اخبار خودرو جهان
میشی در لباس گرگ!

معرفی هیوندای i20 N لاین 2021

شنبه - ۱۲ مهر ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
هیوندای i20 N لاین 2021

اگر نسبت به خودروهای اسپرت و عملکردی هیوندای شناخت داشته باشید، یقینا i20 N اسپرت را که حدود پنج سال پیش به بازار عرضه شده بود را به خاطر دارید. عرضه این هاچ بک اسپرت را می توان مقدمه چینی هیوندای برای عرضه نسخه های پرچمدار و عملکردی تر N لاین و یا N دانست.

به گزارش خودرونویس، هیوندای طی سال های اخیر با عرضه مدل های N لاین و N برای بسیاری از محصولات سدان، هاچ بک، کراس اوور و اسیووی خود سعی کرده خانواده خودروهای اسپرت خود را گسترش دهد. حال هیوندای i20 بار دیگر خبرساز شده و این برند کره ای برای نسل جدید این هاچ بک زیبا نسخه اسپرت و عملکردی N لاین را معرفی کرده است.

نمای جلو هیوندای i20 N لاین 2021

مشخصات فنی

همانند سایر محصولات N لاین هیوندای، i20 N لاین هم ترکیبی از ویژگی های ظاهری اسپرت با پیشرانه های استاندارد قابل نصب برای i20 معمولی است. این بدان معناست که خودرویی که از یک پیشرانه 1.2 لیتری تنفس طبیعی بنزینی با 83 اسب بخار بهره می برد، به یک سیستم اگزوز با دو خروجی مجهز شده است! البته مشتریان می توانند پیشرانه توربوشارژ 1 لیتری هم برای این خودرو سفارش دهند که بسته به مدل انتخابی قادر به تولید 99 یا 118 اسب بخار قدرت است.

نمای عقب هیوندای i20 N لاین 2021

نمونه قدرتمندتر پیشرانه توربوشارژ این خودرو به صورت استاندارد به سیستم هیبریدی ملایم هم مجهز شده تا i20 ضمن دارابودن آلایندگی کمتر، مصرف سوخت پایین تری هم داشته باشد. لازم به ذکر است که این سیستم هیبریدی برای نسخه ضعیفتر پیشرانه توربوشارژ هیوندای i20 N به صورت آپشنال قابل نصب است.

نمای عقب هیوندای i20 N لاین 2021

استایل ظاهری

هیوندای i20 N لاین دارای یک کیت بدنه خشن تر و سپرهای عضلانی در جلو و عقب نسبت به مدل استاندارد است. همچنین هیوندای برای این مدل به ظاهر اسپرت، یک دست رینگ جدید 17 اینچی با دیزاین دو رنگ نصب کرده است. این هاچبک به ظاهر جذاب با رنگ های مختلفی اعم از مشکی فانتوم، خاکستری Aurora، مسی و سفید قطبی راهی بازار می شود. البته به صورت آپشنال امکان سفارش رنگ سفید قطبی این خودرو با سقف به رنگ مشکی فانتوم وجود دارد.

 

کابین

هیوندای درون کابین i20 N لاین را بدون تغییر رها نکرده است. این نسخه به ظاهر جذاب، به صندلی های اسپرت در ردیف جلو و همچنین غربیلک فرمان N لاین مجهز شده است. از جمله سایر ویژگی های جذاب کابین این خودرو می توان به دوخت قرمز تودوزی، پدال های فلزی و شیفتر دنده با کاور چرمی و تریم قرمز و نشان N اشاره کرد.

کابین هیوندای i20 N لاین 2021

سخن پایانی

هیوندای قصد دارد i20 N لاین را از بهار سال آینده به بازار جهانی عرضه کند. اما خبر خوب برای علاقمندان به هیوندای i20 اینجاست که این برند قصد دارد سال آینده نسخه پرچمدار N این خودرو را با پیشرانه قدرتمند 200 اسب بخاری راهی بازار کند. انتظار می رود که این نسخه پرچمدار جدید i20 تغییرات فنی زیادی به جز افزایش قدرت پیشرانه نسبت به i20 معمولی و N لاین دیده باشد. یقینا i20 N هندلینگی بهتر، سیستم ترمز بزرگتر و تعلیقی سخت تر به نسبت سایر مدل های این خودرو خواهد داشت.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟