به گزارش خودرونویس، تاگا اولین پیکاپ شرکت خودروسازی چینی QingLing کینگ لینگ بوده که از سال 2017 تا به امروز در حال عرضه به بازار چین و برخی دیگر از بازارهای جهانیست. پیکاپ کینگ لینگ تاگا روی پلتفرم پیکاپ نام آشنای ایسوزو دی مکس توسعه یافته که به همین جهت ویژگی های فنی بسیار جذاب و خوبی دارد. در واقع این خودرو محصول ثمره همکاری بین ایسوزو ژاپن و کینگ لینگ موتور چین بوده که محصول شایسته ای از آب در آمده است.

پیکاپ کینگ لینگ تاگا Qingling taga پادرا دیزل ایسوزو

در ژانویه سال 2021 شرکت کینگ لینگ موتور یک نسخه جدید به نام تاگا H را معرفی کرد که نسبت به تاگا اولیه که در سال 2017 معرفی شده بود، استایلی به مراتب خشن تر و جذاب تر و کابینی با کیفیت تر و لوکس تر داشت. پادرا دیزل هم اکنون در حال تست همین کینگ لینگ تاگا H Qingling Taga بوده و قرار است که در اواخر اردیبهشت ماه این خودرو را رونمایی کند. بدین ترتیب پادرا دیزل روی بهترین و بروزترین مدل پیکاپ کینگ لینگ تاگا دست گذاشته تا حرف های زیادی در مقابل رقبا برای گفتن داشته باشد.

پیکاپ کینگ لینگ تاگا Qingling taga پادرا دیزل ایسوزو

مشخصات فنی پیکاپ کینگ لینگ تاگا QingLing Taga پادرا دیزل

پیکاپ کینگ لینگ تاگا QingLing Taga H دارای دو نسخه دیزلی و بنزینی بوده و پادرا دیزل اعلام کرده که قصد دارد هر دو مدل این خودرو را به بازار ایران عرضه کند. پیکاپ کینگ لینگ تاگا Qingling Taga در مدل بنزینی از یک پیشرانه 1.8 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بهره گرفته که قادر به تولید 231 اسب بخار قدرت و 310 نیوتن متر گشتاور است. بدین ترتیب با یکی از قدرتمندترین پیکاپ های صفر کیلومتر بازار ایران سر و کار داریم.

پیکاپ تاگا پادرا دیزل در نسخه دیزلی هم از یک پیشرانه 3 لیتری توربودیزل چهار سیلندر بهره گرفته که قادر به تولید 143 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور است. نسخه دیزلی پیکاپ تاگا به یک گیربکس 5 سرعته دستی برای انتقال قدرت مجهز شده، ولی مدل بنزینی دارای یک گیربکس 6 سرعته دستی است. البته در آینده قرار است یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیز برای این پیکاپ عرضه شود. نیروی تولیدی پیشرانه در هر دو مدل بنزینی و دیزلی تاگا در حالت پیش فرض به چرخ های عقب و در مواقع نیاز به چهار چرخ به دو صورت چهار چرخ سبک و چهار چهار سنگین منتقل می شود.

پیکاپ کینگ لینگ تاگا Qingling taga پادرا دیزل ایسوزو

کینگ لینگ تاگا دارای طول، عرض و ارتفاعی معادل 5660، 1885 و 1825 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 3125 میلی متر است. بدین ترتیب این خودرو یکی از بزرگترین پیکاپ های حال حاضر بازار ایران بوده که ابعاد آن با آمیکو آسنا تقریبا برابری می کند.

حوض بار کینگ لینگ تاگا دارای 1800 میلی متر طول بوده که به سادگی می توانید یک موتور کراس را درون آن قرار دهید. عرض و ارتفاع آن نیز به ترتیب 1540 و 480 میلی متر بوده که کاملا فضای مناسبی را برای نصب سوپرلید فراهم می کند.

 

قیمت پیکاپ کینگ لینگ تاگا پادرا دیزل (Qingling Taga)

پیکاپ کینگ لینگ تاگا نسخه های متعددی با سطح آپشن مختلف و حتی مشخصات فنی متفاوتی دارد. هنوز به طور دقیق نمی دانیم که پادرا دیزل پیکاپ تاگا را با چه سطح آپشن و به صورت دقیق با چه مشخصات فنی به بازار ایران عرضه می کند. ولی قیمت پیکاپ کینگ لینگ تاگا در بازار چین بین 11 هزار و 750 یورو تا 17 هزار یورو اعلام شده که بعید است در بازار ایران پایین تر از یک میلیارد تومان عرضه شود. مشخصات دقیق تر و قیمت پیکاپ تاگا پادرا دیزل را در زمان رونمایی اعلام خواهیم کرد.

5 از 4 رای