آشنایی با بهترین امکانات و آپشن‌های رنو

دوشنبه - ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
رنو

شرکت رنو از جمله کمپانی‌هایی است که هر ساله توانسته نمونه‌های جدیدی از خودروهای به روز با امکانات و آپشن‌های مختلف را به بازار خودرو عرضه کند. همه ما برند رنو را با مدل تندر ۹۰ می‌شناسیم، خودرویی که از زمان مونتاژ آن در ایران به عنوان یکی از خودروهای محبوب ایرانیان شناخته شده و مورد استقبال زیادی هم قرار گرفته است.اما برند رنو مدل‌های متفاوت دیگری را در فاصله زمانی فعالیت درخشان خود، یعنی از دهه 90 تاکنون به بازار عرضه کرده است.

به گزارش خودرونویس،رنو توانسته با طراحی و تولید خودروهای مدرن، جدید و به روز، نیاز مشتریان خود را به خوبی شناخته و برطرف کند. از ال ۹۰ یا همان لوگان و سپس خودرو مگان که وارد بازار شد و در دو نسل ادامه تولید داشت تا مدل‌هایی چون تالیسمان، اسکالا، کپچر، ساندرو، فلوئنس، داستر و لاگونا، همگی پیشرفت‌های چشمگیری در قطعات داخلی و البته آپشن‌ها و امکانات داخلی و خارجی داشتند.

یکی از مهمترین تغییرات در آپشن‌های داخلی و خارجی این برند، می‌توان به کروز کنترل (Cruise Control ) یا همان سیستم کنترل سرعت، کمک فنر جلو قوی‌تر، گرمکن‌ صندلی و ماساژور صندلی راننده، تهویه هوشمند، صفحه نمایش بزرگتر و مجهزتر، سیستم مالتی‌مدیا و خیلی موارد دیگر اشاره کرد. آیا می‌دانید این امکانات و آپشن‌ها تا چه اندازه مهم هستند؟ آیا وجود آن‌ها تأثیری روی کیفیت رانندگی دارد؟ آیا این آپشن‌ها می‌توانند عمر موتور را افزایش داده و مصرف سوخت را کاهش دهند؟ همه این‌ها سوالاتی است که در ادامه قصد داریم به آن‌ها پاسخ دهیم، پس برای رسیدن به جواب، ادامه را با دقت بیشتری بخوانید.

امکانات و آپشن‌های رنو تا چه اندازه مهم هستند؟

در واقع سیستم کروز کنترل به عنوان یکی از مهمترین آپشن‌های رنو شناخته می‌شود چرا که برای سفرهای طولانی‌مدت، به عنوان یک سیستم هوشمند می‌تواند سرعت خودرو را در یک حد مشخص تنظیم کرده و در نتیجه راننده از فشردن پدال گاز و گرفتن کلاچ به صورت مکرر در مسیر سفر خلاص خواهد شد. به این ترتیب خستگی کمتری را تجربه خواهد کرد و از طرفی خودرو نیز میزان اصطکاک کمتری خواهد داشت، چرا که ترمز گرفتن‌های مکرر یا گاز دادن‌های پشت سر هم، علاوه‌بر اینکه به موتور خودرو فشار وارد می‌کند باعث افزایش مصرف سوخت نیز خواهد شد.

رنویار بهترین امکانات در خودروی رنو

در صورت عدم وجود برخی از آپشن‌ها و امکانات مهم در هر نوع خودرویی، راننده پس از مدتی مجبور خواهد شد قطعاتی مثل فیلتر روغن، تسمه تایم، فیلتر هوا، کمک فنر جلو، دسته موتور و حتی لاستیک ساق سوپاپ را عوض کند. همه این موارد می‌توانند هزینه زیادی را برای شما به همراه داشته باشد.

 

رانندگی با کدام مدل خودروی رنو راحت‎‌تر است؟

هر چند که همه مدل‌های قدیمی رنو دارای سیستم‌هایی مثل کنترل کشش و کنترل پایداری الکترونیکی نیستند اما در هر صورت یکی از مهمترین امکانات یعنی سیستم هشدار نقاط کور و همین‌طور سیستم سنسور تشخیص حرکت اشیا را خواهند داشت که همواره کمک می‌کند افراد بتوانند راحت‌تر رانندگی کنند.

شاید از نظر من و شما چیزی مثل کیت کامل کلاچ، ست لنت ترمز چرخ جلو، واشر آب‌بندی ترموستات، لاستیک ساق سوپاپ، فیلتر روغن و هوا و تسمه تایم هیچکدام جزو امکانات یک خودرو نباشند، اما فراموش نکنیم که کیفیت ساخت و نحوه عملکرد صحیح آن‌ها تأثیری شگرف در کیفیت سفر و عمر خودرو دارد.

کروز کنترل رنو

به عبارتی رانندگی با وجود عدم سلامت و کیفیت همین قطعات ولی با امکاناتی مختلف مانند انواع کروز کنترل، سیستم کنترل سرعت، ترمز برقی، سیستم هشدار نقاط کور، کنترل پایداری الکترونیکی و سیستم پارک خودکار، بی‌معنی خواهد بود.

این‌ها جزو موارد اصلی هستند که یک خودرو بدون آن‌ها نمی‌تواند حرکت کند. اما قطعاً خودروی شما بدون آپشن‌های رفاهی دیگری مثل چراغ خوش‌آمدگویی و چراغ بدرقه می‌تواند کار کند و شما را به مقصدتان برساند، اما با وجود این آپشن‌ها رانندگی برای شما راحتتر شده و احساس بهتری حین سفر خواهید داشت. همین تجربه سفر است که راننده را به خرید یک مدل از یک برند شناخته شده مانند رنو ترغیب می‌کند. به نظر شما وجود امکانات رفاهی و آپشن‌ها در خودرو چقدر مهم هستند؟ آیا نبود امکانات و آپشن‌های رفاهی تآثیری روی کیفیت حرکت خودرو دارد؟

جواب این سوالات مسلماً منفی است اما هدف از طراحی و اضافه کردن امکانات و آپشن‌های متنوع در اصل افزایش قابلیت‌های خودرو و در کنار آن افزایش راحتی راننده و سرنشینان در سفر است. به این ترتیب من و شما می‌توانیم سفر خوشی را چه در کوتاه‌مدت و چه در بلندمدت تجربه کنیم. بنابراین از نظر شرکت‌های سازنده خودرو مانند رنو، بهترین امکانات و آپشن‌های رفاهی، یعنی بهترین تجربه رانندگی…

در چند خط بخوانید

امکاناتی چون کروز کنترل، سیستم کنترل سرعت، سیستم هشدار اشیاء، چراغ‌های چرخشی، سنسور باران، فرمان برقی و … از گزینه‌های ضروری یک خودروی خوب هستند، چرا که این امکان را فراهم می‌کنند تا راننده و سرنشینان با رفاه بیشتری از یک خودرو استفاده کنند. به همین جهت سطح رضایت آن‌ها افزایش پیدا کرده و قطعاً این مسئله روی میزان محبوبیت و فروش برند سازنده خودرو تاثیر بسیار مثبتی خواهد داشت.

برای آنکه بتوانید از تمامی آپشن‌‌های خودرو رنو خود استفاده کنید یا آن‌ها در زمان مناسب تعمیر کرده و از لوازم و قطعات اصل استفاده کنید، می‌توانید به یکی از وب‌سایت‌های رسمی کمپانی رنو، که در کشور ایران در حال فعالیت است، با نام رنویار renaultyar.com، وارد شوید و محصولات مورد نظر خود را خریداری کنید.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟