اخبار خودرو جهان
عرضه اولین محصول الکتریکی تا پیش از پایان سال 2021

هواوی هم خودروساز می شود

شنبه - ۹ اسفند ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
خودروی الکتریکی هواوی

اگر ایده تولید یک خودروی الکتریکی نیمه خودران توسط اپل شما را حیرت زده کرد، پس برای یک شوک دیگر آماده شوید؛ چراکه یک غول تکنولوژی دیگر جهان در حال فعالیت برای توسعه یک خودرو یا گروهی از خودروها در آینده است. امروز رویترز گزارش داد که هواوی در آستانه ورود به بیزینس خودرو بوده و اولین محصول تولیدی این شرکت تا پیش از پایان سال 2021 وارد بازار جهانی می شود.

به گزارش خودرونویس، رویتزر ادعا کرده که چهار منبع آگاه با اطلاع دقیق و مستقیم از هواوی، برنامه های این غول تکنولوژی جهان را به صورت مقدماتی برای ورود به دنیای خودروسازی به اشتراک گذاشته اند. این غول تکنولوژی ظاهرا در حال مذاکره با حداقل دو خودروساز چینی به منظور تولید خودروی الکتریکی در آینده است.

 

مذاکره هواوی با چانگان و بایک برای تولید خودرو

یکی از خودروسازانی که هواوی در حال مذاکره به منظور تولید خودروست، شرکت خودروسازی دولتی چانگان در چین بوده که به تازگی طی یک سرمایه گذاری مشترک با شرکت خودروسازی فورد، قصد دارد کراس اوور الکتریکی موستانگ مک E را در چین تولید کند. رویتزر همچنین گزارش می دهد که هواوی با شرکت خودروسازی BAIC یا بایک چین در پکن هم به منظور تولید خودروی الکتریکی مذاکره کرده است. در این لحظه هیچ چیز خاصی را نمی توان در خصوص برنامه های آتی هواوی برای تولید خودرو اظهار کرد.

 

از رویتزر اصرار و از هواوی انکار!

علی رغم این گزارش، سخنگوی هواوی در بیانیه ای که برای رویتزر ارسال کرده بود، این اطلاعات را تکذیب کرد. وی بیان کرد:

 هواوی یک خودروساز نیست! وی ادامه داد که هواوی قصد دارد در آینده تجهیزات دیجیتال و اجزای اصلی و الکترونیکی خودروهای دنیا را تولید کند؛ به عبارت دیگر هواوی قصد دارد با ورود به زنجیره تامین خودروسازان دنیا به صورت OEM(در خط تولید)، به خودروسازان اصلی کمک کند که خودروهای بهتری تولید کنند.

سه تا از چهار منبع رویتزر به این رسانه گزارش داده اند که این پروژه هواوی تا پیش از پایان سال 2021 آغاز می شود که سیگنال هایی هم از تولید و طراحی خودروی الکتریکی نیز از این کمپانی بزرگ چینی به دست رسیده است. خبری که رویتزر به نقل از منابع خود منتشر کرده این بوده که هواوی از تولید خودروی الکتریکی بخش عمده بازار مصرف کننده ها را هدف قرار داده که برای تحقق این هدف قصد تولید خودروهای الکتریکی با باتری های ارزان قیمت را تا پیش از پایان سال 2021 دارد.

دن وانگ تحلیلگر فناوری فعال در شرکت Gavekal Dragonomics به رویتزر در خصوص این تصمیم هواوی اظهار کرد: محدودیت ها و قوانین سختگیرانه آمریکا برای تامین سمی کنداکتورها باعث ایجاد مشکل های متعددی برای هواوی طی مدت اخیر شده است. برای همین دور از ذهن نبود که این غول تکنولوژی جهان روی صنعتی تمرکز کند که نیاز کمتری به چیپ و تراشه داشته باشد.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟