اخبار خودرو ایران
ارائه خدماتی همچون ریمپ، دیتیلینگ و نوسازی تریم داخلی

افتتاح مرکز تیونینگ ایران خودرو در آپکو

سه شنبه - ۴ خرداد ۱۴۰۰
خواندن 6 دقیقه
تارا آپکو

بخشی از درآمد خودروسازان مطرح جهان جدا از فروش خودرو، توسط سفارشی سازی، تیونینگ و آپشنال کردن خودرو به سفارش مشتریان صورت می گیرد. ایران خودرو هم به همین منظور از سال ها قبل مرکز تولید خودروهای سفارشی خود با نام آپکو را احداث کرده بود که این شرکت مدتی است فعالیت خود را گسترش داده و امروز مرکز تیونینگ آپکو در کیلومتر 11 جاده مخصوص افتتاح شد.

به گزارش خودرونویس، حوزه فعالیت ها و تغییراتی که شرکت آپکو روی خودرو اعمال می کند شامل دستکاری در سیستم های برقی و الکتریکی، به روزرسانی فنی و اعمال تغییرات ظاهری است. شاید برایتان سوال باشد که مزیت اعمال این تغییرات در شرکت آپکو نسبت به فروشگاه های متفرقه چیست؟ شرکت آپکو تمامی این تغییرات و به روزرسانی ها را با حفظ گارانتی انجام می دهد و پس از اعمال این تغییرات خودرو از گارانتی خارج نمی شود و همچنان امکان دریافت خدمات از نمایندگی های ایران خودرو وجود دارد.

مرکز تیونینگ آپکو

حوزه فعالیت های شرکت آپکو

شرکت آپکو از سال ها قبل در زمینه سفارشی سازی محصولات ایران خودرو فعالیت می کرده؛ ولی امروز وارد حوزه های جدیدی از جمله تیونینگ و ریمپ ای سی یو، دیتیلینگ شامل سرامیک و کاور بدنه و نصب قطعات تزیینی روی انواع محصولات ایران خودرو شده است. یکی از خدمات جدید آپکو که به تازگی به آن ورود کرده، تغییر تریم خودروهای قدیمی و مدل پایین ایران خودرو و تبدیل تریم داخلی آنها مشابه با نسخه تولیدی و جدید در خط تولید است.

دیتیلینگ بدنه تارا

حسن جلینی مدیرعامل آپکو در خصوص فعالیت این شرکت در زمینه صادرات اظهار کرد: بسیاری از مشتریان در کشورهای همسایه از جمله عراق تمایل زیادی به سفارشی سازی و اضافه کردن آپشن و تیونینگ به محصولات خریداری شده از ایران خودرو را دارند. ضمن اینکه ایران خودرو در سایر کشورهای همسایه از جمله سوریه و آذربایجان نیز فعالیت دارد و آذربایجان پایگاه تولیدی دارد و لازم است که آپکو فعالیت خود را به کشورهایی که محصولات ایران خودرو در آنها عرضه می شود، گسترش دهد. همچنین آپکو برای آسایش و راحتی مشتریان، اقدام به ارائه برخی از خدمات خود درب منزل مشتری و در محل کرده است.

نمای عقب تارا

در حال حاضر شرکت آپکو بحث تیونینگ و دیتیلینگ خودرو را در یک سالن 700 متری انجام می دهد؛ ولی در آینده با تجهیز یک سوله 4000 متری، فعالیت خود را گسترش خواهد داد که قرار است در این فضا خدمات مربوط به دیتیلینگ، سرامیک بدنه، ریمپ انجام شود. همچنین در سوله دیگری خدمات مربوط به نوسازی تریم داخلی انجام می شود.

پژو پارس آپکو

نصب کلاچ برقی هوشمند توسط آپکو

یکی از خدمات جالب که توسط آپکو ارائه می شود، نصب کلاچ هوشمند ایمورتال روی خودروهای مجهز به گیربکس دستی بوده که به موجب آن تعویض دنده صرفا با گرفتن یک دکمه و تغییر موقعیت شیفتر محقق می شود و دیگر نیازی به کلاچ گیری نیست. این کلاچ هوشمند دارای دارای 50 ماه گارانتی بوده و تست های مختلفی در زمینه نیم کلاچ و حرکت در سربالایی روی آن انجام شده است. نکته بسیار مثبت این کلاچ، فرصت تعویض و پس دادن یک ماهه بوده که اگر مشتری از عملکرد آن رضایت نداشت می تواند اقدام به پس دادن و دریافت وجه پرداختی کند.

دنا پلاس توربوشارژ آپکو

مدیرعامل آپکو اظهار کرد که این شرکت در سال 1399 عملکرد چندان خوبی در زمینه فروش قطعات آپشنال نداشته، ولی از فروردین سال جاری فروش قطعات در این شرکت به رقم ماهانه سه میلیارد تومان رسیده که این میزان در ماه های آتی یقینا افزایش خواهد داشت. البته این افزایش درآمد شرکت آپکو نیاز به سرمایه گذاری توسط گروه صنعتی ایران خودرو در شرکت آپکو و افزایش اختیارات این شرکت دارد.

صالحی نیا

از جمله قطعات آپشنال آپکو برای محصولات ایران خودرو می توان به سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی، رادار 360 درجه، رینگ های آلیاژی در سایزهای مختلف، روکش صندلی، نورپردازی داخلی، سیستم اگزوز، چراغ های جدید و سایر قطعات تزیینی می توان اشاره کرد.

 

آپشنال کردن خودرو ضمن حفظ گارانتی

فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو در حاشیه افتتاح مرکز تیونینگ آپکو اظهار کرد که خودروسازان بزرگ جهانی ضمن درآمدزایی از فروش خودرو، از طریق تیونینگ، سفارشی سازی و آپشنال کردن خودرو به سفارش مشتری نیز درآمدزایی می کنند.

نورپردازی کابین تارا

مدیرعامل ایران خودرو اظهار کرد که طبق آمارهای به دست رسیده، از هر 500 حادثه، 440 مورد به دلیل نصب قطعات غیراستاندارد روی خودرو بوده که نیمی از آنها به دلیل قطعات یدکی غیر مجاز و نیمی دیگر به دلیل اعمال تغییرات غیر مجاز و آپشنال کردن غیر استاندارد خودرو بوده است. چراکه در صورت آپشنال سازی و ریمپ خودرو در مراکز غیر مجاز، خودرو از حالت استاندارد خارج می شود و طبیعتا دیگر امکان استفاده از خدمات گارانتی وجود ندارد. ولی در صورت تیونینگ و سفارشی سازی خودرو در آپکو، خودرو از گارانتی خارج نمی شود و تمام تغییرات به صورت استاندارد و قانونی روی خودرو صورت می گیرد. مقیمی ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک بتوان یک درصد از محصولات ایران خودرو را توسط آپکو به فروش رساند.

کابین دنا پلاس توربوشارژ آپکو

رونمایی از محصولات تیونینگ شده توسط آپکو

در حین افتتاح مرکز تیونینگ آپکو، این شرکت از چهار محصول تیونینگ شده شامل دنا پلاس توربوشارژ دستی، تارا، پژو پارس و پژو 206 رونمایی کرد. در خصوص تارا شرکت آپکو اقدام به نصب اسپلیتر جلو، دیفیوزر، رینگ های سفارشی، سیستم نورپردازی داخل، سیستم اگزوز، ریمپ ای سی یو، شارژر بدون سیم و … کرده بود که بسیاری از این تجهیزات توسط اپلیکیشن نصب شده روی تلفن همراه کنترل می شود.

تارا آپکو

در خصوص دنا پلاس توربوشارژ که به یاد پیکان جوانان دنا جوانان نام گذاری شده بود، سطح تغییرات مقداری گسترده تر بود و سیستم اگزوز جدید، سپرهای جدید عقب و جلو، نصب گیج های جدید در داخل کابین، به روزرسانی لوله های توربوشارژ برای عملکرد بهتر و استخراج توان بالاتر و صندلی هایی اسپرت با تودوزی چرمی برای آن نصب شده بود.

پیشرانه دنا پلاس توربوشارژ آپکو

پژو پارس هم به پیشرانه TU5 مجهز بود که توسط آپکو اقداماتی مانند ریمپ ای سی یو، نصب چراغ های جدید در جلو و عقب، تودوزی جدید، نمایشگر مالتی مدیا، سیستم اگزوز و سپرهای جدید جلو و عقب روی آن صورت گرفته بود. در خصوص پژو 206 تیپ 2 نیز اقداماتی مانند تغییر تریم کابین و تودوزی جدید با تریم مشکی و آب، نصب رینگ های جدید، سپرهای جدید، چراغ ها با گرافیک متفاوت و ریمپ ای سی یو صورت گرفته بود.

4.9 از 8 رای

دیدگاه شما چیست؟

سایر دیدگاه ها

  • علی جلال | 6 دی 1400 - 8:25 ق.ظ

    سلام، نصب کیلس استارتر برای خودرو تارا هم موجود هست جوری که گارانتی به مشکل بر نخوره؟؟؟ مجموعه هایی که زیر نظر ایران خودرو هست در مشهد کجاست؟؟؟

    • یحیی دادگر | 9 دی 1400 - 11:31 ق.ظ

      سلام وقت شما بخیر، برای آشنایی با تجهیزات آپشنالی که برای تارا موجوده باید با مرکز آپکو تماس بگیرید و از آنها بپرسید و اگر نمایندگی زیر نظر آنها در شهر مشهد یا نزدیک محل سکونت شما باشه، قطعا خدمتتون معرفی می کنن. هر خدماتی که در این مرکز ارائه بشه مطابق با گارانتی ایران خودرو هست

  • علی جلال | 6 دی 1400 - 8:23 ق.ظ

    تارا

  • حمیدرضا سیفی | 16 آذر 1400 - 11:29 ق.ظ

    سلام آیا باید برای نصب آپشن ها از قبل تماس گرفت ورزرو نوبت نیاز است؟در ضمن لیست خدمات ارائه شده را میخواستم و آدرس و تلفن محل؟

    • یحیی دادگر | 17 آذر 1400 - 7:28 ب.ظ

      سلام، بهتره قبل از مراجعه تماس بگیرید با مجموعه آپکو تا از موجود بودن آپشن مورد نظر مطلع شوید و وقت هم رزرو کنید، آدرسشون هم کیلومتر 11 جاده مخصوص تهران کرج هست، شمارشون داخل سایت آپکو هست

    • مصطفی | 14 خرداد 1401 - 1:27 ق.ظ

      سلام چراغ تالیسمانی تارا چند هست ؟

    • یحیی دادگر | 17 خرداد 1401 - 6:34 ب.ظ

      سلام، از آپکو باید قیمت بگیرید

  • علی | 31 تیر 1400 - 11:40 ق.ظ

    ببخشید باید کجا بریم بدیم‌ سفارشی سازی کنن ماشین رو فقط ماشین صفر رو میشه یا کارکرده هم میشه سفارشی کرد

    • یحیی دادگر | 2 مرداد 1400 - 11:30 ق.ظ

      سلام، در حال حاضر امکان سفارشی سازی تنها در نمایندگی آپکو در جاده مخصوص تهران- کرج وجود داره و هم خودروهای صفر کیلومتر و هم خودروهای کارکرده رو می تونید برای تیونینگ و سفارشی سازی به این مرکز ببرید