۱۵ مهرماه؛ آخرین مهلت شناسه‌دار کردن قطعات یدکی

یکشنبه - ۱۰ مهر ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
لوازم-یدکی

معاون وزیر صمت گفت: دارندگان لوازم یدکی خودرو فقط تا ۱۵ مهر فرصت دارند کالاهای بدون شناسه را تعیین تکلیف کنند.

به گزارش خودرونویس،تولید و واردات لوازم یدکی خودرو در ماه‌های گذشته ملزم به دریافت شناسه کالا شده و عرضه‌کنندگان قطعات یدکی خودرو تا ۱۵ مهر فرصت دارند کالا‌های بدون شناسه را تعیین تکلیف و برای آنها شناسه دریافت کنند.

محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی وزیر صمت تأکید کرد: بعد از پایان این مهلت، قطعات بدون شناسه به عنوان قاچاق محسوب و با فروشندگان این کالاها برخورد خواهد شد.

همچنین معاون امور بازرگانی،توسعه و تجارت اداره کل صمت کردستان ضمن اعلام خبر ممنوعیت فروش بدون شناسه لوازم یدکی، تاکید کرد: تولیدکنندگان لوازم یدکی، تولیدات خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند.

سمیعی ، با اشاره به اینکه ۵۳ قلم از لوازم یدکی و قطعات خودرو باید دارای شناسه باشند، گفت: عرضه کنندگان لوازم یدکی، هنگام خرید از تولید کننده به شناسه و کد رهگیری کالا توجه کنند.

وی با بیان اینکه مهلت دریافت شناسه کالا تا ۱۵ مهر است، افزود: عرضه کنندگان لوازم یدکی باید لوازم یدکی بدون شناسه را به تولید کننده ارجاع دهند و تولیدکنندگان نیز با ثبت تولیدات خود در سامانه جامع تجارت شناسه دریافت کنند.

معاون امور بازرگانی،توسعه و تجارت اداره کل صمت کردستان هدف از اجرای این طرح را، امنیت خاطر مصرف کنندگان و ارتقای کیفیت محصولات عنوان کرد و گفت: آموزش ها و اطلاع رسانی های لازم جهت دریافت شناسه و کد رهگیری از سوی اداره صمت استان به تولیدکنندگان ارائه شده است.

سمیعی خاطر نشان کرد: پس از این تاریخ بازرسان، قطعات و لوازم یدکی بدون شناسه در سطح بازار را طبق قانون قاچاق جمع‌آوری خواهند کرد.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟