اخبار خودرو ایران
از جلو فورد F-150 از عقب کیا سورنتو نسل اول

کاوی Kawei W1 شاسی بلند جدید خودروسازان راین

چهارشنبه - ۱۸ آبان ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
کاوی Kawei W1 اسیووی خودروسازان راین (1)

شرکت خودروسازان راین پس از یک وقفه در عرضه محصول، با عرضه هاچبک اقتصادی و ارزان قیمت راین R3 از خواب زمستانی بیدار شد. شرکت خودروسازان راین قرار نیست که تا ابد با یک محصول به فعالیت خود ادامه دهد و قصد دارد به زودی یک پیکاپ و یک اسیووی را به بازار ایران عرضه کند. هر دو محصول پیکاپ و اسیووی خودروسازان راین از شرکت کاوی Kawei چین بوده که پیشتر در مطلبی جداگانه به معرفی پیکاپ کاوی K1 پرداخته بودیم. در این مطلب قصد معرفی سومین محصول جدید خودروسازان راین یعنی اسیووی کاوی Kawei W1 را داریم.

به گزارش خودرونویس، شرکت خودروسازان راین در قدم اول قصد معرفی پیکاپ کاوی K1 را دارد و سپس به سراغ معرفی همزاد اسیووی این خودرو یعنی خودرو کاوی Kawei W1 می رود. کاوی Kawei W1 یک اسیووی شاسی مستقل بوده که به دلیل این ساختار قطعا توانایی خوبی در بیراهه نوردی خواهد داشت. شرکت خودروسازی کاوی Kawei چین در سال 2014 با معرفی این دو محصول یعنی پیکاپ K1 و اسیووی W1 شهرت پیدا کرد و در سال 2017 نسخه فیس لیفت این دو خودرو را با مشخصات فنی جدیدی معرفی کرد.

کاوی Kawei W1 اسیووی خودروسازان راین (1)

ظاهر ماشین کاوی Kawei W1 خودروسازان راین

کاوی Kawei W1 پلتفرم مشترکی با پیکاپ کاوی K1 دارد. اگر مطلب معرفی این پیکاپ را مطالعه کرده باشید، متوجه شباهت انکار ناپذیر آن با نسل قبلی فورد F-150 می شوید. البته خود شرکت چینی هم هیچ انکاری در این خصوص نکرده بود و رسما اعلام کرده که از فورد F-150 کپی برداری کرده تا این خودرو را نزد مشتریان محبوب تر کند. همین داستان کپی برداری در خصوص طراحی اسیووی کاوی Kawei W1 نیز مشهود بوده و نمای جلوی آن مشابه با فورد F-150 پیکاپ نسل قبل طراحی شده است. البته با توجه به اینکه کاوی Kawei W1 یک اسیووی بوده، شباهت آن با فورد F-150 تنها در نمای جلو محدود می شود. اما سایر قسمت های بدنه دقیقا از یک خودروی دیگر کپی برداری شده است.

کاوی Kawei W1 اسیووی خودروسازان راین (1)

ماشین کاوی Kawei W1 خودروسازان راین از ستون A به عقب دقیقا مشابه با نسل اول کیا سورنتو طراحی شده و هیچ تفاوتی میان این دو خودرو در طراحی نیست. انگار که کیا سورنتو نسل یک را با فورد F-150 نسل قبل تلفیق کرده باشید! البته نباید از ذکر این موضوع غافل شویم که شرکت کاوی Kawei زحمت کشیده و لوگوی خود را به جای لوگو فورد و کیا روی بدنه اسیووی Kawei W1 نصب کرده است. کاوی Kawei W1 در واقع تنها نام فیس لیفت را یدک می کشد و ظاهر آن نسبت به مدل اولیه تغییری نکرده و تنها نشان 2.0T روی درب صندوق عقب آن نصب شده است. حتی رینگ ها نیز تغییری نکرده و همان رینگ های مشکی براق مشابه با نسخه اولیه هستند.

کاوی Kawei W1 اسیووی خودروسازان راین (1)

کاوی Kawei W1 یک اسیووی به نسبت بزرگ بوده و دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4600، 1850 و 1810 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2730 میلی متر اعلام شده است.

کاوی Kawei W1 اسیووی خودروسازان راین (1)

داخل کابین خودرو کاوی Kawei W1 خودروسازان راین

نسخه فیس لیفت کاوی Kawei W1 دارای نشانگرهای عقربه ای جدیدی در پشت فرمان بوده و تریم چوب مصنوعی در قسمت های مختلف کابین آن استفاده شده است. همچنین قسمت میانی داشبورد نیز دیزاین متفاوتی نسبت به مدل معرفی شده در سال 2014 دارد. به نظر می رسد که دیگر زمان استفاده از تریم چوب مصنوعی در خودرو گذشته و امروزه تقریبا هیچ خودروساز چینی از این حقه برای جذب مشتری استفاده نمی کند.

 

مشخصات فنی خودرو کاوی W1 خودروسازان راین

کاوی Kawei W1 در ابتدای زمان رونمایی در سال 2014، با پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر میتسوبیشی با توان 129 اسب بخار قدرت و همچنین یک پیشرانه 2.4 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی که آن هم برای میتسوبیشی بود با توان 143 اسب بخار به تولید می شد. اما این شرکت در سال 2017 تصمیم گرفت که این دو موتور ضعیف را کنار بگذارد و یک موتور قدرتمندتر 2 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر را روی این شاسی بلند کاوی Kawei W1 نصب کرد. این موتور 2 لیتری توربوشارژ قادر به تولید 190 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور بوده که نیروی تولیدی آن توسط گیربکس 4 سرعته اتوماتیک یا شش سرعته دستی به چرخ ها منتقل می شود.

کاوی Kawei W1 اسیووی خودروسازان راین (1)

این پیشرانه توسط جوینت ونچر شنیانگ میتسوبیشی در چین تولید می شود و بسیاری از خودروسازان چینی دیگر نیز پیشرانه محصولات خود را از این جوینت ونچر در چین تامین می کنند. کاوی Kawei سعی کرده با استفاده از چند قطعه قرمز درون کاپوت محفظه موتور این اسیووی را جذابتر نشان دهد.

قیمت شاسی بلند کاوی Kawei W1 در بازار چین حدود 14 هزار دلار بوده و باید منتظر ماند و دید که خودروسازان راین این شاسی بلند بادی آن فریم را با چه قیمتی به بازار ایران عرضه می کند.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟