اخبار خودرو جهان
ضعیف تر از EQE 53 ولی همچنان سریع

مرسدس AMG EQE 43 رونمایی شد

شنبه - ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
مرسدس AMG EQE 43

گروه خودروسازی مرسدس بنز که مدتی پیش با عنوان دایملر شناخته می شد، به سرعت در حال گسترش سبد محصولات الکتریکی خود بوده و مدتی پیش سدان الکتریکی قدرتمند AMG EQE 53 را معرفی کرد. مرسدس بنز در کنار این مدل، نسخه ضعیف تری به نام AMG EQE 43 را نیز معرفی کرده که مقداری ضعیف تر و ارزان قیمت تر نسبت به مدل EQE 53  است. با وجود اینکه مرسدس AMG EQE 43 در زمینه قدرت و اسب بخار ضعیف تر از مدل پرچمدار بوده، ولی به عنوان مدل پایه AMG اصلا خودروی کندی نیست و عملکرد رضایتبخشی را از خود ارائه می دهد.

مشخصات مرسدس AMG EQE 43

به گزارش خودرونویس، مرسدس AMG EQE 43 از دو موتور الکتریکی بهره برده که روی هم رفته قادر به تولید 469 اسب بخار قدرت هستند. بدین ترتیب این خودرو نسبت به AMG EQE 53 مجهز به پکیج داینامیک پلاس حدود 208 اسب بخار قدرت کمتری تولید می کند. در خصوص گشتاور نیز این مرسدس AMG EQE 43 قادر به تولید 858 نیوتن متر بوده که حدود 142 نیوتن متر نسبت به نسخه AMG EQE 53 ضعیف تر است.

مرسدس AMG EQE 43

مرسدس AMG EQE 43 قادر است طی 4.2 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد که 0.9 ثانیه نسبت به مدل پرچمدار کندتر است. ضمن اینکه بیشینه سرعت قابل پیمایش این خودرو نیز 210 کیلومتر بر ساعت اعلام شده که 30 کیلومتر بر ساعت نسبت به مدل پرچمدار کندتر است. از جمله تفاوت های EQE 43 با مدل 53 می توان به فقدان پکیج داینامیک پلاس AMG و همچنین سیستم تمام چرخ محرک 4Matic+ اشاره کرد. البته این مدل پایه AMG همچنان دارای سیستم تمام چرخ محرک 4Matic اما بدون نشان پلاس است. تفاوت این دو سیستم انتقال قدرت در عملکرد آنها بوده که نمونه نصب شده برای مدل 53 برای استخراج عملکرد بهتر تیون شده است.

مرسدس AMG EQE 43

فقدان پکیج AMG داینامیک پلاس برای مدل EQE 43 به این معنا بوده حالت بوست مد دیگر برای این خودرو وجود ندارد تا به صورت موقت و مقطعی بتوان نیروی تولیدی پیشرانه را افزایش داد. بسته به مد رانندگی می توان نیروی تولیدی پیشرانه های الکتریکی تا 235 اسب بخار هم کاهش داد که این تنها در حالتی امکان پذیر بوده که حالت رانندگی لغزنده را انتخاب کنید.

مرسدس AMG EQE 43

هر دو سدان الکتریکی مرسدس AMG EQE دارای سیستم فرمان پذیری چرخ های عقب هستند که تا 3.6 درجه چرخ های عقب آنها امکان چرخش را به صورت استاندارد دارند که همین موضوع در سرعت های پایین شعاع گردش را کاهش می دهد و در سرعت های بالا هم موجب پایداری بیشتر می شود. در صورت پرداخت مبلغ اضافی سیستم تعلیق بادی مشابه با برادر بزرگتر این دو خودرو یعنی AMG EQS و همچنین AMG GT چهار درب روی EQE نصب می شود. به صورت آپشنال هم می توان دیسک های ترمز کربن سرامیکی و رینگ های 21 اینچی روی AMG EQE نصب می شود.

مرسدس AMG EQE 43

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟