طراحی ظاهری هیوندای سوناتا 2024

به گزارش خودرونویس، شاید بیشترین نوآوری هیوندای در طراحی سوناتا 2024 را بتوان در بخش پروفیل جلو دانست که یک نوار LED سرتاسری به این خودرو اضافه شده است. این دقیقا مشابه همان سبکی بوده که در نسخه فیس لیفت هیوندای کونا، مینی ون استاریا و همچنین سدان هیوندای آزرا هم مشاهده کرده بودیم. هیوندای اکنون تصاویر نسخه استاندارد و همچنین مدل اسپرت تر N لاین سوناتا 2024 را منتشر کرده است.

2024-hyundai-sonata هیوندای سوناتا (1)

سوناتا N لاین دارای چهار خروجی اگزوز در قسمت عقب بوده و به رینگ های آلیاژی 19 اینچی با دیزاین جدیدی مجهز شده است. هیوندای همچنین چراغ های عقب سوناتا را نیز بروزرسانی کرده و این قسمت حالتی صاف تر به خود گرفته و دیگر چراغ های راهنما تا لبه بالایی صندوق عقب امتداد پیدا نکرده اند. همچنین لوگوی هیوندای نیز مقداری پایینتر و زیر چراغ های سرتاسری عقب قرار گرفته است. هر دو نسخه معمولی و N لاین این خودرو دارای سپرهای عقب جدیدی هستند که مقداری چهره قسمت عقب را خشنتر جلوه می دهند.

2024-hyundai-sonata هیوندای سوناتا (1)

طراحی کابین هیوندای سوناتا 2024

تغییرات اصلی در کابین هیوندای سوناتا 2024 دیده می شود. این خودرو نخستین محصول هیوندای بوده که دارای نمایشگر منحنی شکل مشابه با ب ام و iDrive 8 است. یک نمایشگر 12.3 اینچی دیجیتالی در پشت فرمان و همچنین یک نمایشگر لمسی 12.3 اینچی در میان داشبورد قرار گرفته اند که هر دو داخل یک قاب منحنی شکل جانمایی شده اند. درحالیکه ب ام و کلید میانبری برای سیستم تهویه تعبیه نکرده، اما هیوندای تصمیم گرفته که پنل تنظیم سیستم تهویه را همچنان حفظ کند. اما حال کلیدهای آن از نوع لمسی خازنی هستند.

2024-hyundai-sonata هیوندای سوناتا (1)

از جمله دیگر تغییرات کابین می توان به دریچه های یکپارچه سیستم تهویه، غربیلک فرمان جدید و همچنین انتقال شیفتر دنده از کنسول میانی به ستون فرمان اشاره کرد تا کنسول وسط طراحی ساده تری داشته باشد. همین موضوع سبب شده تا هیوندای تکیه گاه آرنج میانی را امتداد دهد و یک تکیه گاه دست اختصاصی هم برای راحتی بیشتر راننده طراحی کند. به نظر می رسد که کیفیت مواد اولیه استفاده شده در کابین سوناتا 2024 ارتقا یافته است.

2024-hyundai-sonata هیوندای سوناتا (1)

هیوندای قصد دارد که سوناتا 2024 در نمایشگاه موبیلیتی شو سئول در 30 مارس به نمایش بگذارد و در این رویداد اطلاعات بیشتری از این خودرو به همراه مشخصات فنی آن منتشر می شود. اما نکته جالب در خصوص این خودرو اینجاست که در تصاویر جاسوسی منتشر شده، نشان AWD یا همان تمام چرخ محرک را روی بدنه آن شاهد بودیم. حال باید منتظر ماند و دید آیا سوناتا 2024 دارای سیستم تمام چرخ محرک است یا خیر.

 

منبع motor1
5 از 2 رای