اخبار خودرو جهان
کمی ضعیف تر نسبت به مدل آمریکایی

فورد موستانگ مک 1 برای بازار اروپا معرفی شد

یکشنبه - ۲۷ مهر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
فورد موستانگ مک 1 2021

در اواخر ماه جولای بود که یک دستگاه فورد موستانگ مک 1 پروتوتایپ در حال تست در پیست نوربرگ رینگ رویت شد. بسیاری در آن زمان تصور کردند که فورد در حال تست نسخه قابل عرضه در بازار اروپا موستانگ مک 1 بوده و حال باید اظهار کرد که حدس این افراد دقیقا درست از آب درآمده است. فورد درست پس از آنکه اعلام کرده قصد دارد این نسخه جذاب موستانگ را در سراسر جهان به فروش برساند، نسخه اروپایی موستانگ مک 1 را رونمایی کرد.

مشخصات فنی

به گزارش خودرونویس، هرچند رونمایی موستانگ مک 1 برای بازار اروپا، خبر جذابیست، اما نکته تلخ ماجرا اینجاست که فورد برای اینکه قادر به پاس کردن استانداردهای آلایندگی اروپا باشد، مجبور شده که قدرت تولیدی این کوپه عضلانی را به مراتب نسبت به نمونه در حال عرضه به بازار آمریکا کاهش دهد. فورد موستانگ مک 1 از یک پیشرانه 5 لیتری هشت سیلندر تنفس طبیعی بهره می برد. این پیشرانه که در بازار اروپا ضعیف سازی شده، قادر به تولید بیشینه قدرت 453 اسب بخار و بیشینه گشتاور 529 نیوتن متر است. جهت مقایسه بیان می کنیم که موستانگ مک 1 حاضر در بازار آمریکا قادر به تولید بیشینه قدرت 480 اسب بخار و بیشینه گشتاور 569 نیوتن متر است.

فورد موستانگ مک 1 2021

کاهش قدرت تولیدی موستانگ مک 1 یک سناریوی تکراری بوده که پیشتر نمونه مشابه آن را در نسخه بولیت موستانگ هم دیده بودیم. به عبارت دیگر فورد برای اینکه بتواند بولیت را با استانداردهای آلایندگی اروپا سازگار سازد، مجبور شد که قدرت پیشرانه این خودرو را نسبت به نمونه در حال عرضه در بازار آمریکا کاهش دهد. گرچه فورد مجبور به کاهش قدرت موستانگ مک 1 در بازار اروپا شده، اما این خودروساز آمریکا ادعا کرده که این خودرو سریع ترین موستانگ عرضه شده به بازار اروپا در پیست است.

پیشرانه فورد موستانگ مک 1 2021

سایر ویژگی ها

همانند نسخه آمریکایی، موستانگ مک 1 را می توان با یک گیربکس شش سرعته دستی و یا 10 سرعته اتوماتیک سفارش داد. این کوپه عضلانی قطعات فنی مشترکی با موستانگ شلبی GT350 و شلبی GT500 دارد؛ ضمن اینکه آیرودینامیک آن نیز به روزرسانی شده و برای آن رینگ های 19 اینچی به خصوصی با تایرهای میشلن پایلوت اسپرت 4 تدارک دیده شده است.

نمای عقب فورد موستانگ مک 1 2021

شعبه اروپایی فورد در خصوص عملکرد این نسخه موستانگ مک 1 مطلبی را عنوان نکرده است. اما یقینا کاهش قدرت تولیدی این مدل برای عرضه در بازار اروپا مقداری آن را نسبت به نمونه در حال عرضه به بازار آمریکا کندتر کرده است. جدا از اینکه چه گیربکسی را برای نصب روی موستانگ مک 1 انتخاب می کنید، این خودرو به صورت استاندارد با دیفرانسیل عقب با قفل مکانیکی به بازار عرضه می شود تا کشش و پایداری و شتابگیری بهتری داشته باشد. این خودرو به یک سیستم اگزوز جدید با فلپ های فعال مجهز شده است. درون کابین هم یک پلاک ویژه نصب شده تا این مدل موستانگ را از سایر مدلها متمایز کند.

لوگو فورد موستانگ مک 1 2021

سخن پایانی

فورد قصد دارد که پیش فروش موستانگ مک 1 را در آینده نزدیک در آلمان آغاز کند؛ ولی جزییات مربوط به قیمت آن با نزدیک شدن به زمان عرضه اعلام می شود. موستانگ مک 1 در آمریکا قیمتی معادل 67 هزار و 800 دلار داشته که 4000 هزار دلار نسبت به مدل بولیت گران تر است.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟