اخبار خودرو ایران
ادامه همکاری با ایسوزو پس از رفع تحریم ها

عرضه دو محصول جدید توسط بهمن دیزل در سال 1400

شنبه - ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
خواندن 6 دقیقه
برنامه توسعه بهمن دیزل در 1400

بهمن دیزل بزرگترین تولید کننده خودروهای تجاری در کشور بوده که سهم بیش از 50 درصدی از بازار کامیونت سهم بالایی از مینی بوس را از بازار ایران به خود اختصاص داده و قصد عرضه محصول به بازارهای کشورهای همسایه را با اتکا به محصولات مدرن و بخش کاربری سازی خود دارد. فرصتی پیش آمد تا با مدیران عامل بهمن دیزل و گروه بهمن در نشست خبری آنلاین صحبتی داشته باشیم و عملکرد این خودروساز بخش خصوصی در سال گذشته و برنامه های آن برای سال 1400 مطلع شویم.

به گزارش خودرونویس، محمد محمدی مدیرعامل بهمن دیزل در خصوص همکاری با خودروسازان خارجی پس از تحریم ها اظهار کرد: یکی از دلایل پیشرفت بهمن دیزل، ارتباط با شریک تجاری معتبر و خوبی همچون ایسوزو بوده و این شرکت به واسطه عمق و وسعت همکاری با ایسوزو همچنان پس از تحریم ها فعالیت خود را با شریک خارجی خود ادامه می دهد. ولی بهمن دیزل به جز ایسوزو برنامه ای برای همکاری با شرکای خارجی دیگر را در این لحظه ندارد و صرفا در صورت رفع تحریم ها با ایسوزو همکاری خواهند داشت.

مدیرعامل بهمن دیزل در خصوص عقد قرارداد با شریک خارجی جدید و همچنین جلوگیری از ضرر ناشی از بد عهدی آنها گفت: خوشبختانه طی برندسازی صورت گرفته در بهمن دیزل و عرضه شیلر که بیش از نیمی از فروش بهمن دیزل در سال 1399 را به خود اختصاص داده بود، توانسته دانش خود را به شریک خارجی نشان دهد. محمد محمدی در ادامه بیان کرد که بهمن دیزل قصد عرضه دو محصول با همکاری شریک تجاری چینی خود هم دارد که تصمیم بر این بوده آنها را برند سازی کند و با برند اختصاصی خود در سال جاری به بازار ایران عرضه کند. همچنین در صورت رفع تحریم های صنعت خودرو، امکان همکاری دوباره با مکسوس وجود دارد؛ ولی چیزی که فعلا قطعی بوده، ادامه همکاری با ایسوزو پس از تحریم هاست.

مدیرعامل بهمن دیزل اظهار کرد که تحریم های صورت گرفته قطعات یدکی مربوط به ایسوزو را هدف قرار نداده و اظهار کرد که در گذشته و حال هیچ مشکلی در خدمات پس از فروش و تامین قطعات ایسوزو نداریم.

در خصوص داخلی سازی محصولات بهمن دیزل محمدی اظهار کرد که در خصوص کامیونت شیلر 6 تن میزان داخلی سازی در سال گذشته 56 درصد بود که بنا داریم در سال 1400 میزان داخلی سازی این خودرو را به 60 درصد برسانیم. در خصوص شیلر 8 تن نیز داخلی سازی این کامیونت در سال گذشته 48 درصد بود که بنا داریم میزان داخلی سازی این خودرو را پایان سال جاری به 50 درصد برسانیم. مینی بوس پگاسوس نسل جدید مینی بوس شیلر بوده که میزان داخلی سازی آن در حال حاضر 41 درصد بوده که در سال 1400 به 50 درصد داخلی سازی خواهد رسید که با تعمیق ساخت داخل ارزبری تولید هر خودرو کاهش می یابد.

 

دو برابر شدن تیراژ تولید و عرضه دو محصول جدید

بیوک علی مرادلو مدیرعامل گروه بهمن در خصوص برنامه های بهمن دیزل در سال 1400 گفت: در راستای سودده شدن بهمن دیزل، امسال تیراژ تولید بهمن دیزل افزایش خواهد یافت و ضمن اینکه با تزریق سرمایه، گستره فعالیت و وسعت کارخانه این شرکت نیز افزایش می یابد تا بهمن دیزل پیشرو خودروسازان تجاری در زمینه محصولات باری و مسافری باشد.

مدیرعامل بهمن دیزل اظهار کرد که در سال 1400 این شرکت قصد دارد تیراژ تولید خود را تا دو برابر سال گذشته افزایش دهد و برنامه عرضه دو محصول جدید را به بازار دارد. یکی از این دو محصول یک کامیونت هاب دار 8.5 تن بوده که در نیمه دوم سال 1400 به بازار عرضه می شود. خودروی دیگر در یک سگمنت بالاتر بوده که با عرضه آن بهمن دیزل هم وارد سگمنت کشنده ها خواهد شد که در تیرماه خبرهای بیشتری از آن منتشر خواهد داشت. این دو خودرو در این لحظه در حال گذراندن تست های جاده ای بوده و پس از پایان تست ها، به بازار معرفی خواهند شد.

برنامه توسعه بهمن دیزل در 1400

رشد کیفی محصولات بهمن دیزل

علی مرادلو بحث کیفیت و رضایت مشتری در کل گروه بهمن به خصوص بهمن دیزل بسیار مهم است. بهمن دیزل سال گذشته در پنج محصول ارتقا کیفی داشت که سه ایسوزو از چهار به پنج ستاره ایمنی تبدیل شد و دو شیلر از سه ستاره به چهار ستاره تبدیل شد. همچنین مدیرعامل بهمن دیزل گفت که در سال جاری قصد عرضه مینی بوس پگاسوس را با چهار ستاره کیفی و کامیونت شیلر هشت تن را هم با چهار ستاره کیفی به بازار ایران دارد. ضمن اینکه یک ایسوزو 8 تن هم که دارای چهار ستاره کیفی است، در سال جاری یک پله افزایش کیفی خواهد داشت و پنح ستاره خواهد شد.

در زمینه فرآیندهای داخلی هم که بر کیفیت محصول تاثیر دارند، سالن های PDI و آزمایشگاه مرجع در سال گذشته راه اندازی شده و امسال جاده تست بهمن دیزل هم راه اندازی خواهد شد. ضمن اینکه سیستم Best که نظام ارزیابی گروه بهمن بوده کامل می شود و خودروهای تحویلی به مشتری از آزمون های کاملی مطابق با استانداردهای جهانی عبور می کند.

 

صادرات به کشورهای همسایه

مدیرعامل گروه بهمن اظهار کرد که در بحث صادرات مطالعاتی روی بازارهای هدف انجام شده؛ ولی به دلیل محدودیت های کرونا برنامه های مربوط به صادرات مقداری کند پیش رفته است. مذاکرات بهمن دیزل با عراق و سوریه در حال انجام بوده و هنوز نهایی نشده است. علی مرادلو اظهار کرد که محصول صادراتی ما باید ویژه آن بازار توسعه یافته باشد و به همین منظور باید مطالعاتی روی سلیقه و نیاز مشتری صورت گرفته باشد. بیوک علی مرادلو اضافه کرد که در کشورهای نزدیک درخواست هایی مبنی بر تولید تحت لیسانس گروه بهمن به این شرکت هم شده است.

محمد محمدی در خصوص معرفی محصول و صادرات اظهار کرد که از 19 تا 22 خرداد در نمایشگاه خودرو اربیل عراق شرکت خواهد کرد که در آن یک دستگاه کامیونت یخچالدار شیلر و مینی بوس پگاسوس را خواهیم برد. در سوریه هم 200 دستگاه کامیونت شیلر با بالابر توسط اداره برق به این شرکت سفارش داده شده که وجود کاربری سازی با استاندارد در بهمن دیزل، مزیت رقابتی این شرکت در میان رقبا در داخل و خارج کشور است.

 

توسعه پلتفرم در بهمن دیزل

یکی از مهم ترین اقدامات برای توسعه محصول، داشتن پلتفرمی بومی است و ظاهرا بهمن دیزل در زمینه توسعه پلتفرم و تولید المان های اصلی پلتفرم گام های مثبتی برداشته و در این لحظه اکسل های ایسوزو که از جمله اجزای اصلی پلتفرم بوده، داخل کشور تولید می شود. در خصوص پیشرانه هم بین سیبا موتور و ایدم همکاری هایی آغاز شده و اگر پیشرانه ای توسط ایدم تولید شود، بهمن دیزل از آن در محصولات تجاری خود استفاده خواهد کرد.

مدیرعامل گروه بهمن اظهار کرد در خصوص توسعه پلتفرم ملی برای خودروهای تجاری باید اقدامی در سطح ملی صورت گیرد و از حالت تک شرکتی خارج شود. بدین صورت که ساختار کلی بین خودروسازان تجاری مختلف کشور مشترک باشد و اجزای اصلی پلتفرم مانند پیشرانه، گیربکس و اکسل بین محصولات شرکت های مختلف متفاوت باشد.

همچنین لازم به یادآوری است که شاسی 90 درصد خودروهای تجاری حاضر در کشور توسط گروه بهمن تولید می شود که یکی از المان های اصلی پلتفرم خودرو محسوب می شود.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟