اخبار خودرو ایران
فورد F-150 چینی

پیکاپ کاوی Kawei K1 با نام راین رپچر دومین محصول جدید خودروسازان راین

یکشنبه - ۱۵ آبان ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
kawei k1 پیکاپ کاوی K1 خودروسازان راین (1)

شرکت خودروسازان راین به تازگی خودروی هاچبک R3 را به بازار ایران عرضه کرده است. اما سبد محصولات این شرکت به این هاچبک ارزان قیمت محدود شده و محصول بعدی خودروسازان راین یک پیکاپ به نام راین رپچر بوده که در چین با نام کاوی Kawei K1 شناخته می شود که محصول شرکت Kawei Auto چین بوده که در نمایشگاه پکن در سال 2014 رونمایی شده است.

ظاهر پیکاپ راین رپچر کاوی K1 شرکت خودروسازان راین

به گزارش خودرونویس، پیکاپ راین رپچر یا همان کاوی Kawei K1 خودروسازان راین قرار است که به زودی رونمایی شود. در نمای جلو شباهت انکار ناپذیری بین پیکاپ راین رپچر ( کاوی K1 ) با فورد F-150 نسل قبل دیده می شود. لازم به ذکر است که پیکاپ برقی مپنا نیز بر پایه همین خودرو کاوی Kawei K1 توسعه یافته است. شرکت کاوی اتو چین خود رسما تایید کرده که پیکاپ راین رپچر ( کاوی K1 ) را با الگوبرداری از فورد طراحی کرده و در تصاویر منتشر شده از این خودرو یک فورد F-150 نسل قبل هم در نزدیک آن پارک بوده و کاملا مشخص است که کاوی اتو این پیکاپ محبوب آمریکایی را مبنا و پایه برای طراحی این پیکاپ قرار داده است. این در حالی بوده که بیشتر خودروسازان چینی شباهت محصول خود با نمونه مشابه خارجی را انکار می کنند، اما کاوی اتو اهل پنهان کاری نیست.

kawei k1 پیکاپ کاوی K1 خودروسازان راین (1)

شباهت ظاهری بین پیکاپ راین رپچر یا همان کاوی K1 با فورد F-150 در نمای جلو و عقب کاملا مشهود است. دیزاین چراغ های جلو، گرافیم درون آنها، طراحی کاپوت و جلوپنجره کاملا مشابه با فورد F-150 اجرا شده است. این شباهت صرفا در نمای جلو نبوده و در نمای عقب هم سبک طراحی مشابهی بین پیکاپ راین رپچر ( کاوی Kawei K1 ) خودروسازان راین با فورد F-150 را مشاهده می کنیم. قالب چراغ ها، گرافیک آنها و درب حوض بار دقیقا مشابه با فورد F-150 نسل قبلی طراحی شده است.

kawei k1 پیکاپ کاوی K1 خودروسازان راین (1)

طراحی داخل کابین پیکاپ راین رپچر (کاوی Kawei K1 ) خودروسازان راین

پیکاپ راین رپچر کاوی K1 کابین به نسبت با کیفیت و جذابی را به نسبت سایر پیکاپ های چینی موجود در بازار ایران به نمایش می گذارد. کابین دارای تودوزی دو رنگ چرمی کرم و شکلاتی بوده و این تم دو رنگ و تودوزی در رودری های پیکاپ راین رپچر (کاوی K1 ) نیز رعایت شده است. در بالاترین قسمت داشبورد یک نمایشگر لمسی برای سیستم مالتی مدیا قرار دارد و مقداری پایین تر کلیدهای مربوط به تنظیم سیستم صوتی دیده می شود. در کنسول وسط هم شیفتر دنده گیربکس دستی و ترمز دستی این خودرو به همراه دو جالیوانی قرار دارند. راین رپچر ( کاوی K1) با هدف عرضه به بازارهای صادراتی طراحی شده و ظاهرا تا به امروز شرکت کاوی اتو چین موفق به صادرات این پیکاپ شبه آمریکایی به بازار کشورهای آفریقایی و خاورمیانه شده است. حال هم خبر عرضه پیکاپ راین رپچر (کاوی K1) توسط خودروسازان راین رسیده و طی هفته های پیش رو این خودرو قطعا رونمایی خواهد شد.

kawei k1 پیکاپ کاوی K1 خودروسازان راین (1)

مشخصات فنی پیکاپ کاوی Kawei K1 خودروسازان راین

پیکاپ راین رپچر یا همان کاوی Kawei K1 در بازار چین با موتورهای مختلفی عرضه شده است. این خودرو در بازار چین دارای موتور 3.2 لیتری شش سیلندر دیزلی تنفس طبیعی بوده که قادر به تولید 107 اسب بخار قدرت است. البته نسخه بنزینی این خودرو در بازار چین به موتور 2.4 لیتری چهار سیلندر میتسوبیشی مجهز بوده که قادر به تولید 143 اسب بخار قدرت است. نیروی تولیدی هر دو موتور بنزینی و دیزلی توسط گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ های عقب منتقل می شود. قدرت تولیدی این دو موتور بنزینی و دیزلی بسیار کم به نظر می رسد که نتیجه آن نهایت سرعت قابل پیمایش کم این پیکاپ شده است. پیکاپ راین رپچر ( کاوی K1 Kawei ) در نسخه بنزینی قادر به حرکت با نهایت سرعت 130 و در نسخه دیزلی قادر به حرکت با نهایت سرعت 120 کیلومتر است.

kawei k1 پیکاپ کاوی K1 خودروسازان راین (1)

البته شنیده ها حاکیست که خودروسازان راین قصد دارد پیکاپ راین رپچر یا همان کاوی Kawei K1 را با یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ میتسوبیشی به بازار عرضه کند که قدرت تولیدی آن در حدود 190 اسب بخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن در حدود 280 نیوتن متر اعلام شده است. نیروی تولیدی این موتور توسط گیربکس دنده ای به چرخ های عقب منتقل می شود. بدین ترتیب پیکاپ راین رپچر در ابتدای عرضه به بازار ایران صرفا با سیستم انتقال قدرت عقب محرک عرضه شده و در آینده خودروسازان راین ممکن است نسخه دو دیفرانسیل یا همان چهار چرخ محرک راین رپچر را نیز به بازار عرضه کند.

 

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟