اخبار خودرو جهان
سلاح 700 اسب بخاری مسابقه ای

فراری 488 GT مدیفیکاتا رونمایی شد

سه شنبه - ۱۱ آذر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
فراری 488 GT مدیفیکاتا

جدیدترین سلاح مسابقه ای کمپانی فراری ابرخودروی 488 GT نام دارد که محصولی تولید محدود بوده و در ساخت آن از تکنولوژی هر دو ابرخودروی 488 GT3 و 488 GTE استفاده شده است. مالکین این هیولای مسابقه ای تنها می توانند آن را در رویدادهای مسابقه ای در سراسر دنیا و همچنین رویداد فراری کلاب Competizioni GT استفاده کنند.

مشخصات فنی

قلب تپنده این فراری مسابقه ای از یک پیشرانه هشت سیلندر دو توربوشارژ تشکیل شده که قادر به تولید بیشینه قدرتی در محدوده 700 اسب بخار بوده که مقداری قدرتمندتر نسبت به نمونه نصب شده روی نسخه های GT3 و GTE است. ضرایب جدید گیربکس و همچنین کیت کلاچ فیبر کربنی باعث بهبود عملکرد سیستم انتقال قدرت و رساندن نیرو و گشتاور ارتقا یافته این پیشرانه به چرخ ها می شود.

فراری 488 GT مدیفیکاتا را در واقع باید ترکیبی از دو ابرخودروی 488 GT3 و 488 GTE دانست که تمامی ویژگی های نوآورانه این دو خودرو به صورت یکجا در این ابرخودرو دیده می شود.

پیشرانه فراری 488 GT مدیفیکاتا

کیت آیرودینامیکی فوق پیشرفته 488 GT مدیفیکاتا

مهندسین فراری برای 488 GT مدیفیکاتا قطعات آیرودینامیکی ارتقا یافته جدیدی را به منظور تولید نیروی رو به پایین هرچه بیشتر طراحی کرده اند که نیروی رو به پایین را در مرکز به سمت جلو هدایت می کند. این موضوع باعث می شود که نیروی رو به پایین تولیدی در اکسل جلو بدون افزایش چشمگیر ضریب مقاومت هوا، بیشتر شود. این باعث می شود که فراری 488 GT مدیفیکاتا به منظور تولید نیروی رو به پایین بیشتر نیاز کمتری به تغییر زاویه بال عقب در سرعت ها و شرایط مختلف داشته باشد. فراری اظهار کرده که به لطف این کیت بدنه پیشرفته، 488 GT مدیفیکاتا قادر است در سرعت 230 کیلومتر بر ساعت بیشینه نیروی رو به پایینی فراتر از 1000 کیلوگرم را تولید کند.

پیشرانه فراری 488 GT مدیفیکاتا

سایر ویژگی های 488 GT مدیفیکاتا

همانند نسخه 488 GTE، تمامی قسمت های بدنه این ابرخودروی مسابقه ای از جنس فیبر کربن به منظور سبک سازی ساخته شده اند. البته سقف و ستون های سقف این خودرو همچنان از جنس آلومینیوم ساخته شده اند. سیستم ترمز این نسخه 488 به طور کلی توسط برمبو طراحی شده که به کالیپرهای ویژه ای مجهز شده که در خودروهای حاضر در رقابت های جهانی نیز نمونه آن دیده می شود. سیستم ترمز ضد قفل ABS این خودرو نیز از 488 GT3 EVO مدل 2020 قرض گرفته شده، ولی تنظیمات آن برای مدل GT مدیفیکاتا منحصر به فرد است.

کابین فراری 488 GT مدیفیکاتا

از جمله تجهیزات استاندارد این خودروی مسابقه ای می توان به سیستم V باکس آن اشاره کرد که اطلاعات آن توسط سیستم اندازه گیری دقیق بوش مخابره می شوند. همچنین این فراری مسابقه ای به دوربین دید عقب با رزولوشن بالا، صندلی دوم و سیستم پایش فشار باد و دمای تایرها مجهز شده است. مشتریان قادر هستند به منظور شخصی سازی تریم بیرونی و داخل کابین را به طور کامل مطابق با سلیقه خود سفارش دهند.

 

سخن پایانی

از آنجایی که این یک ابرخودروی تولید محدود محسوب می شود، فراری قصد دارد که در ابتدا آن را به رانندگانی بفروشد اخیرا در رویداد Competizioni GT با فراری یا کلاب Competizioni GT شرکت کرده اند. تقویم سال آینده رویداد کلاب Competizioni GT شامل رویدادهایی در پیست بین المللی ویرجینیا، مونزا، واکینز گلن، سوزوکا و نوربرگ رینگ است.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟