اخبار خودرو ایران
لوکستر و مدرنتر از نسخه قبل

تغییرات تارا اتوماتیک V4 نسبت به نسخه V2

یکشنبه - ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
تغییرات تارا اتوماتیک V4 ایران خودرو نسبت به مدل V2 معمولی

ایران خودرو قصد دارد که در آبان ماه سال جاری نسخه جدید تارا اتوماتیک تیپ V4 را به بازار عرضه کند. تارا اتوماتیک V4 نسبت به نسخه قبلی تغییراتی در زمینه ظاهری، امکانات ایمنی و رفاهی به خود دیده و می توان آن را لوکس ترین سدان تولید ملی دانست.

به گزارش خودرونویس، ایران خودرو به خوبی به این موضوع پی برده که برای حفظ سهم بازار و جلب حداکثری رضایت مشتری باید مانند خودروسازان مطرح دنیا به صورت مداوم محصولات خود را بروزرسانی کند و تغییراتی در آنها متناسب با زمان در راستای لوکس تر شدن اعمال کند. نتیجه این سیاست و طرز فکر، خودروی تارا اتوماتیک V4 شده که به گفته معاون مرکز تحقیقات ایران خودرو قرار است از آبان سال 1401 وارد بازار شود. ایران خودرو با عرضه تارا اتوماتیک V4 جدید قصد دارد که محصولی مطابق با استانداردهای جهانی، با تجهیزات روز و طراحی جذابتر، ایمن و مطابق با شان مردم ایران را عرضه کرده باشد.

 

مشخصات فنی تارا اتوماتیک V4

تارا اتوماتیک V4 ایران خودرو از نظر مشخصات فنی تغییری نسبت به نسخه V2 (مدل اتوماتیک فعلی) نکرده است. این خودرو همچنان دارای پیشرانه TU5 پلاس یا همان EC5 بوده که قادر به تولید 113 اسب بخار قدرت و 144 نیوتن متر گشتاور است. تارا اتوماتیک V4 به گیربکس شش دنده اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده به صورت دستی (تیپ ترونیک) مجهز بوده و برای این گیربکس مد رانندگی اسپرت و برفی نیز در نظر گرفته شده است.

تغییرات تارا اتوماتیک V4 ایران خودرو نسبت به مدل V2 معمولی

تغییرات تارا اتوماتیک V4 نسبت به نسخه V2

ایران خودرو تلاش زیادی برای لوکس تر شدن تارا اتوماتیک V4 کرده تا با این خودرو بتواند با سدان های هم کلاس وارداتی مانند هیوندای اکسنت، تویوتا یاریس، کیا ریو و … رقابت کند. از جمله آپشن های جدید تارا اتوماتیک V4 ایران خودرو می توان به سنسور پا (Kick Sensor) در زیر درب صندوق عقب اشاره کرد که با حرکت دادن پا در زیر سپر درب صندوق عقب به صورت خودکار باز می شود. این در حالیست که تارا اتوماتیک V2 فاقد این آپشن مهم و کاربردیست. همچنین تارا اتوماتیک V4 دارای گرمکن صندلی های جلو (راننده و سرنشین) و امکان برقراری تماس اضطراری SOS است که نسخه اتوماتیک فعلی فاقد آنهاست.

با توجه به اضافه شدن قابلیت تماس اضطراری، ایران خودرو مجبور به تغییر طراحی کنسول سقفی و پنل کنترلی سانروف تارا اتوماتیک V4 نسبت به نسخه قبلی شده است. در تارا اتوماتیک V2، کلیدهای مربوط به تنظیم شیشه بالابرها در کنسول میانی قرار دارد. اما ایران خودرو تصمیم گرفته که در تارا اتوماتیک V4 کلیدهای مربوط به تنظیم شیشه بالابرها را به قاب رودری ها منتقل کند. به همین دلیل طراحی رودری های تارا اتوماتیک V4 و طراحی قسمت میانی داشبورد این خودرو نسبت به نسخه V2 تغییر کرده و در این قسمت یک موبایل باکس اضافه شده است.

تارا اتوماتیک V2 فاقد زیرآرنجی برای صندلی های ردیف عقب است. اما ایران خودرو طراحی صندلی ردیف دوم را در تارا اتوماتیک V4 تغییر داده که به موجب آن زیرآرنجی در قسمت میانی صندلی های عقب اضافه شده است. از جمله دیگر تغییرات تارا اتوماتیک V4 نسبت به نمونه فعلی می توان به اضافه شدن چراغ آفتابگیر راننده، اضافه شدن دستگیره سقفی برای سرنشین جلو و چراغ خوشامد گویی رودری اشاره کرد.

تارا اتوماتیک V4 در نمای بیرونی هم تغییراتی داشته است. ایران خودرو چراغ های عقب با گرافیکی جدید را برای این خودرو نصب کرده و آنتن کوسه ای هم به این خودرو اضافه کرده است.

تارا اتوماتیک V4 با دارا بودن امکانات ایمنی و رفاهی مانند چهار کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ضد سرقت، سنسور دنده عقب، سیستم پایش فشار باد تارها، کروز کنترل، سنسور نور و باران، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، ایزوفیکس، قابلیت تماس اضطراری SOS، فرمان برقی دارای کلیدهای کنترلی، شیشه بالابرهای برقی، آینه های جانبی برقی، سیستم تهویه دستی با تنظیم دریچه ها به صورت الکترونیکی، نمایشگر مالتی مدیا 7 اینچی با ورودی USB، بلوتوث و قابلیت نمایش اطلاعات تلفن همراه، آینه های جانبی تاشو برقی، سانروف برقی، صندلی راننده با تنظیم در 4 جهت به صورت برقی و دو جهت به صورت دستی، صندلی سرنشین با قابلیت تنظیم در دو جهت به صورت برقی و دو جهت دستی، گرمکن صندلی های جلو، چراغ خوشامد گویی و سنسور پا برای باز شدن صندوق عقب لوکس ترین، مدرن ترین و ایمن ترین سدان تولیدی در بازار محسوب می شود.

تارا اتوماتیک V4 با اتکا به تجهیزات رفاهی و ایمنی خوب خود می تواند به رقیبی قدرتمند برای سدان های وارداتی مانند هیوندای اکسنت و کیا ریو وارداتی تبدیل شود. ضمن اینکه در صورت ورود به بازارهای خارجی نیز می تواند سهم قابل توجهی را به دلیل دارابودن قیمت رقابتی به خود اختصاص دهد.

 

4.1 از 13 رای

دیدگاه شما چیست؟

سایر دیدگاه ها

  • حسین | 4 آذر 1401 - 0:21 ق.ظ

    سلام . من تارا اتوماتیک نوشتم قراره ۲۹آذر تحویل بدن . امکانش هست قبل تحویل درخواست تعویض به نسخه v4 بدم؟

  • مجتبی ملکوتی | 6 شهریور 1401 - 3:12 ق.ظ

    سلام. من تارا اتوماتیک اسم نوشتم قراره آذر ماه ۱۴۰۱ تحویل بدن آیا نسخه قدیم بهم میدن یا جدید ؟

    • یحیی دادگر | 6 شهریور 1401 - 8:25 ق.ظ

      نسخه قدیم رو شما ثبت نام کردید و به همین دلیل نسخه قدیم تحویل شما میشه

    • محمد اسماعیل اشرفی | 4 تیر 1402 - 10:37 ب.ظ

      من تارا اتوماتیک ثبت نام کردم که زمستان 1402 تحویلشه
      اما v2 و یا v4 بودنش تو ثبت نام نیومده.
      میشه موقع تحویل v4 درخواست کرد؟

    • حمید | 21 مهر 1401 - 11:46 ق.ظ

      احتمال زیاد پول زیادی برا تجهیزات جدید بگیرن که اصلا نمیصرفه همون مدل قبلی خوبه فقط اگه چراغ عقب رو خودت سفارش اپکو بندازی کافیه بقیش زیاد مهم نیست بخاطر پولی که اضافه میگیرن