اخبار خودرو جهان
جنسیس با برند هیوندای!

هیوندای آزرا 2023 رونمایی شد

پنجشنبه - ۲۸ مهر ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
2023-hyundai-grandeur هیوندای آزرا گرنجور Azera (1)

هیوندای آزرا (گرنجور) رسما وارد نسل هفتم خود شده است. این خودروساز کره ای لحظاتی پیش نسل جدید هیوندای آزرا (گرنجور)  2023 را به عنوان سدان پرچمدار و لوکس خود معرفی کرده که طراحی آن کاملا نسبت به نسل قبلی متمایز است.

ظاهر هیوندای آزرا (گرنجور) 2023

به گزارش خودرونویس، هیوندای/کیا/جنسیس عادت دارند که در هنگام رونمایی یک محصول، مشخصات فنی آن را اعلام نکنند. با توجه به تصاویر منتشر شده از هیوندای آزرا (گرنجور) 2023، طراحی بسیار گیرا و آینده نگرانه ای را در این خودرو به خصوص در نمای جلو شاهد هستیم و می توان اظهار کرد که هیوندای در طراحی نسل جدید آزرا از مینی ون استاریا (در نمای جلو) الگوبرداری کرده است. یک LED لایت بار در سرتاسر پروفیل جلوی این خودرو امتداد یافته و چراغ های اصلی جلو نیز مقداری پایین تر و درون سپر جانمایی شده اند و از دو سمت جلوپنجره بزرگ این خودرو را احاطه کرده اند.

2023-hyundai-grandeur هیوندای آزرا گرنجور Azera (1)

هیوندای گرنجور (آزرا) 2023 در نمای جانبی هم طراحی زیبایی را به نمایش می گذارد. در این قسمت شاهد نصب دستگیره هایی پاپ آپ هستیم که در زمانی که به آنها نیازی نباشد، داخل بدنه می روند. همچنین شیشه لچکی عقب طراحی شده برای این خودرو تقلید مستقیم از اولین نسل هیوندای آزرا (گرنجور) بوده که در سال 1986 معرفی شده بود. البته نسل اول هیوندای آزرا، واقعا هیوندای نبود! بلکه این خودرو نسخه ریبج شده میتسوبیشی Debonair بود که با لوگوی هیوندای عرضه شده بود. جهت یادآوری بیان می کنیم که هیوندای در نوامبر 2021 نسخه مدرن سازی شده نسل اول آزرا را به عنوان ادای دینی به آن رونمایی کرده بود.

2023-hyundai-grandeur هیوندای آزرا گرنجور Azera (1)

درب های بزرگ عقب نشان دهنده فاصله بین دو محور زیاد هیوندای آزرا (گرنجور) 2023 هستند که فضای پا زیادی برای سرنشینان در ردیف دوم به ارمغان آورده است. نسل قبلی هیوندای آزرا فاصله بین دو محوری معادل 2885 میلی متر داشت و طول کلی آن نیز 4990 میلی متر بود. اما هیوندای آزرا (گرنجور) جدید از نظر ابعادی چیزی بین جنسیس G80 و جنسیس G90 لیموزین است. سبک طراحی فضایی در نمای عقب هیوندای آزرا 2023 هم دیده می شود و یک نوار LED سرتاسری مشابه جلو در این قسمت هم دیده می شود. درب صندوق عقب انحنای بسیار زیبایی دارد و در مرکز آن دوربین دید عقب درست در بالای عبارت Azera/Grandeur قرار دارد.

2023-hyundai-grandeur هیوندای آزرا گرنجور Azera (1)

هیوندای برای اینکه آسیبی به طراحی تمیز و ساده نسل جدید آزرا 2023 وارد نکند، خروجی های اگزوز را در زیر سپر مخفی کرده و روی سپر نیز ما سنسوری برای دنده عقب مشاهده نمی کنیم. البته این تصاویر واقعی نبوده و نسخه تولیدی هیوندای آزرا/گرنجور 2023 دارای سنسورهای دنده عقب و سایر سنسورهای کمکی راننده خواهد بود.

2023-hyundai-grandeur هیوندای آزرا گرنجور Azera (1)

داخل کابین هیوندای آزرا (گرنجور) 2023

کابین هیوندای آزرا (گرنجور) 2023 کاملا متمایز از نسل قبلی طراحی شده است. دو نمایشگر دیجیتالی در بالای داشبورد یکی برای نشانگرهای پشت فرمان و دیگری برای سیستم مالتی مدیا قرار گرفته اند. یک نمایشگر دیجیتالی دیگر هم در کنسول میانی قرار گرفته که راننده و سرنشین جلو برای تنظیم سیستم تهویه مطبوع به آن دسترسی دارند. طراحی غربیلک فرمان به صورت مستقیم از نسل اول هیوندای گرنجور (آزرا) الهام گرفته شده است. برای سرنشینان عقب نیز کنترلرهای مختلفی در بین صندلی آنها تعبیه شده است.

2023-hyundai-grandeur هیوندای آزرا گرنجور Azera (1)

روی رودری ها نورپردازی زیبایی اجرا شده که فضای داخل کابین هیوندای آزرا 2023 را دلنشین تر کرده است. صندلی ها هم با چرم یا به قول هیوندای چرم ناپا اقتصادی تودوزی شده اند در ترکیب با چرم آنتی باکتری قسمت های مختلف کابین را پوشش داده اند. از جمله دیگر ویژگی های کابین هیوندای آزرا 2023 می توان به کنترلرهای مجزا برای سیستم صوتی، سانروف پانورامیک دوتایی، صندلی های برقی جلو با پشت سری ها با دیزاین جذاب اشاره کرد.

2023-hyundai-grandeur هیوندای آزرا گرنجور Azera (1)

جزییات بیشتر در خصوص هیوندای آزرا (گرنجور) 2023 طی هفته های پیش رو منتشر خواهد شد. پیش بینی ما این است که عرضه نسل جدید هیوندای آزرا از اوایل سال 2023 به بازار جهانی آغاز می شود.

4 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟