اخبار خودرو ایران
محصول جدید شرکت خودروسازی ایلیا

معرفی خودرو وی جی وی U75 پلاس (VGV U75 Plus)

عکاس: متین نصیری
پنجشنبه - ۲۲ تیر ۱۴۰۲
خواندن 4 دقیقه
وی جی وی U75 پلاس VGV U75 Plus خودروسازی ایلیا سینوتراک

خودرو VGV U75 Plus (وی جی وی U75 پلاس( محصول جدید شرکت خودروسازی ایلیا بوده که قرار است به زودی به بازار ایران عرضه شود. این خودرو محصولی از برند سینوتراک چین بوده که پیشتر خودروهای تجاری از برند هوو آن در ایران عرضه شده بودند.

به گزارش خودرونویس، شنیده ها از این قرار بوده که خودرو وی جی وی U75 پلاس (VGV U75 Plus) قرار است که در دو تیپ لاکچری و پریمیوم به بازار ایران توسط شرکت خودروسازی ایلیا عرضه شود. برند VGV حاصل همکاری دو خودروساز بزرگ سینوتراک چین و ویچای بوده که شرکت دومی یکی از معتبرترین تولیدکننده های پیشرانه و قطعات خودروهای دیزلی و تجاری در چین به حساب می آید.

 

ویدیو معرفی وی جی وی U75 پلاس

 

نسخه مورد بررسی، مدل پریمیوم وی جی وی U75 پلاس بوده و ممکن است در آینده نسخه لاکچری آن هم وارد ایران شود. شرکت خودروسازی ایلیا فعالیت خود در زمینه مونتاژ را با اسیووی شاسی مستقل دایون Y5 آغاز کرد و حال قصد دارد که با عرضه خودرو وی جی وی U75 پلاس سبد محصولات خود را گسترش دهد. خودرو VGV U75 Plus یک کراس اوور سایز متوسط لوکس با طراحی به نسبت مدرن بوده که می تواند دردسرهای زیادی را در فروش برای دیگر رقبا ایجاد کند.

وی جی وی U75 پلاس VGV U75 Plus خودروسازی ایلیا سینوتراک

طراحی ظاهری وی جی وی U75 پلاس

خودرو وی جی وی U75 پلاس کراس اووری سایز متوسط با طول کلی 4.8 متر بوده که در برخورد اول فاصله بین دو محور زیاد آن جلب توجه می کند. این خودرو طراحی سنتی دارد و سینوتراک ماندگاری طراحی را به جلب توجه کردن به روش استفاده از سبک طراحی عجیب و غریب ترجیح داده است. در نمای جلو چراغ های تمام LED را شاهد هستیم و دیلایت نیز به صورت یکپارچه با چراغ های اصلی طراحی شده است.

وی جی وی U75 پلاس VGV U75 Plus خودروسازی ایلیا سینوتراک

در نمای جانبی فاصله زیاد بین دو محور نویدبخش کابین جادار این خودروست. ضمن اینکه رینگ های 18 اینچی دو رنگ با تایرهای گودیر با ابعاد این خودرو تناسب دارند. در نمای عقب خوشبختانه چراغ ها متصل به یکدیگر نیستند و فرم کلی چراغ ها ما را یاد نسل قبلی کیا اسپورتیج می اندازد. یک دیفیوزر اسپرت با دو خروجی اگزوز مصنوعی داخل  سپر عقب نصب شده و خروجی اگزوز اصلی پشت سپر قرار گرفته است. نکته جالب حجم پردازی قسمت پایینی بدنه بوده که ابهت خاصی به نسبت دیگر کراس اوورها به وی چی وی U75 پلاس بخشیده است.

وی جی وی U75 پلاس VGV U75 Plus خودروسازی ایلیا سینوتراک

داخل کابین وی جی وی U75 پلاس (VGV U75 Plus)

یکی از مهمترین مزایای این خودرو کابین جادار آن است. به لطف فاصله بین دو محور زیاد، سرنشینان در هر سه ردیف فضای مناسبی دارند. صندلی های ردیف دوم ضمن اینکه به صورت ریلی امکان حرکت به عقب و جلو را دارند، پشتی آنها نیز امکان تنظیم زاویه دارد. تودوزی نسخه مورد بررسی وی جی وی U75 پلاس به رنگ قهوه ای بوده، اما ایلیا مورد این خودرو را با تودوزی قرمز و کرم نیز به بازار عرضه خواهد کرد. در پشت فرمان یک نمایشگر دیجیتالی 10.25 اینچی و در میان داشبورد یک نمایشگر لمسی 10.1 اینچی برای سیستم مالتی مدیا قرار گرفته که در زیر آن پنل لمسی برای تنظیم سیستم تهویه قرار دارد.

وی جی وی U75 پلاس VGV U75 Plus خودروسازی ایلیا سینوتراک

نکته جالب تعبیه فضاهای متعدد برای قراردادن اشیا و وسایل در سرتاسر کابین و کنسول وسط بسیار عمیق و جادار آن بوده که فضای کاربردی مناسبی را ارائه می دهد. شیفتر گیربکس از نوع الکترونیکی بوده و به صورت یک کلید دایره ای چرخشی طراحی شده است. گرافیک نمایشگر پشت فرمان نیز به وسیله همین کلیدهای روی فرمان قابل تغییر است.

وی جی وی U75 پلاس VGV U75 Plus خودروسازی ایلیا سینوتراک

مشخصات فنی خودرو VGV U75 Plus خودروسازی ایلیا

خودرو وی جی وی U75 پلاس (VGV U75 Plus) قرار است که در هر دو تیپ لاکچری و پریمیوم با موتور 2 لیتری توربوشارژ با تزریق مستقیم سوخت GDI عرضه شود. این پیشرانه که حجم دقیق آن 1967 سی سی بوده به لطف بهره گیری از توربوشارژ قادر به تولید 224 اسب بخار قدرت و 385 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی موتور توسط گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود.

وی جی وی U75 پلاس VGV U75 Plus خودروسازی ایلیا سینوتراک

خودرو VGV U75 Plus با این مشخصات قادر است طی 8.2 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد و نهایت سرعت قابل پیمایش آن 210 کیلومتر بر ساعت ذکر شده است. این مشخصات برای یک کراس اوور با طول 4.8 متری و وزنی نزدیک به 1700 کیلوگرم کاملا مناسب است.

وی جی وی U75 پلاس VGV U75 Plus خودروسازی ایلیا سینوتراک

ماشین وی جی وی u75 پلاس در رده کراس اوورهای سایز متوسط قرار می گیرد و طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4825، 1870 و 1694 میلی متر دارد. فاصله بین دو محور این خودرو نیز 2800 میلی متر بوده که این فاصله زیاد سبب شده که بتوان این خودرو را در سه ردیف صندلی و به صورت شش یا هفت نفره هم سفارش داد. فاصله کف این خودرو هم از سطح زمین 190 میلی متر بوده که برای یک کراس اوور مناسب است. این خودرو دارای چهار مد راننده اکو، اسپرت، نرمال و برف بوده که توسط راننده قابل انتخاب است.

وی جی وی U75 پلاس VGV U75 Plus خودروسازی ایلیا سینوتراک

تست و بررسی وی چی وی U75 پلاس

هماهنگی بین موتور و گیربکس در وی جی وی U75 پلاس (VGV U75 Plus) شما را خیره می کند. تعویض دنده های گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ZF بسیار سریع و نرم بوده که این موضوع به شتابگیری بهتر و سریعتر این خودرو کمک زیادی کرده و لذت رانندگی را بیشتر کرده است. ترمز نیز عملکرد خوبی داشت و به سادگی از پس متوقف کردن این خودرو بر می آمد. به لطف دوربین دید 360 درجه و خطوط راهنمای داینامیک در جلو و عقب، برای عبور از معابر باریک و پارک کردن با این مشکلی نخواهید داشت.

وی جی وی U75 پلاس VGV U75 Plus خودروسازی ایلیا سینوتراک

یکی از ویژگی های جالب VGV U75 Plus چرخش تصویر دوربین های دید عقب و جلو با چرخش فرمان بوده که در دیگر خودروهای چینی مشابه آن را ندیده بودیم. سیستم کنترل پایداری این خودرو را علاوه بر اینکه می توان خاموش کرد، به وسیله نمایشگر پشت فرمان می توان آن را در سه حالت نرمال، اسپرت و کامفورت قرار دارد تا تنظیم آن بسته به شرایط رانندگی تغییر کند. این موضوع نیز در دیگر خودروهای چینی تا به امروز مشاهده نکرده بودیم.

 

امکانات خودرو وی جی وی U75 پلاس خودروسازی ایلیا

شرکت خودروسازی ایلیا قصد دارد که شاسی بلند وی جی وی U75 پلاس (VGV U75 Plus) را در دو تیپ لاکچری و پریمیوم عرضه کند که عمده تفاوت آنها در تریم ظاهری و کابین بوده و تنها در چند آپشن جزیی با یکدیگر تفاوت دارند.

 

خودرو وی جی وی U75 پلاس (VGV U75 Plus) در تیپ پریمیوم دارای دو کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کشش، پایش فشار باد تایرها، کمکی شروع حرکت در سربالایی، کنترل خودرو در سرازیری، اتوهلد، ترمز پارک برقی و سیستم ضد واژگونی است.

VGV U75 Plus وی جی وی U75 پلاس خودروسازی ایلیا

در زمینه تجهیزات رفاهی هم این خودرو در تیپ پریمیوم دارای فرمان برقی با کلیدهای کنترلی، صندلی راننده قابل تنظیم در 6 جهت به صورت برقی و صندلی سرنشین قابل تنظیم در 4 جهت، نمایشگر مالتی مدیا لمسی 10.1 اینچی و نمایشگر دیجیتالی 10.25 اینچی پشت فرمان، دوربین دید 360 درجه، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سیستم تهویه مطبوع با پنل لمسی، کروز کنترل، درب برقی صندوق عقب و 6 بلندگو برای سیستم صوتی است. نسخه لاکچری خودرو VGV U75 Plus هم تمامی این موارد را دارد، تنها دارای 4 بلندگو به جتی 6 عدد بوده و تفاوت هایی هم در بخش تریم کابین و کیت بدنه دارد که یقینا مقداری نسبت به نسخه پریمیوم ارزانتر خواهد بود.

وی جی وی U75 پلاس VGV U75 Plus خودروسازی ایلیا سینوتراک

زمان عرضه و رقبا

شرکت خودروسازی ایلیا قصد دارد که طی یک تا دو ماه آینده این خودرو را رسما رونمایی و عرضه آن را آغاز کند. وی جی وی u75 پلاس  قرار است که ابتدا به صورت وارداتی به بازار عرضه شود و در آینده ممکن است صنایع خودروسازی ایلیا برنامه مونتاژ آن را داشته باشد.

خودرو VGV U75 Plus از نظر قیمت، ابعاد و مشخصات فنی در ایران رقبایی همچون فونیکس تیگو 8 پرو را پیش رو دارد. باید منتظر ماند و دید که با تعرفه واردات و قیمت خود این خودرو در چین، این کراس اوور هفت نفره با چه قیمتی به دست مشتریان در ایران می رسد.

 

4.9 از 22 رای

دیدگاه شما چیست؟