به گزارش خودرونویس، مرسدس بنز E کلاس 2024 داشبوردی کاملا دیجیتالی دارد و سه نمایشگر بزرگ روی آن قرار گرفته است. اگر این سبک طراحی برایتان آشناست به این دلیل بوده که در طراحی آن از سدان برقی مرسدس EQE الگوبرداری شده است.

 

طراحی کابین مرسدس بنز E کلاس 2024 اتاق W214

کابین مرسدس بنز E کلاس 2024 یک کپی تمام عیار از مرسدس EQE نیست. در واقع E کلاس جدید دارای دریچه های باریک تری برای سیستم تهویه مطبوع بوده و حالتی منحنی شکل در این قسمت دارد و دریچه های کناری نیز با یک نوار به دریچه های میانی داشبورد متصل شده اند. این ترکیب باعث شده داشبورد مرسدس بنز E کلاس W214 طراحی مینیمال تر و زیباتری داشته باشد و از شر دریچه های توربین مانند خلاص شده ایم. در زیر نمایشگر میان داشبورد یک نوار کلید میانبر قرار گرفته اند که دسترسی سرنشین و راننده به نرم افزارها و قابلیت های این خودرو را ساده تر کرده است.

2024-mercedes-e-class-interior کابین مرسدس بنز E کلاس W214 (1)

یکی از ویژگی های جالب کابین نسل جدید مرسدس بنز E کلاس دوربین عکاسی و فیلمبرداری سلفی بوده که روی داشبورد نصب شده است. این دوربین به صورت آپشنال قابل نصب بوده و البته به عنوان جزیی از سیستم سرگرمی MBUX هایپراسکرین هم نصب می شود. در صورت سفارش سیستم سرگرمی هایپراسکرین یک نمایشگر هم در مقابل سرنشین جلو روی داشبورد اضافه می شود. این دوربین تنها در حالتی فعالیت می کند که خودرو ثابت باشد و می تواند عکاسی و فیلمبرداری کند و حتی امکان برگزاری ویدیو کنفرانس با زوم یا Webex را دارد.

2024-mercedes-e-class-interior کابین مرسدس بنز E کلاس W214 (1)

سیستم مالتی مدیا و سرگرمی مرسدس بنز E کلاس حرکت چشم راننده را کنترل می کند تا تشخیص دهد آیا به نمایشگر سمت راست داشبورد نگاه می کند یا خیر. صفحه نمایش نصب شده در مقابل سرنشین جلو دارای تکنولوژی کنترل نور دوگانه بوده تا از دیده شدن ویدیوهای آن توسط راننده جلوگیری شود. البته این قابلیت DLC امکان روشن و خاموش شدن را هم دارد.

2024-mercedes-e-class-interior کابین مرسدس بنز E کلاس W214 (1)

 

یک دوربین هم در مقابل راننده مرسدس بنز E کلاس W214 وجود دارد که حرکت چشم راننده را کنترل می کند و در صورتی که تشخیص دهد راننده به نمایشگر سرنشین نگاه می کند، نور صفحه را به صورت خودکار کاهش می دهد تا تصاویر آن کمتر مشخص باشند و راننده تمرکز بیشتری روی کنترل خودرو داشته باشد.  سیستم مالتی مدیا و سرگرمی مرسدس بنز E کلاس 2024 با نرم افزارهایی از جمله زوم، webex و تیک تاک عرضه می شود و بازی های مختلفی از جمله Angry Birds نیز برای آن تعبیه شده است.

2024-mercedes-e-class-interior کابین مرسدس بنز E کلاس W214 (1)

مرسدس بنز E کلاس 2024 دارای قابلیت جالبی به نام نورپردازی فعال کابین دارد که به صورت خودکار با موزیک عمل می کند و بسته به ریتم آهنگ تم نورپردازی را تغییر می دهد. مرسدس بنز E کلاس W214 دارای سیستم صوتی قدرتمند Burmester با 17 بلندگو بوده و چهار بلندگو هم در صندلی های جلو برای پخش بهتر صدا تعبیه شده و کیفیت و حجم صدای فوق العاده بالایی دارد.

 

 

منبع Motor1
5 از 1 رای