به گزارش خودرونویس، اگر بخواهیم ساده و مختصر هدف پل استار را از طراحی کانسپت O2 بیان کنیم باید بگوییم که هدف طراحی یک خودروی اسپرت با سقف هارد تاپ با قابلیت بازشدن قسمت بالایی سقف بوده که از جدیدترین سیستم ها و تکنولوژی های اختراع شده در دنیای خودروهای برقی نیز بهره می برد. پل استار اظهار کرد که ماشین برقی کانسپت O2 یک قهرمان و اسطوره برای این خودروسازی محسوب می شود. پل استار O2 در واقع پیش نمایشی از آنچه را که می توان با طراحی و دانش فنی این شرکت خودروسازی در حال حاضر به دست آورد را نشان می دهد.

پل استار O2 کانسپت

پل استار که بازوی تولید کننده خودروهای برقی کمپانی ولوو بوده در خصوص کانسپت O2 بیان کرده که این خودرو یک رودستر تیپیکال بوده که بهترین شکل برای بازاری با متقاضی محدود تولید شده است. این خودرو حس سبک و سرزنده بودن را به راننده و سرنشین ارائه می کند که به لطف پلتفرم آلومینیومی متصل خود که از پل استار 5 برگرفته شده حاصل شده است. موتور برقی چابک و قدرتمند، پاسخ بسیار سریع و دقیق فرمان و رولینگ کم بدنه از جمله ویژگی های این خودروی الکتریکی محسوب می شوند. متاسفانه در حال حاضر مطلبی در خصوص توان این پیشرانه بیان نشده است.

پل استار O2 کانسپت

ویژگی های پل استار O2

پل استار O2 نه تنها خودروی جذابی از منظر رانندگیست، بلکه کاملا دوستدار محیط زیست نیز طراحی شده است. تمام سطوح نرمی که درون کابین این خودرو وجود دارد از مواد پلی استر بازیافتی شامل فوم، چسب و الیاف بافتنی سه بعدی و لمینت های غیر بافته تهیه شده اند. همچنین سطوح آلومینیومی داخل کابین نیز از آلومینیوم های بازیافتی استفاده شده که این متریال در شاسی این خودرو نیز به کار رفته اند.

پل استار O2 کانسپت

شاید یکی از جذابترین ویژگی های پل استار O2 کوادکوپتر خودران سینمایی بوده که به صورت یکپارچه با پشت صندلی های این خودرو طراحی شده است. این کوادکوپتر به نحوی طراحی شده که قابل برداشتن باشد و زمانی که خودرو در حرکت است، بالای آن پرواز کند و از صحنه های رانندگی و محیط پیرامونی تصویربرداری کند. این به لطف نصب یک سطح نرم در پشت صندلی ها محقق شده که با تولید کردن فشار منفی این امکان را به کوادکوپتر می دهد که زمانی که خودرو در حرکت است تیک آف کند.

منبع Motor1
5 از 2 رای