اخبار خودرو جهان
رقیب چینی تسلا مدل Y

ماشین هواوی Aito M5 معرفی شد

سه شنبه - ۷ دی ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
ماشین هواوی Aito M5

در ماه فوریه بود که اظهارکردیم هواوی قصد دارد به عرصه تولید خودروهای الکتریکی ورود کند و در ماه آپریل بوده که این شرکت وعده خود را با توسعه خودروی Seres SF5 با همکاری Cyrus طراحی شده بود عملی کرد. حال این غول تکنولوژی چینی اظهار کرده که خودرویی جدید به نام Aito M5 را معرفی کرده که دارای سیستم عامل HarmonyOS است.

به گزارش خودرونویس، هدف هواوی از توسعه خودروی الکتریکی Aito M5، رقابت با خودروی الکتریکی صاحب نامی مانند تسلا مدل Y بوده که محبوبیت بسیار زیادی در بازار چین دارد. ریچارد یو مدیرعامل گروه هواوی در مراسم عرضه محصولات زمستانی این برند اظهار کرد: هواوی Aito M5 که هم با پیشرانه الکتریکی و هم با پیشرانه بنزینی فعالیت می کند، قدرت بیشتر و مسافت قابل پیمایش طولانی تری را نسبت به رقیب خود یعنی تسلا مدل Y ارائه می دهد. البته این یک مقایسه درست نیست، چراکه Aito M5 زمانی که باتری های پیشرانه الکتریکی آن خالی شوند، یک مخزن سوخت کمکی دارد.

کابین ماشین هواوی Aito M5

نقش هواوی در توسعه خودروهای Aito M5 در سیستم عامل و سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی بوده است. سیستم عامل HarmonyOS به طور کامل با سایر محصولات هواوی به صورت یکپارچه عمل می کند و مشتریان می توانند از ساعت هوشمند هواوی خود به عنوان کلید برای استارت زدن به این خودرو استفاده کنند.

خودروی Aito M5 قرار است که در کنار خانواده Seres هواوی راهی بازار خواهد شد. این خودرو قرار است توسط شرکت خودروسازی Chongqing Sokon تولید شود. این شرکت معتقد است که در آینده می تواند خودرو را به یک وسیله هوشمند مانند تلفن های همراه فعلی تبدیل کند. سیستم عامل HarmonyOS به این دلیل ابداع شد که گوگل این شرکت را از استفاده سیستم عامل اندروید روی محصولات خود منع کرد. به همین دلیل سیستم عامل HarmonyOS هواوی جایگزین آن شد.

ماشین هواوی Aito M5

ظاهرا تحریم ها فقط برای این نیست و هواوی نیز سه سال گذشته با تحریم های بسیار سختی دست و پنجه نرم کرده است و سه سال دشتوار را پشت سر گذاشته است. این شرکت علی رغم مشکلات متعددی که پیش رو داشت، به لطف حمایت شرکا و مصرف کنندگان خود توانست از این بحران عبور کند.

قیمت ماشین هواوی Aito M5

خودروی M5 اولین محصول این شرکت بوده که نام Aito که کوتاه شده عبارت اضافه کردن چاشنی هوشمندی به صنعت خودروست را یدک می کشد. قرار است که اولین سری تحویل Aito M5 در اواخر ماه فوریه سال 2022 آغاز شود که برچسب قیمت آن در حدود 39 هزار دلار اعلام شده که حدود 5 هزار دلار نسبت به تسلا مدل Y ارزان قیمت تر است.

ماشین هواوی Aito M5

چین به سرعت در حال تبدیل شدن به بزرگترین بازار برای خودروهای الکتریکی در دنیاست. به منظور تامین تقاضای زیاد برای خرید چنین خودروهایی، خودروسازانی مانند تسلا کارخانه تولید خودروهای الکتریکی خود را در چین افتتاح کرده اند. ولی حتی بزرگترین تولید کننده خودروهای الکتریکی در دنیا نیز نتوانست به این تقاضا پاسخ دهد و همین موضوع سبب ظهور خودروسازان الکتریکی جدیدی در چین شد. برندهایی همچون Nio برای سهم خواهی از بازار خودروهای الکتریکی در چین دورخیز کرده اند.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟