کابین سایپا اطلس

قیمت سایپا اطلس و پژو 206 تیپ 3

اگر به دنبال خرید این دو خودرو از بازار آزاد باشید قیمت اطلس در بازه ۵۶۰ تا ۶۲۰ میلیون تومان قرار دارد. در نقطه مقابل پژو ۲۰۶ تیپ ۳ از  ۶۳۰ تا ۶۴۰ میلیون تومان قیمت گذاری می شود.

سایپا اطلس سفید قرمز

سخن پایانی

اگر بخواهیم به امکانات رفاهی و مشخصات فنی اشاره کنیم، همانطور که گفته شد، اطلس تا حدودی نسبت به پژو ۲۰۶ تیپ ۳ برتری پیدا می کند، در حالی که قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ اندکی بیشتر از اطلس است. اما با این وجود، بسیاری سراغ پژو ۲۰۶ می‌روند چرا که هنوز جایگاه خود را در بازار دارد و به نوعی یک خودرو با اصالت‌تر محسوب می‌شود. شاید اعتماد عمومی به محصولات ایرانی جدید همچون اطلس، هنوز شکل نگرفته است و شرکت هایی همچون سایپا، نیاز مبرم به برند سازی و تغییر تصویر ذهنی مشتریان دارند.

کیلومتر اطلس

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟