اخبار خودرو جهان
اولین شاسی بلند این خودروساز چینی سوئدی

ماشین پل استار 3 رونمایی شد

شنبه - ۲۳ مهر ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
2023-polestar-3 پل استار 3 ولوو (1)

پل استار 3 پس از چندین ماه انتظار و انتشار تیزرهای متعدد، به عنوان سومین محصول این برند سوئدی چینی رونمایی شد. پل استار 3 اولین خودروی شاسی بلند از این خودروساز سوئدی زیر مجموعه ولوو بوده و قرار است که در چین و آمریکا تولید شود. پل استار حاصل جوینت ونچر بین شرکت خودروسازی ولوو سوئد و جیلی است. پل استار 3 به عنوان اولین شاسی بلند این برند، نسبت به خودروی پل استار 2 هم در زمینه قیمت و عملکرد بالاتر بوده و پل استار امید دارد که با این خودرو بتواند سهم قابل توجهی از بازار شاسی بلندها را به خود اختصاص دهد.

رقبای پل استار 3

به گزارش خودرونویس، پل استار 3 در زمان عرضه به بازار جهانی باید با کراس اوورهای پریمیوم برقی از خودروسازان مطرح آلمانی مانند آئودی، پورشه، ب ام و و مرسدس بنز رقابت کند. البته برخلاف طراحی جیغ و خاص محصولات برندهای پریمیوم یاد شده آلمانی، پل استار 3 سبک طراحی مینمالیستی اسکاندیناویایی خود را حفظ کرده که این وجه تمایز اصلی این خودرو با رقباست. البته جدا از رقبای پریمیوم گران قیمت آلمانی، پل استار 3 یک رقیب سرسخت آمریکایی یعنی تسلا مدل Y را پیش رو دارد که قیمت آن 14 هزار دلار هم از پل استار 3 ارزانتر است.

2023-polestar-3 پل استار 3 ولوو (1)

خودرو پل استار 3 قیمتی معادل 84 هزار دلار داشته و با این قیمت شما صاحب یک اسیووی برقی با انبوهی از تجهیزات ایمنی و رفاهی شامل نرم افزار کمکی راننده پیشرفته ساخته شده با همکاری ولوو و Nvidia می شوید. پل استار 3 اولین محصول از این برند بوده که دارای پایلوت پک و پکیج کمکی راننده خودران لیدار است.

2023-polestar-3 پل استار 3 ولوو (1)

مشخصات فنی خودرو پل استار 3

پل استار 3 دارای یک پک باتری بزرگ 111 کیلووات ساعتی است. این خودرو قادر به جداسازی موتور عقب بوده و این بدان معناست که این اسیووی می تواند صرفا با موتور نصب شده روی چرخ های جلو هم حرکت کند تا در مصرف برق آن صرفه جویی شود. پل استار 3 دارای دو نسخه مختلف دو موتوره است؛ یکی نسخه دو موتوره پرفورمنس و دیگری نسخه دو موتوره با قابلیت پیمایش بالا. نسخه پرفورمنس پل استار 3 دارای دو موتور برقی بوده که روی هم رفته قادر به تولید  510 اسب بخار قدرت و 910 نیوتن متر گشتاور بوده و نسخه پیمایش بالای پل استار 3 هم دارای دو موتور برقی بوده که روی هم رفته قادر به تولید 483 اسب بخار قدرت و 840 نیوتن متر گشتاور است. نسخه پیمایش بالای پل استار 3 قادر است طی 5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و نسخه پرفورمنس طی 4.7 ثانیه به سرعت مشابه دست پیدا می کند. نسخه Long Range پل استار 3 در حالت شارژ کامل قادر به پیمایش بیشینه مسافت 670 کیلومتر و نسخه پرفورمنس این خودرو قادر به پیمایش 620 کیلومتر مسافت در حالت شارژ کامل است.

2023-polestar-3 پل استار 3 ولوو (1)

هر دو مدل پل استار 3 دارای مد رانندگی قابل تنظیم تک پداله هستند و نیروی تولیدی موتورهای برقی آن توسط گیربکس دوکلاچه با توزیع هوشمند گشتاور به چرخ ها منتقل می شود. پل استار 3 یک کراس اوور به نسبت بزرگ بوده و دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4900، 2120، 1627 میلی متر با فاصله بین دو محور 2985 میلی متری است.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟