اخبار خودرو ایران
دریافت چراغ سبز توسط دنا برای ورود به کشورهای حاشیه خلیج فارس

کسب استاندارد G مارک توسط دنا ایران خودرو

عکاس: عرفان حمیدی
دوشنبه - ۷ شهریور ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
استاندارد GSO دنا کشورهای حاشیه خلیج فارس G مارک

خودروی دنا ایران خودرو برای بار اول در سال 1396 موفق به کسب استاندارد کشورهای حوزه خلیج فارس GSO شد و حال با وجود بروزرسانی و ارتقا این استانداردها، باز هم دنا موفق به دریافت استاندارد GSO شده است. این استاندارد که به G مارک نیز شناخته می شود، لازمه عرضه یک محصول به کشورهای حاشیه خلیج فارس بوده که برای همگام سازی استانداردهای این کشورها وضع شده است.

به گزارش خودرونویس، خودروی دنا ایران خودرو با دریافت استاندارد GSO که لازمه عرضه یک محصول و خودرو به کشورهای حاشیه خلیج فارس بوده، مجوز ورود به بازار رقابتی این کشورها را کسب کرده است. با توجه به قیمت ارزانتر خودروی دنا نسبت به رقبای اقتصادی موجود در بازار کشورهای حوزه خلیج فارس، شانس موفقیت زیادی برای این خودرو در بازار این کشورها در سگمنت خودروهای اقتصادی وجود دارد.

استاندارد GSO دنا کشورهای حاشیه خلیج فارس G مارک

عرضه خودروی دنا به بازار کشورهای خودروهای خلیج فارس، به نوعی نشان دهنده توان صنعت خودروسازی ایران در مقایسه با کشورهای حوزه همکاری خلیج فارس بوده که همگی فاقد صنعت خودروسازی هستند و صرفا واردات کننده خودرو از کشورها مختلف به بازار خود هستند. شاید خودروی دنا در مقابل محصولات لوکس و گران قیمت حاضر در بازار کشورهای حوزه همکاری خلیج فارس حرفی برای گفتن نداشته باشد، اما ثمره صنعت خودروسازی در ایران بوده که کشورهای حوزه خلیج فارس از داشتن این صنعت بزرگ بی بهره اند.

استاندارد GSO دنا کشورهای حاشیه خلیج فارس G مارک

ورود دنا به بازار کشورهای حوزه خلیج فارس برای ایران خودرو و کشور یک دستاورد مهم محسوب شده و به نوعی توان صنعت خودروسازی ایران را نشان می دهد. این احتمال وجود دارد که در آینده دیگر محصولات ایران خودرو مانند تارا، رانا پلاس و در آینده ری را نیز با دریافت این استاندارد GSO یا G مارک به بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس ورود کنند.

استاندارد GSO دنا کشورهای حاشیه خلیج فارس G مارک

خودروی دنا در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس در سگمنت قیمتی 10 هزار دلار قرار می گیرد که باز هم نسبت به رقبایی همچون شورولت اسپارک، هیوندا گرند i10، سوزوکی سلریو و نیسان سانی قیمتی ارزان تر دارد و از نظر ابعادی و تجهیزات رفاهی نیز نسبت به برخی از رقبا جایگاه بالاتری دارد. موضوعی که شانس موفقیت دنا و خانواده محصولات دنا را در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس در مقابل رقبا بالا می برد، سگمنت ابعادی بالاتر این خودرو نسبت به رقبا با وجود برچسب قیمت ارزانتر بوده که این موضوع توسط اقشار کم درآمد و افرادی که بودجه محدودی برای خرید خودرو در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس دارند مورد توجه قرار می گیرد.

دریافت استاندارد GSO و ورود به بازار کشورهای حوزه خلیج فارس یک دستاورد مهم برای ایران خودرو محسوب می شود و امید است که در آینده این استاندارد توسط سایر محصولات ایران خودرو نیز کسب شود تا شاهد ورود آنها به بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس باشیم.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟