اخبار خودرو جهان
نبرد خودروی الکتریکی با سوپراسپرت درونسوز

درگ ریس شورولت کوروت C8 با تسلا مدل Y پرفورمنس

یکشنبه - ۳ اسفند ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
درگ ریس شورولت کوروت C8 با تسلا مدل Y پرفورمنس

در حالی که بسیاری از علاقمندان به صنعت خودرو هنوز در خصوص خرید خودروهای الکتریکی تردید دارند، باید بداند که تولید یک وسیله نقلیه با پیشرانه درونسوز که شتاب اولیه ای سریع تر از یک خودروی الکتریکی داشته باشد به مراتب دشوار از تولید یک خودروی الکتریکی سریع است. در این درگ ریس میان شورولت کوروت C8 و تسلا مدل Y پرفورمنس به خوبی می توان این موضوع را مشاهده کرد.

مشخصات فنی شورولت کوروت C8

به گزارش خودرونویس، در یک سمت این رقابت، نسخه استینگری شورولت کوروت C8 قرار دارد. این خودرو با اتکا به پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندر تنفس طبیعی خود قادر است در کمتر از 3 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد. اهمیت این عملکرد خیره کننده زمانی مشخص می شود که متوجه تنوع طبیعی بودن این پیشرانه با قدرت کمتر از 500 اسب بخار و همچنین عقب محرک بودن کوروت C8 می شوید.

با این عملکرد شورولت کوروت C8 یکی از پرشتاب ترین خودروهای اسپرت موجود در بازار جهانی بوده که به رقابت با تسلا مدل Y پرفورمنس آمده است.

 

مشخصات فنی تسلا مدل Y پرفورمنس

درست همانند مدل 3 پرفورمنس، این نسخه نیز پرچمدار مدل های تسلا مدل Y بوده که از دو موتور الکتریکی بهره گرفته که روی هم رفته قادر به تولید بیشینه قدرت 456 اسب بخار و گشتاور آنی 674 نیوتن متر است. بدین ترتیب کوروت باید با رقیبی توانمند سر شاخ شود.

 

 

رقابت بین خودروی الکتریکی و هیولای درونسوز

در درگ ریس اول هر دو خودرو برابر با یکدیگر از خط شروع جدا می شوند، ولی مهندسی شورولت کوروت باعث شد تا این سوپراسپرت جذاب با سرعت کم فاصله خود را از تسلا مدل Y بیشتر کند. درگ ریس دوم مقداری متفاوت بود؛ تسلا لانچ بهتری داشت و موفق شد در همان ابتدا از شورولت کوروت پیشی بگیرد؛ ولی در ادامه با افزایش سرعت شورولت کوروت، این سوپراسپرت درونسوز موفق به سبقت از تسلا مدل Y شد و سریع تر به خط پایان درگ رسید.

پیشنهاد می کنیم که حتما ویدیو این درگ ریس جذاب را که توسط موسسه Edmunds برگزار شده را مشاهده کنید و نتیجه رقابت سوم را هم تماشا کنید.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟