اخبار خودرو ایران
نمایش جدیدترین محصولات در کنار حضور اتوبوس برقی آتروس e

حضور قدرتمند ایران خودرو دیزل در نمایشگاه حمل و نقل ۱۴۰۱

جمعه - ۲۹ مهر ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
ایران خودرو دیزل نمایشگاه حمل و نقل خدمات شهری 1401 (1)

هجدهمین نمایشگاه حمل و نقل و خدمات شهری از تاریخ ۲۷ تا ۳۰ مهر ماه در نمایشگاه شهر آفتاب در حال برگزاری بوده و شرکت ایران خودرو دیزل بزرگترین تولید کننده خودروهای تجاری در کشور یکی از شرکت کنندگان در این رویداد مهم بوده که با جدیدترین محصولات تجاری خود در نمایشگاه حمل و نقل خدمات شهری ۱۴۰۱ حضور پیدا کرده است.

به گزارش خودرونویس،سال 1399 را باید نقطه عطفی در تاریخ ایران خودرو دیزل دانست. روند فاجعه بار ضرر و زیان ایران خودرو دیزل تا آبان سال 1399 ادامه داشت. اما با روی کار آمدن جواد توسلی مهر به عنوان مدیرعامل جدید ایران خودرو، می توان اظهار کرد که روزهای تلخ و تاریک این شرکت به پایان رسید. توسلی مهر با بررسی راهکارهایی برای نجات ایران خودرو دیزل تمام تلاش خود را برای افزایش تیراژ تولید، به صفر رساندن زیان انباشه، پرداخت بدهی ها و توسعه محصولات جدید و گسترش تنوع سبد محصولات ایران خودرو دیزل کرد. از آبان سال 1399 تا امروز کمتر از دو سال گذشته و ایران خودرو دیزل در این مدت کوتاه توانست بدهی های معوق خود به بانک ها را تصفیه، تیراژ تولید خود را چندین برابر، محصولات جدیدی را به بازار عرضه و قراردادهای صادراتی مختلفی را امضا کند.

ایران خودرو دیزل نمایشگاه حمل و نقل خدمات شهری 1401 (1)
شاه کلید نجات ایران خودرو دیزل از شرایط بحرانی را باید جهش در تولید دانست. تولید ایران خودرو دیزل در سال 1400 نسبت به سال 1399 به میزان 90 درصد و نسبت به سال 1398 نزدیک به چهار برابر رشد داشته است. جالب است بدانید که ایران خودرو دیزل هم اکنون در سال 1401 و در اواخر شهریور ماه موفق شد که رکورد تولید سال گذشته خود را بکشند و این در حالیست که هنوز 6 ماه تا انتهای سال 1401 باقی مانده است. با راه اندازی خط تولید کامیونت در آبان ماه سال جاری و همچنین گسترش تولید کامیون کشنده های فوتون آیومان H5 و آتامان یقینا ایران خودرو دیزل قادر است به تیراژ 25 هزار دستگاهی هدف گذاری شده برای سال 1401 دست یابد که در تاریخ این شرکت بی سابقه است. لازم به ذکر است که این افزایش تیراژ باعث نشده که ایران خودرو دیزل از بحث کیفیت غافل شود و بیش از 75 درصد محصولات این شرکت هم اکنون دارای چهار ستاره کیفی هستند. ضمن اینکه 70 درصد محصولات ایران خودرو دیزل تولید داخل و 30 درصد آن به صورت CKD به بازار عرضه می شوند و افزایش تیراژ در ایران خودرو دیزل به صورت مستقیم روی افزایش فرصت های شغلی تاثیر دارد و موجب کارآفرینی افراد بیشتری شده است.

ایران خودرو دیزل نمایشگاه حمل و نقل خدمات شهری 1401 (1)
ایران خودرو دیزل در این مدت محصولات جدیدی را رونمایی کرده که از جمله آنها می توان به کامیون کشنده فوتون آیومان H5، کامیون کشنده آتامان، کامیونت آترین پلاس، پیکاپ نیوفیس فوتون تانلند بنزینی و دیزلی، اتوبوس آتروس‌ برقی و … اشاره کرد. ایران خودرو دیزل به جهت نشان دادن محصولات جدید خود و مزیت استفاده آنها در سیستم های حمل و نقل، عمران و توسعه خدمات شهری با عمده محصولات خود در نمایشگاه حمل و نقل، توسعه و خدمات شهری حضور پیدا کرده است. از جمله محصولات ایران خودرو دیزل در نمایشگاه شهر آفتاب می توان به کامیون کشنده فوتون آیومان H5، کامیون کشنده آتامان، کامیونت آترین پلاس، ون وانا تاکسیرانی، پیکاپ فوتون تانلند فیس لیفت در مدل بنزینی و دیزلی، اتوبوس آتروس دیزلی و آتروس e برقی را اشاره کرد.

ایران خودرو دیزل نمایشگاه حمل و نقل خدمات شهری 1401 (1)
هجدهمین دوره نمایشگاه حمل و نقل، عمران و خدمات شهری از تاریخ ۲۷ تا ۳۰ مهرماه سال ۱۴۰۱ برگزار می شود.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟