اخبار خودرو ایران
مجهز به موتور 2 لیتری توربو با 230 اسب بخار قدرت

دیگنیتی پرستیژ قدرتمندترین اسیووی کوپه مونتاژی با قیمتی مقرون به صرفه

یکشنبه - ۲۷ آذر ۱۴۰۱
خواندن 5 دقیقه
دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور قدرتمندترین اسیووی کوپه (1)

بهمن موتور در شرایطی اسیووی کوپه استایل دیگنیتی پرایم را به بازار عرضه کرد که بازار خودروی ایران به دلیل تحریم ها بسیار کم تنوع شده بود. ورود چنین شاسی بلند زیبا و جذابی به بازار آن هم در چنین شرایطی موجب محبوبیت زیاد دیگنیتی بین مشتریان شد. بهمن موتور که به خوبی از محبوبیت دیگنیتی پرایم آگاه بود، اینبار در تصمیمی غافلگیر کننده نسخه قدرتمندتر و اسپرت تر این خودرو را با نام دیگنیتی پرستیژ به بازار ایران عرضه کرده است. دیگنیتی پرستیژ در این لحظه لقب قدرتمندترین اسیووی کوپه مونتاژی بازار ایران را یدک می کشد.

به گزارش خودرونویس، بهمن موتور حساسیت زیادی روی انتخاب محصول برای عرضه به بازار ایران دارد. این حساسیت زیاد باعث شده که محصولات این شرکت همواره در کانون توجه مشتریان قرار داشته باشد و تقاضای زیادی برای خرید محصولات این خودروساز بخش خصوصی وجود دارد. بهمن موتور که علاقه داشت جایگاه لیدری بازار اسیووی های ایران را به دست بیاورد، طی هماهنگی با شریک تجاری چینی خود موفق به توسعه اسیووی دیگنیتی پرستیژ شد. لازم به ذکر است که دیگنیتی پرستیژ صرفا به سفارش بهمن موتور و برای عرضه به بازار ایران توسعه یافته که در زمان رونمایی در نمایشگاه تهران 1401 گل سرسبد غرفه این شرکت بود.

 

ویدیو معرفی دیگنیتی پرستیژ

 

 

بهمن موتور به خوبی از علاقه مشتریان نسبت استایل ظاهری جذاب و کوپه مانند دیگنیتی آگاه بوده و به همین جهت تصمیم گرفت که نسخه قدرتمندتری از این خودرو را با پسوند پرستیژ برای افرادی که شتاب بهتر، قدرت بالا و عملکرد اسپرت اولویت آنها در خرید اسیووی بوده عرضه کند.

دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور قدرتمندترین اسیووی کوپه (1)

مشخصات فنی دیگنیتی پرستیژ قدرتمندترین اسیووی کوپه بازار ایران

دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور از یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی بهره می برد. بعد از سالها تحمل موتورهای 1.5 لیتری در خودروهای چینی، سرانجام دیگنیتی پرستیژ سنت شکنی کرد و با یک موتور 2 لیتری توربوشارژ وارد بازار ایران شده است. موتور دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور قادر به تولید 230 اسب بخار قدرت در دور 5500 و 360 نیوتن متر گشتاور است. خبر خوب دیگر این بوده که دیگنیتی پرستیژ به گیربکس اتوماتیک شش سرعته مجهز شده و خبری از گیربکس CVT برای این خودرو نیست. به همین دلیل می توان انتظار شتابگیری بسیار خوب و عملکرد بهتری را نسبت به سایر کراس اوورهای چینی از این خودرو داشته باشیم. قدرت تولیدی موتور دیگنیتی پرستیژ از نزدیکترین رقیب خود بیش از 30 اسب بخار بیشتر بوده و گشتاور آن نیز بیش از 60 نیوتن متر از نزدیکترین رقبای خود فراتر است.

دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور قدرتمندترین اسیووی کوپه (1)

به زودی ویدیو تست و بررسی دیگنیتی پرستیژ را منتشر خواهیم کرد. جالب است بدانید که دیگنیتی پرستیژ با وجود وزن 1800 کیلوگرمی و تست در یکی از گرمترین روزهای سال، موفق شد طی حدود 10 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. این نکته را هم باید اضافه کنیم که این تست شتاب با دو سرنشین و بنزین معمولی انجام شد و قطعات در شرایطی که بنزین با کیفیت بهتر درون باک وجود داشت و تست شتاب در هوای خنکتر انجام می شد، امکان ثبت رکورد بهتر نیز برای دیگنیتی پرستیژ وجود داشت.

دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور قدرتمندترین اسیووی کوپه (1)

ظاهر جذاب دیگنیتی پرستیژ

هدف بهمن موتور از عرضه دیگنیتی پرستیژ، ترکیب استایل زیبای دیگنیتی پرایم با یک موتور قدرتمندتر برای تصاحب جایگاه قدرتمندترین اسیووی کوپه بازار ایران بود. با توجه به اینکه مشتریان علاقه زیادی به دیزاین ظاهری و کابین دیگنیتی پرایم داشتند، خیلی برای بهمن موتور دشوار بود که دست به این ترکیب بی نقص بزند. اما این شرکت تغییرات هوشمندانه در استایل ظاهری دیگنیتی پرستیژ نسبت به دیگنیتی پرایم اعمال کرده که نتیجه آنها اسیووی کوپه ای با چهره ای اسپرت تر، خشن تر و جوانپسندتر شده است!

دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور قدرتمندترین اسیووی کوپه (1)

در نمای جلو شاهد نصب سپری اسپرت تر نسبت به دیگنیتی پرایم در نسخه پرستیژ هستیم. در نمای جانبی هم به جای رینگ های 18 اینچی نسخه پرایم، رینگ هایی 20 اینچی خاکستری رنگ نصب شده که چهره این اسیووی کوپه را اسپرت تر جلوه می دهند. در نمای عقب هم یک دیفیوزر جدید در قسمت پایینی سپر دیده می شود که چهار خروجی اگزوز دایره ای شکل واقعی داخل آن جانمایی شده است. شاید اصلی ترین تغییر دیگنیتی پرستیژ در بخش ظاهری نسبت به مدل پرایم همین اگزوزها باشد که خبر از یک موتور قدرتمند و پرتوان در زیر کاپوت می دهند.

 

داخل کابین دیگنیتی پرستیژ

دیگنیتی پرستیژ در داخل کابین تغییرات کمی نسبت به نسخه پرایم داشته است. از جمله تغییرات کابین دیگنیتی پرستیژ نسبت به دیگنیتی پرایم می توان به اضافه شدن نمایشگر دیجیتالی در پشت فرمان، نورپردازی کابین در رنگ های مختلف و سیستم صوتی پایونیر اشاره کرد که داخل کابین را لوکستر و جذابتر نشان می دهد.

دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور قدرتمندترین اسیووی کوپه (1)

امکانات و آپشن های دیگنیتی پرستیژ

بهمن دیگنیتی پرستیژ یکی از لوکس ترین خودروهای چینی در بازار ایران محسوب می شود و تجهیزات کاملی را هم در زمینه رفاهی و هم در زمینه ایمنی ارائه می دهد. دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور در زمینه امکانات رفاهی دارای چهار کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ABS به همراه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، اتوهلد، ترمز پارک برقی، کنترل حرکت خودرو در سرازیری، کمکی حرکت در سربالایی، کنترل الکترونیکی پایداری خودرو، کنترل لغزش، پایش فشار باد تایرها، دوربین ثبت وقایع جلو، دوربین دید 360 درجه، سنسور دنده عقب، دوربین دنده عقب و … است.

دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور در زمینه امکانات رفاهی هم دارای سانروف پانورامیک، مد رانندگی اسپرت، نرمال و برفی، نمایشگر لمسی مالتی مدیا، نمایشگر دیجیتالی در پشت فرمان، شارژر بدون سیم تلفن همراه، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، صندلی راننده قابلیت تنظیم در 6 جهت به همراه تنظیم گودی کمر، صندلی سرنشین جلو با قابلیت تنظیم در 4 جهت به صورت برقی، گرمکن صندلی های جلو، سنسور نور، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، درب برقی فضای بار، نورپردازی داخل کابین و … است.

دیگنیتی پرستیژ بهمن موتور قدرتمندترین اسیووی کوپه (1)

قیمت دیگنیتی پرستیژ

گروه بهمن همواره اصل رقابتی و منصفانه بودن را در قیمت گذاری محصولات خود رعایت می کند. قیمت دیگنیتی پرستیژ در کارخانه یک میلیارد و 120 میلیون تومان اعلام شده که نسبت به رقبا قیمتی بسیار مقرون به صرفه، رقابتی و مناسب به نظر می رسد و نسبت به تمام رقبا ارزانتر است. همین موضوع سبب شده که مشتریان نسبت به خرید دیگنیتی پرستیژ تمایل بیشتری از خود نشان دهند. البته نباید از طراحی جذاب، کیفیت ساخت بالا، خدمات پس از فروش مناسب و پیشرانه قدرتمند این خودرو هم گذشت و این موارد نیز مشتریان را نسبت به خرید دیگنیتی پرستیژ بیشتر ترغیب می کند.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟