اخبار خودرو جهان
از اترنت تا کابین هوشمند

همکاری فوتون با هواوی برای رسیدن به تکنولوژی خودران

سه شنبه - ۸ تیر ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
همکاری فوتون با هواوی

به تازگی کمپانی فوتون موتور از طریق یک پلتفرم اطلاعاتی فاش کرده است که در حال مذاکرات مقدماتی با کمپانی هواوی بوده و این اقدام را به منظور دستیابی به تجارب و تکنولوژی ‌های مرتبط به سیستم ‌های رانندگی خودران انجام می‌ دهد. در عین حال خبر می‌ رسد که هر دو طرف فعلا در حال بحث در مورد فناوری ‌های مرتبط به کابین هوشمند رانندگان، شبکه ‌های اترنت و رادارهای مربوط به عنوان بخشی از فرایند آماده‌ سازی خود به منظور یافتن بسترهای همکاری در آینده هستند.

به گزارش خودرونویس، پیش از این در آوریل سال 2019، فوتون موتور و هواوی برای همکاری‌ های گسترده در زمینه ‌های مختلفی مانند  سیستم‌ های محاسباتی کابین خودرو، شبکه‌ های هوشمند، اتصال هوشمند، انرژی ‌های هوشمند، خدمات و پردازش ‌های مبتنی بر سرورهای ابری با یکدیگر همکاری کرده و ساخت یک سیستم هوشمند با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G را برای وسایل نقلیه تجاری در دستور کار قرار داده بودند.

براساس توافق یاد شده، دو کمپانی مزبور قصد داشتند که به طور مشترک بستری برای انجام محاسبات رانندگی را به شکل هوشمند و برای استفاده در وسایل نقلیه تجاری مانند کامیون ‌های سنگین، متوسط و کوچک، وانت‌ها، اتوبوس‌ ها و ون‌ ها توسعه دهند. علاوه بر این آنها قرار بود که در زمینه طراحی و تحقیق و توسعه اتومبیل ‌های خودران و تولید انبوه سطح 3 اتومبیل ‌های یاد شده با یکدیگر همکاری کرده و راه حل‌ های موجود را برای تولید خودروهایی ‌هایی با سطح 4 سیستم رانندگی خودران را بررسی کنند.

فوتون تانلند

پیش از این فوتون به عنوان یکی از تولیدکنندگان خودروی تجاری و مستقر در پکن، در دسامبر سال 2018 با کمپانی Neusoft REACH در زمینه فناوری ‌های مرتبط به رانندگی خودکار همکاری کرده بود. هر دو طرف در مذاکرات خود در مورد بسیاری از مباحث معمول در زمینه اتوبیل‌های خودمختار بزرگراهی و فناوری V2X (ارتباط با همه چیز) با یکدیگر توافق کرده و تشکیل ناوگانی از خودروهای خودران با قابلیت کنترل وسایل نقلیه، توان درک محیط، حسگرهای فعال، مکان یابی با دقت بالا و برخورداری از شبکه ارتباطی منسجم را در دستور کار خود قرار دادند.

یک ماه پیش کمپانی هوآوی بار دیگر تصمیم خود در مورد ساخت اتومبیل را مورد تأکید قرار داده و گفت که این استراتژی بلند مدت آنها از سال 2018 بوده و هیچ تغییری نکرده است. براساس بیانیه هواوی آنها کمپانی‌های GAC، بایک و چانگان را به عنوان شرکای استراتژیک خود انتخاب کرده و از آنها در توسعه برندهای فرعی حمایت خواهند کرد. وسایل نقلیه مجهز به سیستم رانندگی خودمختار هواوی، پس از کسب تایید این شرکت از نشان HI (مخفف Huawei Inside) استفاده خواهند کرد.

 

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟