به گزارش خودرونویس، پل استار پتانسیل بالایی را در سگمنت شاسی بلندهای برقی می بیند. چراکه با سرعت بسیار بالایی این سگمنت در میان سایر سگمنت های خودرویی در حال رشد است. قرار است که پل استار 3 در آمریکا و چین تولید شود و اولین نمونه های این شاسی بلند برقی اوایل سال 2023 وارد خط تولید خواهند شد. اما فروش این خودرو از ماه اکتبر آغاز می شود.

 

مشخصات فنی ماشین پل استار 3

در این لحظه تمام جزییات مربوط به مشخصات فنی پل استار 3 منتشر نشده، ولی پل استار ادعا کرده که شاسی بلند برقی این کمپانی دارای ساختار 2 موتوره بوده و منبع تغذیه آن یک باتری با ظرفیت بالاست. هدف این است که پل استار 3 بتواند در حالت شارژ کامل بیشینه مسافتی معادل 600 کیلومتر را در حالت شارژ کامل طی کند. به یاد داشته باشید که این اعداد و ارقام اعلام شده بر مبنای سیکل تست WLTP اروپا بوده و با شرایط تست واقعی مقداری تفاوت دارند.

توماس Ingenlath مدیرعامل پل استار اظهار کرد: پل استار 3 یک شاسی بلند برای دنیای الکتریکیست. وی در ادامه بیان کرد هویت طراحی این برند با طراحی یک خودروی شاسی بلند برقی لوکس با شخصیت قوی و مستقل کامل می شود. وی معتقد است که با این خودرو پل استار چاشنی اسپرت را به سگمنت شاسی بلند ها باز می گرداند و به پیشینه تولید خودروهای اسپرت و عملکردی خود وفادار مانده است.

البته این را می دانیم که پل استار 3 در نسخه تک موتوره هم عرضه خواهد شد که گزینه ای مقرون به صرفه تر و ضعیف تر از مدل پرچمدار دو موتوره است. به طور کلی پل استار 3 یک محصول گران قیمت تر و لوکس تر نسبت به نسل بعدی ولوو XC90 بوده و هر دو خودرو روی یک پلتفرم و ساختار تولید خواهند شد. اما پل استار 3 به موتورهای برقی ویژه ای مجهز شده که روی محصولات ولوو به خصوص همین XC90 جدید نصب نخواهند شد.

خودروی پل استار 3 بخشی از برنامه توسعه این خودروساز بوده و در ادامه این شرکت قصد دارد که محصولات خود را تا پایان سال بعد به 30 کشور دیگر نیز عرضه کند. تا اواسط دهه فعلی پل استار قصد دارد که فروش خود را نسبت به حال حاضر 10 برابر کند. این شرکت در سال 2021 تعداد 29 هزار دستگاه خودرو فروخت و هدف این شرکت فروش 290 هزار خودرو به صورت سالانه تا سال 2025 است.

منبع Motor1
5 از 1 رای