اخبار خودرو ایران

تانک ۳۰۰ با شتابران در راه است!/سورپرایز خودرویی ۱۴۰۳

چهارشنبه - ۸ فروردین ۱۴۰۳
خواندن 3 دقیقه

واردات خودرو در سال ۱۴۰۲ تا حدودی جان گرفت و شاهد ورود مدل‌های مختلفی به کشور بودیم. در این میان خودروهای لوکس و خاص البته برای جانبازان هم عرضه شد. یکی از این خودروها که ویژه جانبازان وارد خواهد شد چیزی نیست جز تانک ۳۰۰. این خودرو قرار است توسط شرکتی به نام شتابران پرشیا خودرو به کشور بیاید.

واردات خودرو در سال ۱۴۰۲ تا حدودی جان گرفت و شاهد ورود مدل‌های مختلفی به کشور بودیم. در این میان خودروهای لوکس و خاص البته برای جانبازان هم عرضه شد. یکی از این خودروها که ویژه جانبازان وارد خواهد شد چیزی نیست جز تانک ۳۰۰. این خودرو قرار است توسط شرکتی به نام شتابران پرشیا خودرو به کشور بیاید. با خودرونویس همراه باشید تا نگاهی به این خودرو و مشخصاتش داشته باشیم.

برند تانک برای کجاست؟

برند تانک را می‌توان از جمله برندهای معتبر چینی دانست که در حقیقت شرکت مادر آن خودروسازی گریت وال است. این خودروسازی پیش از این هم سابقه حضور در بازار ایران را داشته است. خانواده برند تانک سابقه خوبی از بابت حضور در عربستان و مارات دارد و در آنجا فروش خوبی را تجربه کرده‌اند. اگر بخواهیم به یک ویژگی اساسی خودروهای تانک اشاره کنیم قابلیت‌های آفرود بالای آن‌ها است. این خودروها به نوعی سطح کیفیت بسیار بالاتری نسبت به سایر محصولات چینی دارند و به نوعی می‌توان آن‌ها رو حتی در حد رقبای ژاپنی دانست.


مشخصات فنی

تانک ۳۰۰ مشخصات فنی قابل قبولی در بیین سایر رقبای چینی خود دارد. این خودرو از یک پیشرانه ۲ لیتری توربو با حداکثر توان ۲۲۷ اسب بخار و ۳۸۷ نیوتن.متر گشتاور بهره می‌برد. نکته قابل توجه دیگر درباره تانک ۳۰۰ دو دیفرانسیل بودن آن است و توان پیشرانه هم از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته ZF به محورها منتقل می‌شود.

وزن تانک ۳۰۰ بیش از ۲ تن است اما به لطف بهره گیری از پیشرانه قدرتمند می‌تواند در مدت زمان حدود ۹.۳ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. البته حداکثر سرعت این خودرو روی ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

اگر بخواهیم به قابلیت‌های آفرود این خودرو اشاره کنیم زاویه ورود خودرو ۳۶.۶ و زاویه خروج ۳۷.۲ است. برای این که درک بهتری از این موضوع داشته باشید زاویه ورود لندکرو عدد ۳۱ درجه و زاویه خروح آن ۲۲ درجه است. به همین واسطه می‌توان گفت که شاهد یک خودروی جذاب در بخش فنی و به ویژه برای آفرود خواهیم بود.


امکانات رفاهی

تانک ۳۰۰ در بخش امکانات رفاهی هم شرایط خوبی دارد. این خودرو از آپشن‌هایی نظیر سیستم کنترل الکترونیکی پایداری، ایربگ‌های راننده، سرنشین و جانبی، سیستم کنترل خودرو در سراشیبی، سیستم کمکی شروع به حرکت در سربالایی، رادار پیشگیری از تصادف جلو و رادار کمکی حرکت بین خطوط، کروز کنترل تطبیق‌پذیر، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم پایش فشار باد تایرها، سیستم هشدار خواب‌آلودگی راننده، سیستم تشخیص محدودیت سرعت و تابلو خوان، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی لمسی مجهز به ۹ اسپیکر، کلاستر دیجیتال، تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ جهت و سرنشین جلو در ۴ جهت، ماساژور و گرم‌کن صندلی‌های جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله، شیشه‌های عایق صدا و همچنین سانروف برقی بهره می‌برد.


فروش حواله‌های تانک در بازار آزاد

فروش حواله خودروهای جانبازان سال گذشته استارت خودرو و در سال ۱۴۰۳ هم همچنان ادامه دارد.  یکی از خودروهای خاصی که سال گذشته وارد سامانه یکپارچه شد تانک ۳۰۰ بود. خودرویی که در عین چینی بودن قابلیت‌های آفرودی و امکانات ویژه‌ای دارد. حال قیمت حواله این خودرو هم در بازار آزاد مشخص شده و نرخ ۴.۵ میلیارد تومان برای آن تعیین شده است. این در حالی است که قیمت تانک ۳۰۰ در گران‌ترین حالت ممکن ۴۷ هزار دلار و معادل تقریبا ۲.۸ میلیارد تومان است.

قیمت تانک ۳۰۰

در حال حاضر قیمت ۴.۵ میلیارد تومانی برای حواله این خودروی جذاب چینی در نظر گرفته شده است. بنابراین به نظر می‌رسد که قیمت این خودرو در بازار آزاد به مراتب بیشتر باشد. حال باید منتظر ماند و دید که این خودرو دقیقا چه زمانی و با چه قیمتی روانه بازار می‌شود.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟