اخبار خودرو جهان
مرسدس بنز C کلاس W206 رونمایی شد

مرسدس بنز C کلاس W206 رونمایی شد

چهارشنبه - ۶ اسفند ۱۳۹۹
خواندن 8 دقیقه
مرسدس بنز C کلاس W206

مرسدس بنز در سال 1982 اتاق W201 را با هدف پایه ریزی خاندان C کلاس معرفی کرد که طولی نکشید به یکی از پرفروش ترین سری محصولات این برند آلمانی تبدیل شد. پس از نزدیک به 40 سال حضور و عرضه شش نسل مختلف، مرسدس بنز C کلاس موفق به دست یابی فروش 10.5 میلیون دستگاهی شده است. حال زمان معرفی نسل جدید C کلاس فرا رسیده و مرسدس باید تمام تلاش خود را برای موفقیت این سری خودرو در فروش با وجود بازار خودرو تشنه اسیووی و کراس اوور در سراسر دنیا بکند.

طراحی ظاهری

به گزارش خودرونویس، مرسدس بنز در کنار رونمایی نسخه سدان نسل جدید C کلاس، نسخه کاربردی تر استیشن این خودرو را هم معرفی کرده است. همانطور که انتظار می رفت، طراحی ظاهری C کلاس جدید تفاوت زیادی نسبت به نسخه پیشین ندارد؛ ولی با این حال مرسدس تغییراتی را در ظاهر نسل جدید این خودرو به منظور مدرن سازی و عرضه در سال 2021 اعمال کرده است.

مرسدس بنز C کلاس W206

مرسدس C کلاس جدید چراغ های اصلی تهاجمی تری مشابه محصولات بزرگتر مرسدس بنز داشته و طراحی پروفیل جانبی آن نیز تمیزتر بوده و خطوط کمتری در آن استفاده شده است. مرسدس بنز C کلاس جدید با رینگ هایی از سایز 17 تا 19 اینچ قابل سفارش است. در پروفیل عقب، مرسدس C کلاس W206، اولین عضو از این سری بوده که به چراغ های عقب دو تکه مجهز شده که این المان با الگوبرداری مستقیم از دو برادر بزرگتر این خودرو یعنی E کلاس و S کلاس جدید طراحی شده است.

نمای عقب مرسدس بنز C کلاس W206

طراحی کابین

در خصوص طراحی بیرونی، بسیاری معتقدند که C کلاس جدید بیشتر شبیه به فیس لیفت نسخه پیشین است تا یک نسل جدید. ولی بهتر است بدانید که عمده تغییرات درون کابین این خودرو صورت گرفته و مرسدس بنز دقیقا کابین سدان پرچمدار خود یعنی S کلاس 2021 را درون C کلاس جدید هم پیاده کرده که مملو از نمایشگرهای دیجیتالی متعدد است.

کابین مرسدس بنز C کلاس W206

مرسدس C کلاس قابل عرضه در بازار آمریکا دارای یک نمایشگر 12.3 اینچی دیجیتالی در پشت فرمان و یک نمایشگر 11.9 اینچی لمسی در میان داشبورد برای سیستم سرگرمی بوده که از نسل دوم MBUX مرسدس پشتیبانی می کند. در اروپا، نسخه های ارزان تر دارای یک نمایشگر 10.25 اینچی در پشت فرمان و یک نمایشگر 9.5 اینچی در میان داشبورد برای سیستم مالتی مدیا هستند. به لطف افزایش 25 میلی متری فاصله بین دو محور C کلاس جدید و رسیدن این فاصله به 2865 میلی متر، باید اظهار کرد که کابین نسخه W206 تا حدودی نسبت به نسل پیشین جادارتر شده است.

مرسدس بنز C کلاس جدید 65 میلی متر طول بیشتر و 10 میلی متر عرض بیشتری دارد و حالت تهاجمی تر آن به دلیل شیب و خط سقف پایین تر نسبت به مدل پیشین است. نتیجه این افزایش ابعاد بدنه به افزایش فضای سر، آرنج و شانه سرنشینان در هر دو ردیف جلو و عقب ختم شده است؛ همچنین سرنشینان ردیف دوم فضای پا بیشتری در اختیار دارند.

صندلی مرسدس بنز C کلاس W206

در خصوص فضای بار، مرسدس بنز C کلاس جدید سدان بدون تغییر نسبت به نسل قبل ظرفیت 455 لیتری را ارائه می دهد، ولی در خصوص نسخه استیشن داستان متفاوت بوده و در حالتی که تمامی صندلی ها در جای خود باشند فضای بار این خودرو 490 لیتر بوده؛ ولی در صورت خواباندن صندلی های ردیف دوم، فضای بار C کلاس استیشن به 1510 لیتر افزایش می یابد که در هر دو حالت 30 لیتر بیشتر از نسل قبلی خود است.

 

مشخصات فنی مرسدس بنز C کلاس W206

تمامی پیشرانه های تدارک دیده شده برای C کلاس جدید الکتریکی سازی شده اند و با یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک کوپل شده اند. نسخه C300 قابل عرضه در بازار آمریکا از یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با 255 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور بهره می برد که به لطف بهره بردن از ژنراتور استارتر یکپارچه، به صورت لحظه ای و موقتی توان تولیدی این خودرو به اندازه 20 اسب بخار و گشتاور آن به میزان 200 نیوتن متر بوست می شود.

پیشرانه مرسدس بنز C کلاس W206

هر دو نسخه عقب محرک و تمام چرخ محرک مرسدس بنز C300 قادرند طی 5.9 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابند و بیشینه سرعت قابل پیمایش آنها نیز روی 209 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

نسخه اروپایی C200 این خودرو هم که در دو مدل عقب محرک و تمام چرخ محرک عرضه می شود، دارای یک پیشرانه کوچکتر 1.5 لیتری توربوشارژ بوده که قادر به تولید 201 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور است که به لطف همین ژنراتور استارتر مشابه مدل C300، قادر به بوست موقت قدرت و گشتاور است. نسخه تمام چرخ محرک سدان و استیشن این خودرو طی 7.1 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست می یابد، ولی نسخه عقب محرک سدان طی 7.3 ثانیه و مدل استیشن طی 7.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت می رسد.

در خصوص بیشینه سرعت قابل پیمایش هم نسخه تمام چرخ محرک C200 سدان و استیشن قادر به حرکت با 241 کیلومتر بر ساعت سرعت هستند؛ ولی نسخه عقب محرک سدان قادر به حرکت با نهایت سرعت 246 و نسخه استیشن آن قادر به حرکت با نهایت سرعت 240 کیلومتر بر ساعت سرعت است.

کابین مرسدس بنز C کلاس W206

نسخه پایه C180 مرسدس C کلاس هم در اروپا صرفا به صورت عقب محرک عرضه می شود که دارای یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با 167 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور است. این مدل هم دارای ژنراتور استارتر بوده و قادر است طی 8.6 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن برای هر دو مدل سدان و استیشن 231 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

 

پیشرانه های دیزلی C کلاس W206

مرسدس همچنین C کلاس را در مدل های دیزلی C200d، C220d عقب محرک و تمام چرخ محرک و C300d با سیستم هیبریدی ملایم در اروپا عرضه می کند. نسخه پایه C200 دیزلی از یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر با 161 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور بهره می برد. نسخه میانی C220 هم قادر به تولید 197 اسب بخار قدرت و 440 نیوتن متر گشتاور بوده که به صورت آپشنال به سیستم 4Matic هم مجهز می شود؛ ولی نسخه قدرتمندتر C300 دیزلی قادر به تولید 261 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور است. این نسخه قادر است طی 5.7 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

مرسدس بنز C کلاس استیشن W206

مشخصات فنی نسخه پلاگین هیبریدی C کلاس W206

در اروپا مرسدس نسل جدید C کلاس را در تریم پلاگین هیبریدی C300e هم عرضه می کند. قلب تپنده این مدل متشکل از یک پیشرانه 2 لیتری بنزینی و یک موتور الکتریکی بوده که روی هم رفته قادر به تلوید 308 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور هستند. این مدل پلاگین هیبریدی دارای یک پک باتری 25.4 کیلووات ساعتی بوده که در حالت شارژ کامل C کلاس را قادر به پیمایش بیشینه مسافت 100 کیلومتر در حالت تمام الکتریکی ساخته است.

این نسخه هم در هر دو استایل سدان و استیشن قابل سفارش بوده و تنها عضو C کلاس جدید بوده که به صورت استاندارد از سیستم تعلیق بادی بهره می برد. این نسخه پلاگین هیبریدی دارای فضای بار بزرگتر و کشیده تر بوده که به لطف جانمایی هوشمندانه پک باتری حاصل شده است.

 

قابلیت فرمانپذیری چرخ های عقب C کلاس W206

مرسدس به صورت آپشنال قابلیت فرمانپذیری محور عقب را به C کلاس اضافه کرده که باعث شده این خودرو برای چرخش به 43 سانتی متر فضای کمتری نیاز داشته باشد و در عرضی معادل 10.64 متر دور بزند. زاویه فرمان چرخ های عقب 2.5 درجه یا به عبارتی چهار برابر کوچکتر از نمونه نصب شده روی اس کلاس جدید است. در سرعت های کمتر از 60 کیلومتر بر ساعت، چرخ های عقب در جهت خلاف چرخ های جلو فرمان داده می شوند؛ ولی در سرعت های بالاتر چرخ های عقب جهت چرخشی مشابه با چرخ های جلو دارند.

 

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟