اخبار خودرو ایران
روشی ساده و موثر برای افزایش توان، بهینه کردن و رفع باگ خودرو

انواع ریمپ پژو 206 و قیمت های آن

چهارشنبه - ۲ آذر ۱۴۰۱
خواندن 6 دقیقه
انواع ریمپ پژو 206 و قیمت های آن5

ریمپ خودرو در واقع فرایندی است که از طریق آن تنظیمات نرم افزار پیش فرض در واحد کامپیوتر خودرو یا ecu تغییر یافته و ممکن است با نرم افزارهای دیگر جایگزین شود. غالبا ریمپ با درخواست مالک خودرو و بر اساس مشخصات فنی خودرو به صورت سفارشی انجام می شود. البته چنین کاری باید طبق مقررات و قوانین هر کشور انجام شود. در صورت تغییر نقشه رایانه امکان استفاده از بیشترین کارایی و بازدهی خودرو فراهم می شود. علاوه بر این، ریمپ کردن خودرو با هزینه کمی، ضمن بالا بردن بازدهی موتور خودرو، باعث افزایش طول عمر آن هم شود. در این مقاله قصد داریم تا به موضوع ریمپ پژو 206، انواع و قیمت آن بپردازیم.

ریمپ پژو 206

به گزارش خودرونویس، پژو 206 یکی از خودروهای محبوب در کشور به خصوص در میان جوانان است. ماشین پژو 206 از موتورهای چهار سیلندر سری TU برخوردار هستند. ریمپ کردن این خودرو از تیپ یک تا شش باعث ایجاد نتایج متفاوتی شده است. اما به طور کلی در تمام تیپ ها این کار می تواند به ارتقای بهره وری و افزایش بازدهی موتور منجر شود. از جمله نتایجی که با ریمپ کردن پژو 206 می تواند به دست آید می توان به افزایش سرعت و شتاب اولیه و ثانویه، افزایش قدرت موتور، برطرف کردن کپ اولیه و کپ حین حرکت، کاهش مصرف سوخت، حذف محدودیت موتور با برداشتن کاتاف، رفع استارت سرد و بد استارت خوردن خودرو، سازگار کردن خودرو با سوخت داخلی، کاهش تاثیر کولر بر توان خودرو، برطرف کردن تاخیر گاز دادن، کاهش دمای موتور با عملکرد بهتر فن و از بین رفتن لرزش خودرو به هنگام درجا حرکت کردن اشاره کرد.

انواع ریمپ پژو 206 و قیمت های آن5

ریمپ انواع تیپ های پژو 206

ریمپ یکی از روش های ساده تیونینگ خودرو محسوب می شود. در ادامه به بررسی ریمپ انواع تیپ های پژو 206 پرداخته ایم. در صورتی که خودروی شما شامل یکی از این تیپ ها می شود دانستن ریمپ آن ها می تواند اطلاعات سودمندی را برایتان فراهم کند.

پژو 206 تیپ 1 با مشخصاتی از جمله سیستم غیر مولتی پلکس، گیربکس دستی، موتور TU3 و ECU اس 2000 به بازار عرضه شد. ریمپ این خودرو به منظور کاهش دما، افزایش شتاب و کاهش مصرف سوخت انجام می شود. نکته قابل توجه آن است که به دلیل کارکرد بالای این تیپ از خودروی پژو 206، ابتدا ضروری است که کارشناسی خودرو انجام شود. سپس می توان درباره این که این خودرو را می توان ریمپ کرد یا نه تصمیم گیری کرد.

ریمپ پژو 206 تیپ 2

این تیپ از خودروی پژو 206 در حال حاضر با تیراژ بالایی تولید و عرضه می شود. از جمله مشخصات فنی این خودرو می توان به گیربکس دستی، موتور TU3، سیستم مولتی پلکس، شیشه های جلو برقی و عقب از نوع دستی، اکو مکس، ECUهای اس 2000، ME17، برخورداری از ولئو و غرب استیل اشاره کرد. ریمپ کردن پژو 206 تیپ 2 می تواند روی دمای فن تاثیر گذاشته و باعث کاهش آن شود. همچنین می تواند باعث افزایش سرعت، شتاب خودرو و قدرت موتور آن شود. علاوه بر این ها امکان رفع کپ و کاهش مصرف سوخت هم وجود دارد. بر اساس تست داینامومتر در صورت ریمپ کردن امکان افزایش 6 اسب بخاری به قدرت موتور وجود دارد. علاوه بر این ها مصرف سوخت هم حدود 5 تا 7 درصد کاهش می یابد.

ریمپ پژو 206 تیپ 3

پژو 206 تیپ 3 در واقع همان ارتقا یافته تیپ 2 است. به گونه ای که شیشه بالابرهای عقب برقی شده و آپش هایی از جمله دریچه گاز برقی، پنل بخاری برقی و …. به آن افزوده شده است. از این رو با تیپ 3 تفاوت هایی دارد. این تیپ از خودروهای پژو 206 هم مشکلات شایعی از قبیل روشن شدن دیرهنگام، بد گاز خوردن و برخی از اوقات خاموش شدن موتور در هوای سرد دارد. از این رو با ریمپ کردن این خودروها می توان بر این مشکلات غلبه کرد. همچنین این کار می تواند باعث برطرف شدن کپ سرگاز و کاهش دمای حاصل از کارکرد فن شود. شتاب اولیه و ثانویه خودرو هم با این کار افزایش می یابد. روی این تیپ از خودروهای پژو 206 معمولا ایسیو ولئو j34 و بوش ME نصب می شود.

ریمپ پژو 206 تیپ 4

این تیپ از خودروی پژو 206 به نوعی برای تشریفات استفاده می شد و مخصوص مدیران به شمار می رود. به طوری که فقط 200 دستگاه از این تیپ تولید شده و به فروش رفته است. موتور این تیپ از نوع tu5 بوده و گیربکس اتومات دارد. با برخورداری از سیستم برقی مولتی پلکس و ایسیوی بوش 7.4.4 از سایر تیپ ها متفاوت تر شده است. با ریمپ این تیپ می توان به نتایجی از جمله رفع کپ و تاخیر گاز دادن، بهبود تعویض دنده با گیربکس اتومات، افزایش گشتاور و کاهش میزان مصرف سوخت اشاره کرد. ریمپ این خودرو تاثیر بسزایی روی قدرت موتور داشته و در حدود هشت اسب بخار افزایش می یابد.

ریمپ پژو 205 تیپ 5

پژو 206 تیپ پنج را می توان پرطرفدارترین مدل ها به شمار آورد. به دلیل آن که موتور این خودرو بسیار پرقدرت بوده وقیمت مناسبی هم دارد. با برخورداری از سیستم برقی اکومکس و گیربکس دستی و هم چنین نصب بودن ایسیو های 7.4.4، 7.4.4، ME17، ایزیو، غرب استیل و زیمنس از سایر خودروها متفاوت تر شده است. با انجام ریمپ می توان به نتایجی از جمله کاهش دمای حاصل از کارکرد فن، افزایش سرعت و شتاب اولیه، رفع کپ، کاهش مصرف سوخت و … به دست آورد.

ریمپ پژو تیپ 6

پژو 206 تیپ 6 در واقع همان تیپ 5 است با این تفاوت که گیربکس آن از نوع اتومات است. تقریبا این تیپ با تیپ 5 ندارد و نتایج ریمپ هم همانند ریمپ پژو 206 تیپ 5 است. به گونه ای که با ریمپ این تیپ از 206 می توان به نتایجی از قبیل ارتقای معکوس کشیدن ها، بهبود عملکرد گیربکس اتومات و کاهش تقه های آن دست یافت.

ریمپ پژو 207 دنده ای و اتوماتیک

لازم به ذکر است که با توجه به اینکه پژو 207 از نظر فنی کاملا با پژو 206 تیپ 5 و تیپ 6 یکسان بوده، ریمپ این دو خودرو کاملا یکسان است.

انواع ریمپ پژو 206 و قیمت های آن5

قیمت ریمپ پژو 206

اگر بخواهیم درباره قیمت  ریمپ انواع پژو 206 صحبت کنیم، باید بگوییم قیمت این خدمات در هیچ مرکزی ثابت نیست. قیمت ریمپ پژو 206 بسته به تیپ خودرو، تخصص پرسنل انجام دهنده ریمپ، تجهیزات مورد استفاده، میزان اعتبار مرکز و ….. متفاوت است. اما به طور کلی ریمپ برای تیپ های یک و دو نسبت به تیپ های بالاتر کم تر است. زیرا به دلیل پیشرفته تر بودن سیستم الکترونیکی و ایسیو مسلما ریمپ این خودروها هم کار بیشتری می برد و به تخصص بالاتری هم نیاز است. به طور معمول ممکن است حدود 500 تا 600 هزار تومان بسته به نوع تیپ قیمت ریمپ تفاوت داشته باشد.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی موضوع ریمپ پژو 206 و قیمت این خدمات پرداختیم. ریمپ پژو 206 می تواند مزایایی از جمله کاهش مصرف سوخت، افزایش سرعت و شتاب خودرو، افزایش قدرت موتور تا چند اسب بخار، رفع کپ، کاهش دمای حاصل از کارکرد فن، حذف محدودیت دور موتور، رفع بد استارت خوردن و روشن شدن دیرهنگام خودرو و …… را به همراه دارد. با توجه به این موضوع، در صورتی که قصد دارید روی خودروی پژو 206 خود چنین امکاناتی را بیفزایید ریمپ آن می تواند اقدام مفیدی باشد. البته توصیه می شود حتما خودروی خود را به یک مرکز معتبر و مجهزی ببرید. زیرا در مراکز معتبر هم تجهیزات و دستگاه های مخصوص و پیشرفته ای وجود دارد و هم این که پرسنل آن از تخصص، مهارت و تجربه کافی برخوردارند.

5 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟