اخبار خودرو ایران

نخستین خودروی پیکاپ تاگا پلاک ملی شد

سه شنبه - ۲۰ تیر ۱۴۰۲
خواندن دقیقه
نخستین سری پیکاپ کینگ لینگ تاگا پلاک شد پادران موتور

پیکاپ کینگ لینگ تاگا پادران موتور پلاک ملی دریافت کرد. پس از گذشت یکسال از رونمایی پیکاپ تاگا توسط پادران موتور، سرانجام نخستین دستگاه از این خودرو موفق به دریافت پلاک ملی شد.

به گزارش خودرونویس، پیکاپ کینگ لینگ تاگا درحالی پلاک ملی شد که یکی از نخستین خودروهای وارداتی بوده که توانسته پس از سالها ممنوعیت واردات خودرو پلاک ملی دریافت کند. لازم به ذکر است که پادران موتور پس از یکسال تلاش توانست سرانجام برای پیکاپ تاگا از برند کینگ لینگ پلاک ملی دریافت کند.

مشخصات فنی کینگ لینگ تاگا

پادرا دیزل قصد دارد پیکاپ تاگا H را در دو‌ مدل بنزینی و دیزلی و با دو بدنه استاندارد و‌ لانگ ( کشیده) به بازار عرضه کند. پیکاپ تاگا پادرا دیزل در نسخه دیزلی از یک‌ موتور ۳ لیتری توربودیزل چهار سیلندر خطی ایسوزو با کد 4KH1CT6H1 بهره گرفته که قادر به تولید ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور است. ویژگی موتورهای دیزلی دوام بالا و تولید گشتاور در دور پایین است. با عرضه نسخه دیزلی پیکاپ کینگ لینگ تاگا انحصار پیکاپ های دیزلی از فوتون تانلند گرفته شد. این همان پیشرانه ای بوده که نسل قبلی ایسوزو دی مکس در بازار ایران از آن بهره گرفته بود و‌ در این سالها امتحان خود را پس داده است.

نخستین سری پیکاپ کینگ لینگ تاگا پلاک شد پادران موتور

پیکاپ تاگا پادرا دیزل قرار نیست که تنها با پیشرانه دیزلی عرضه شود. پیکاپ تاگا در نسخه بنزینی دارای یک موتور ۱.۸ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ تامین شده از ب ام و با کد CE18 بوده که قادر به تولید ۲۲۷ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور است. با توجه به توان تولیدی نسخه بنزینی پیکاپ تاگا، این خودرو را می‌ توان قدرتمندترین پیکاپ صفر کیلومتر حال حاضر در بازار ایران دانست. هر دو نسخه دیزلی و بنزینی پیکاپ تاگا پادرا دیزل دارای استاندارد آلایندگی یورو 6 هستند.

پیکاپ تاگا H در نسخه بنزینی به یک گیربکس 7 سرعته دستی (6 دنده جلو و یک دنده عقب) و در نسخه دیزلی به یک گیربکس 6 سرعته دستی (5 دنده جلو و یک دنده عقب) مجهز شده است.سس نیروی موتور در حالت پیش فرض به چرخ های عقب و در صورت نیاز در دو حالت سبک و سنگین به هر چهار چرخ منتقل می شود. پیکاپ کینگ لینگ تاگا H در بازارهای جهانی دارای یک نسخه مجهز به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک هم بوده که ممکن است پادرا دیزل در آینده پیکاپ تاگا را با گیربکس اتومات هم به بازار عرضه کند.

نخستین سری پیکاپ کینگ لینگ تاگا پلاک شد پادران موتور

پیکاپ تاگا پادرا دیزل قرار است که در دو مدل معمولی و لانگ Extended به بازار عرضه شود. نسخه معمولی پیکاپ کینگ لینگ تاگا دارای طول و ارتفاعی معادل 5382 و 1830 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 3096 میلی متر اعلام شده است. اما اگر حوض بار کشیده تر و جادارتری نیاز دارید، قطعا نسخه Extended یا لانگ پیکاپ کینگ لینگ تاگا برای شما مناسب است. این نسخه حدود 30 سانتی متر طول بیشتری داشته و دارای طول و ارتفاعی به ترتیب معادل 5692 و 1830 میلی متر است. همچنین فاصله بین دو محور نسخه Extended پیکاپ تاگا به 3406 میلی متر افزایش یافته است.

پیکاپ تاگا پادرا دیزل در اکسل جلو دارای تعلیق جناقی دوبل و در اکسل عقب دارای تعلیق فنر تخت چند لایه است. همچنین تغییر وضعیت انتقال قدرت بین چرخ ها به صورت الکترونیکی توسط یک کلید دورانی در سمت چپ فرمان صورت می گیرد.

نخستین پیکاپ تاگا که پلاک ملی شده مدل بنزینی بوده و هنوز پادران موتور خبری در خصوص عرضه نسخه دیزلی این پیکاپ نداده است.

4.7 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟