اخبار خودرو جهان
677 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور در بوست مد

مرسدس AMG EQE 2023 رونمایی شد

چهارشنبه - ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
مرسدس بنز AMG EQE

چند سال پیش محصولات جدید AMG که توسط مرسدس بنز رونمایی می شدند دارای پیشرانه هشت سیلندر قدرتمند و صدای اگزوز بسیار جذاب و گوش نوازی بودند. ولی به تدریج موتورهای الکتریکی جای موتورهای هشت سیلندر خوش صدا را گرفته است. مرسدس بنز به تازگی سدان الکتریکی AMG EQE را معرفی کرده که دارای پیشرانه الکتریکی 677 اسب بخاریست. مرسدس AMG EQE هرچند فاقد موتور درونسوز بوده، ولی فرمول AMG یعنی قدرت بالا و عملکرد خیره کننده را رعایت کرده است.

مشخصات مرسدس AMG EQE

به گزارش خودرونویس، قدرت تولیدی بالا هنوز هم وجه مشترک تمام محصولات AMG بوده و AMG EQE نیز از این قاعده پیروی می کند. این سدان الکتریکی دارای دو موتور الکتریکی یکی در جلو و دیگری در عقب بوده وکه به موجب آن سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک 4Matic+ برای این خودرو به ارمغان آمده است.

مرسدس بنز AMG EQE

مرسدس AMG EQE در نسخه استاندارد قادر به تولید 617 اسب بخار قدرت و 950 نیوتن متر گشتاور است. ولی در صورت سفارش پکیج آپشنال داینامیک پلاس و همچنین عملکرد بوست قدرت این پیشرانه به صورت لحظه ای به 677 اسب بخار و گشتاور آنی پیشرانه هم به 1000 نیوتن متر افزایش می یابد.

این نسخه قدرتمندتر مرسدس بنز EQE قادر است طی 3.2 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت در صورت قرار داشتن روی مد ریس استارت و همچنین بهره بردن از پک باتری 90.6 کیلووات ساعتی دست یابد. در صورت فعال نبودن مد بوست، مرسدس AMG EQE باز هم خودروی کندی نیست و طی 3.4 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت می رسد. بیشینه سرعت قابل پیمایش مرسدس AMG EQE نیز 220 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. البته در صورت سفارش پکیج داینامیک پلاس بیشینه سرعت قابل پیمایش این خودرو به 240 کیلومتر بر ساعت افزایش می یابد که نسبت به مدل های بنزینی AMG به مراتب کندتر است.

مرسدس بنز AMG EQE

مرسدس AMG چندین تغییر در سیستم تعلیق چهار اتصالی EQE در اکسل جلو و همچنین تعلیق مولتی لینک عقب اعمال کرده که نتیجه آن به وجود آمدن سیستم AMG راید کنترل پلاس شده است. استرس بارها، اتصالات سیستم تعلیق و اتصالات چرخ ها به مراتب سختر از مدل استاندارد مرسدس EQE هستند. دمپرهای تطبیقی تنظیم شونده مرسدس AMG EQE دارای دو سوپاپ محدود کننده فشار هستند که در مقایسه با نسخه پایه EQE عملکرد به مراتب دقیق تری دارند.

مرسدس بنز AMG EQE

مرسدس همچنین سیستم Dynamic AMG درایو را نیز بروزرسانی کرده که این موضوع سبب شده AMG EQE نزدیک به 1.5 سانتی متر به زمین نزدیک شود که نتیجه آن هندلینگ و آیرودینامیک بهتر این خودرو شده است. قابلیت فرمان پذیری چرخ های عقب به صورت استاندارد نیز به این خودرو در بهبود هندلینگ و پایداری کمک می کند. وجود مدهای رانندگی متنوع نیز می تواند قدرت تولیدی پیشرانه های AMG EQE را محدود کند تا این خودرو در شرایط دشوار قابل کنترل تر باشد. به عنوان مثال در صورت فعال کردن مد رانندگی لغزنده هر دو موتور الکتریکی این خودرو روی هم رفته 308 اسب بخار قدرت تولید می کنند. دیسک های ترمز بزرگتر 16 اینچی و کالیپرهای ترمز شش پیستونه کمک زیادی به متوقف کردن این سدان سریع می کنند.

مرسدس بنز AMG EQE

عملکرد بالا یقینا تاثیر منفی در پیمایش خودروهای الکتریکی دارد. مرسدس اظهار کرده که AMG EQE قادر است در سیکل WLTP مسافتی بین 444 تا 518 کیلومتر را در حالت شارژ کامل باتری ها طی کند که به مراتب کمتر از مسافت 660 کیلومتری نسخه استاندارد مرسدس EQE است. مرسدس AMG EQE قابلیت شارژ سریع 170 کیلوواتی را داشته که طی 15 دقیقه شارژ انرژی لازم بری پیمایش 190 کیلومتر مسافت در آن ذخیره می شود.

مرسدس بنز AMG EQE

ظاهر مرسدس AMG EQE

مرسدس AMG EQE دارای جلوپنجره بسته مشکی رنگ با خطوط عمودی و نشان AMG، اسپلیتر مشکی در زیر سپر جلو و ورودی های هوای بروزرسانی شده در این قسمت، رینگ های جدید و اسپویلر کوچکی در لبه صندوق عقب است. نصب این قطعات به منظور ایجاد بالانس میان استایل تهاجمی تر و افزایش نیروی رو به پایین صورت گرفته که مقداری روی آیرودینامیک AMG EQE نسبت به مدل استاندارد تاثیر منفی داشته است.

مرسدس بنز AMG EQE

کابین مرسدس AMG EQE

درون کابین همه چیز رنگ و بوی AMG را می دهد که از جمله آنها می توان به صندلی های اسپرت، غربیلک فرمان جدید D شکل، سطوح تیره رنگ با تریم قرمز و … اشاره کرد. روی داشبورد این خودرو سیستم اطلاع رسانی جدید مرسدس بنز موسوم به هایپر اسکرین حلب توجه می کند. با توجه به اینکه هیچ صدایی از موتور مرسدس AMG EQE تولید نمی شود، مرسدس درون کابین صدایی مصنوعی را طراحی کرده که هیجان راندن این خودرو بیشتر شود!

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟