اخبار خودرو ایران
قیمت 449 میلیون تومان

ماشین راین R3 هاچبک کراس اقتصادی بازار ایران

پنجشنبه - ۱۷ شهریور ۱۴۰۱
خواندن 6 دقیقه
ماشين راين R3 خودروسازان rayen

شرکت خودروسازان راین پس از مدت ها عدم عرضه محصول جدید سرانجام با عرضه یک محصول اقتصادی به نام راین R3 به میادین بازگشته است. خودروی راین R3 یک هاچبک کراس اقتصادی بوده که نام اصلی آن لارک Q1 بوده که تلفیقی از بدنه چانگان CX20 با موتوری 1.3 لیتری 4A13 است که به زودی قرار است به بازار عرضه شود.

به گزارش خودرونویس، ماشین راین R3 یک خودروی اقتصادی بوده که قرار است توسط خودروسازان راین به بازار عرضه شود. راین R3 در واقع هاچبک کراس جمع و جوری بوده که رقیب اصلی آن در بازار ایران خودروهایی همچون رنو ساندرو، سایپا کوییک اتوماتیک، پژو 207، ام وی ام 315 و محصولاتی در این رده هستند.

ماشين راين R3 خودروسازان rayen

 

ويديو معرفي راين R3

 

ظاهر راین R3

خودروی راین R3 یک هاچبک با استایل کراس بوده که ابعادی کامپکت و جمع و جور دارد. راین R3 دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 3970، 1730 و 1615 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن 2450 میلی متر است. طراحی خودرو راین  در مقایسه با ترند روز قدیمی و سالخورده به نظر می رسد. اما این خودرو را بهتر است با برچسب اکونومی بودن بسنجیم و در صورت نگاه به عنوان یک خودروی اقتصادی طراحی آن نمره قابل قبولی می گیرد. هرچند که نمای ظاهری آن بروز نیست. امروزه دیگر عصر چراغ خهای بزرگ و جلوپنجره های کوچک گذشته و ترند روز طراحی در نمای جلو چراغ های دوتایی است. اما فقدان این سبک طراحی در یک خودروی اقتصادی چندان جای گله باقی نمی گذارد.

ماشين راين R3 خودروسازان rayen

راین R3 در نمای جلو استایلی سنتی دارد و شاهد نصب چراغ هایی بزرگ هستیم که از دو طرف جلوپنجره کوچک این خودرو را احاطه کرده اند. داخل سپر هم دو مه شکن دایره ای شکل LED نصب شده اند.

ماشين راين R3 خودروسازان rayen

راین R3 در نمای جانبی استایلی مشابه با خودروهای کراس اوور دارد. دلیل این شباهت ابتدا ارتفاع بیشتر این خودرو نسبت به خودروهای هاچبک بوده و در ادامه نصب فلاپ های پلاستیکی مشکی رنگ و همچنین قاب رکاب پلاستیکی ظاهر راین R3 را بیشتر به کراس اوورها نزدیک کرده است. راین R3 دارای رینگ های آلومینومی 15 اینچی با دیزاینی ساده بوده که در محور جلو ترمزهای دیسکی و در محور عقب ترمزهای کاسه ای در پشت این رینگ ها قرار دارند.

ماشين راين R3 خودروسازان rayen

راین R3 در نمای عقب هم طراحی ساده و بدون اضافه کاری را به نمایش می گذارد. در این قسمت چراغ هایی هالوژن و عمودی برای این خودرو نصب شده و دو شبرنگ عمودی در گوشه سپر عقب و یک مه شکن در قسمت میانی سپر عقب نصب شد است. سپر عقب راین R3 طراحی حجیمی داشته و وجود تریم مشکی و همچنین دیفیوزر نقره ای رنگ مقداری چهره راین R3 را از نمای عقب جذابتر کرده اند.

ماشين راين R3 خودروسازان rayen

داخل کابین ماشین راین R3 خودروسازان Rayen

راین R3 کابینی ساده و در عین حال جادار به توجه به ابعاد بدنه دارد. داشبورد این خودرو از پلاستیک خشک به نسبت با کیفیتی ساخته شده که چنین متریالی را در رقبای راین R3 هم شاهد بوده ایم. در میان داشبورد یک نمایشگر لمسی 9 اینچی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی نصب شده که دارای رابط کاربری اندروید است. مقداری بالاتر در میان داشبورد هم نمایشگر مستطیلی شکل کامپیوتر سفری نصب شده که اطلاعاتی مانند دمای بیرون، ساعت و میانگین مصرف سوخت را نمایش می دهد. مقداری پایین تر سه کلید دایره ای شکل برای تنظیم سیستم تهویه مطبوع این خودرو قرار دارد که نزدیک به یک دهه از این سبک طراحی می گذرد. اما باز هم وجود آن روی یک خودروی اقتصادی جای گله باقی نمی گذارد.

ماشين راين R3 خودروسازان rayen

در کنسول میانی راین R3 شیفتر دنده اتوماتیک این خودرو قرار دارد که در جلوی آن یک جالیوانی نیز تعبیه شده است. در پشت شیفتر دنده نیز کلید سیستم کنترل پایداری الکترونیکی این خودرو قرار دارد. در مقابل راننده یک فرمان دایره ای شکل قرار داشته که روی آن کلیدهای کنترلی مربوط به تنظیم سیستم صوتی قرار دارند. در پشت فرمان هم خبری از نشانگرهای دیجیتالی نبوده و سه نمایشگر آنالوگ دایره ای شکل قرار دارند. در سمت چپ فرمان هم کلیدهای مربوط به تنظیم آینه ها و ارتفاع چراغ های جلو جانمایی شده است. نکته جالب طراحی ماشین راین R3 را می توان لچکی مثلثی شکل بین ستون A و درب جلوی این خودرو دانست که دیزاین این خودرو را خاص تر کرده است.

ماشين راين R3 خودروسازان rayen

مشخصات فنی خودرو راین R3

راین R3 یک خودروی اقتصادی بوده و این موضوع کاملا از مشخصات فنی آن پیداست. ماشین راین R3 دارای موتور چهار سیلندر 1.3 لیتری با کد 4A13 بوده که فاقد سیستم توربوشارژ است. این موتور قادر به تولید 90 اسب بخار قدرت و 116 نیوتن متر گشتاور بوده که نیروی آن توسط گیربکس 4 سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده ها به صورت دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. شاید این موتور چندان قدرتمند به نظر نرسد اما جوابگوی وزن 1060 کیلوگرمی این خودرو بوده و راین R3 را قادر ساخته به نهایت سرعت 175 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

ماشين راين R3 خودروسازان rayen

موتور راین R3 دارای استاندارد آلایندگی یورو5 بوده و در هر 100 کیلومتر پیمایش در سیکل ترکیبی 7.1 لیتر بنزین مصرف می کند. راین R3 از سطح زمین فاصله 160 میلی متری داشته که نسبت به عمده خودروهای هاچبک بازار ایران بیشتر بوده و آن را برای عبور از مسیرهای ناهوار نیز مناسب ساخته است. این خودرو در اکسل جلو دارای تعلیق مکفرسون و در اکسل عقب دارای تعلیق فنر پیچشی است.

ماشين راين R3 خودروسازان rayen

امکانات ماشین راین R3

راین R3 یک خودروی اقتصادیست و نباید انتظار لیست بلند بالایی از تجهیزات را از این خودرو داشت. با این حال راین R3 تجهیزات کاربردی و مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار می دهد. راین R3 در زمینه تجهیزات ایمنی دارای دو کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، دوربین دنده عقب، سنسور دنده عقب و سیستم پایش فشار باد تایرهاست.

ماشين راين R3 خودروسازان rayen

امکانات رفاهی راین R3 هم شامل سانروف برقی، فرمان برقی با کلیدهای کنترلی، نمایشگر 9 اینچی سیستم مالتی مدیا اندروید با پورت USB، رهیاب، امکان اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث و سيستم تهويه مطبوع دستي است.

ماشين راين R3 خودروسازان rayen

قيمت ماشين راين R3

خودروسازان راين قصد دارد كه از هفته آينده اولين سري خودرو راين R3 را به بازار عرضه كند. قيمت راين R3 در اولين طرح فروش 449 ميليون تومان در نظر گرفته شده است. راين R3‌ با گارانتی سه سال یا ۶۰ هزار کیلومتر وارد بازار می‌شود و یک کارت خدمات ۱۰ میلیون تومانی به خریداران داده می ‌شود که در محل نمایندگی‌های این خودروساز برای دریافت خدمات و یا خرید قطعات مورد نیاز قابل استفاده است. برای این خودرو خدمات سرویس‌های دوره‌ای با پوشش بخشی از هزینه‌ها در کیلومترهای ۲ و ۵ و ۱۰ و ۲۰ هزار کیلومتر در نظر گرفته شده و در مرحله اول در محدوده شهر تهران خدمات سرویس در محل نیز برای خریداران به صورت رایگان ارائه خواهد شد.

ماشين راين R3 خودروسازان rayen

آمادگي خطوط توليد خودروسازان راين براي توليدي محصولات جديد

هاشمی مدیرعامل خودروسازان راین از آمادگی خطوط تولید این شرکت برای تولید انواع محصولات جدید و با کیفیت خبر داد.

هاشمي اظهار كرد كه راين R3 ظرفیت داخلی سازی زیادی دارد که قابل دستیابی است و هم ‌اکنون چندین گروه حرفه ‌ای مهندسی مشغول کار و برنامه ‌ریزی برای افزایش ضریب داخلی سازی قطعات این خودرو هستند و به موفقیت ‌های چشم‌گیر و اثربخشی دست یافته‌اند. این مزیت علاوه بر این که برتری رقابتی خوبی ایجاد می ‌کند، هزینه خدمات و نگهداری را کاهش داده، فراوانی و قیمت مناسب قطعات مصرفی، علاوه بر افزایش رضایتمندی مالکین، موجب استقبال خوب بازار خودروهای دست دوم از آن خواهد شد.

ماشين راين R3 خودروسازان rayen

وی تأکید کرد که شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان راین در سراسر کشور توسعه خواهد یافت و بهبود مستمر کیفیت تولید از طریق دریافت بازخورد از مشتریان در واحد خدمات پس از فروش و پیگیری مداوم و جدی از قطعه سازان و شرکت مادر انجام می‌شود.

مدیر عامل شرکت خودروسازان راین در پایان خاطرنشان کرد که فروش محصولات را فقط زمانی انجام خواهیم داد که خودرو آماده تحویل به مشتری باشد و تعهد تحویل خودرو را زمانی متقبل خواهیم شد که از تولید با کیفیت محصول اطمینان داشته باشیم.

 

عكس ماشين راين R3

3.9 از 7 رای

دیدگاه شما چیست؟