هزینه بیمه بدنه پژو پارس چگونه محاسبه می‌شود ؟

دوشنبه - ۲۱ فروردین ۱۴۰۲
خواندن 3 دقیقه

بیمه بدنه یکی از بیمه نامه‌های متداول خودرو است که برای جبران هزینه‌های مالی ایجاد شده ناشی از حادثه‌های رانندگی طراحی شده است. این بیمه نامه را تمام شرکت‌های بیمه صادر خواهند کرد.

به گزارش خودرونویس، بیمه بدنه یکی از بیمه نامه‌های متداول خودرو است که برای جبران هزینه‌های مالی ایجاد شده ناشی از حادثه‌های رانندگی طراحی شده است. این بیمه نامه را تمام شرکت‌های بیمه صادر خواهند کرد.

برای اینکه بتوان از پوشش ‌های بیمه بدنه بهره‌مند شد، بهتر است که نوع کاربری خودرو را مشخص کرده تا متناسب با آن بهترین بیمه را تهیه کنید. پژو پارس یکی از خودروهای محبوب است که برای جبران هزینه‌های مالی نیاز دارد که به طور همزمان از بیمه ثالث و بیمه بدنه بهره‌مند شود تا در صورت بروز حادثه‌های رانندگی نگرانی برای جبران خسارت‌های رخ داده وجود نداشته باشد. برای اینکه بتوانید بهترین بیمه را تهیه کرد نیاز است که از مزیت‌ها و پوشش ‌های بیمه بدنه پژو پارس اطلاع داشته باشید از این رو تا انتهای همین مطلب با ما همراه باشید.

منظور از بیمه بدنه چیست؟

بیمه بدنه یکی از بیمه‌های محبوب و متداول است که به جبران هزینه‌های مالی می‌پردازد. این بیمه نامه را می‌توان با دو پوشش اصلی و اضافی تهیه کرد تا در صورت بروز حادثه رانندگی خسارت‌های رخ داده جبران هزینه شوند. یکی از انواع بیمه‌هایی که برای دارندگان وسایل نقلیه توصیه می‌شود؛ بیمه بدنه اتومبیل است. بیمه بدنه خودرو، برای مدیریت هزینه‌های خسارات احتمالی وارد به بدنه و سایر قطعات ماشین امری لازم و ضروری است. بیمه‌گزار با پرداخت مبلغ مشخص حق ‌بیمه به شرکت بیمه‌گر و خرید بیمه بدنه، وسیله‌نقلیه خود را در برابر خطرات و حوادث احتمالی خودرو بیمه می‌کند. شرکت بیمه‌گر، طبق این بیمه ماشین، درصورت بروزحادثه، خسارت وارده را براساس شرایط بیمه‌نامه پرداخت نماید.

با توجه به گران بودن خودرو و قطعات یدکی و اجتناب ناپذیر بودن حوادث رانندگی، اهمیت بیمه‌نامه بدنه خودرو به شدت پررنگ می‌شود. به همین دلیل کارشناسان بیمه دات کام، خرید بیمه بدنه را به همه دارندگان خودرو مخصوصا دارندگان خودروهای نامتعارف توصیه می‌کنند.

 

پوشش‌های بیمه بدنه پژو پارس

با توجه به افزایش قیمت روز به روز خودرو و هزینه‌های تعمیرات و قطعات پژو پارس نیاز است که در کنار بیمه ثالث از پوشش ‌های بیمه بدنه هم استفاده کرد. این بیمه نامه می‌تواند دو پوشش اصلی و اضافی را برای بیمه‌گزار در نظر گیرد که با توجه به سقف تعهدات جبران خسارت کند. اما دقت کنید که این بیمه نامه را می‌توان برای جبران هزینه‌های مالی در نظر گرفت پس مهم است که بهترین پوشش‌ها را با استعلام و مقایسه خدمات شرکت‌های بیمه‌ای خریداری کرد.

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه

بیمه بدنه برای جبران خسارت‌های وارد شده به خودروی پژو پارس پوشش اصلی را در سه دسته حادثه، آتش سوزی و سرقت کلی دسته بندی می‌کند. این پوشش‌ها با توجه به حق بیمه پایه پرداختی بیمه‌گزار قابل خریداری است و می‌توان سقف تعهدات را در این پوشش‌ها با توجه به نوع کاربری و سال ساخت خودرو مشخص کرد. پوشش‌های اصلی در بیمه نامه بدنه عبارتند از:

  • سرقت کلی خودرو
  • واژگونی و سقوط خودرو
  • آتش سوزی خودرو یا لوازم یدکی
  • برخورد با یک جسم متحرک یا ثابت
  • آذرخش یا انفجار خودرو یا لوازم یدکی
  • پرداخت خسارت نجات خودرو در حین انتقال تا 50 درصد
  • خسارت وارد شده به لاستیک‌ها و باتری تا میزان 50 درصد قیمت نو
  • هزینه‌های متعادف برای نجات یا انتقال خودرو به تعمیرگاه تا میزان 20 درصد

پوشش برخورد با جسم ثابت در بیمه بدنه پژو پارس

پوشش برخورد با جسم ثابت در بیمه بدنه پژو پارس

خطراتی که گفته شد به عنوان پوشش‌های اصلی بیمه نامه خواهند بود و برای اینکه بتوان هزینه‌های بیشتری از بیمه‌گر خود برای جبران خسارت‌های وارد شده در حادثه‌های رانندگی دریافت کنید نیاز است که شرایط شرکت‌های بیمه‌ای را استعلام کنید. از این رو بیمه دات کام که یکی از سامانه‌ها و کارگزاری‌های آنلاین خرید بیمه است شرایط استعلام و مقایسه انواع بیمه نامه را فراهم کرده تا بتوان بهترین خدمات را از شرکت‌های بیمه‌ای دریافت کرد.

در حقیقت بیمه دات کام به عنوان یک کارگزاری خرید آنلاین بیمه   همتای شرکت بیمه خارجی https://www.gibl.in/با مجوز رسمی‌از بیمه مرکزی در حال همکاری با تمام شرکت‌های بیمه‌ای است تا در زمان کوتاهی و بدون محدودیت مکانی بهترین بیمه نامه را در اختیار شما قرار دهد. کافی است که به وب سایت bimeh.com وارد شوید و در صفحه اصلی و بخش منوی محصولات، بیمه بدنه خود را انتخاب کرده و با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز بیمه‌ای در کوتاه‌ترین زمان بیمه نامه خود را خریداری کنید.

پوشش‌های اضافی بیمه بدنه

در بیمه بدنه پژو پارس با پرداخت حق بیمه بیشتر می‌توان تحت پوشش‌های بیشتری قرار گرفت و در صورت بروز حادثه‌های رانندگی نگرانی برای جبران خسارت‌های رخ داده نداشته باشید. پوشش‌های اضافی بیمه نامه بدنه با پرداخت حق بیمه بیشتر قابل خریداری است و به صورت اختیاری بوده و بیمه‌گزار می‌تواند هر یک از خطرات مد نظر خود را تحت پوشش قرار دهد. این پوشش‌های به شرح زیر هستند:

  • اسید پاشی و مواد شیمیایی: در صورتی که بدنه خودرو در اثر اسید پاشی و رنگ مواد شیمیایی دچار حادثه شود، جبران خسارت می‌شود.
  • ترانزیت: خطرات ایجاد شده در خارج از کشور که خودروی شما را تهدید کند تحت پوشش این بیمه نامه خواهد بود.
  • کشیدن میخ: ایجاد خط و خش با میخ یا شی تیز، خسارت‌هایی هستند که در پوشش اضافی جبران هزینه خواهند شد.
  • حذف فرانشیز: با پرداخت حق بیمه بیشتر می‌توان فرانشیز بیمه نامه را حذف کرد.
  • شکست شیشه: در صورتی که با تغییر دما و تراکم هوای داخل خودرو، شیشه ماشین دچار شکست شود، در بیمه نامه بدنه جبران خسارت خواهد شد.
  • سرقت قطعات خودرو: در صورت سرقت قطعات خودرو، خسارت‌های ایجاد شده جبران خسارت می‌شود.
  • ایاب و ذهاب: اگر خودروی تحت پوشش بیمه بدنه دچار حادثه شود و بیمه‌گزار نتواند از آن استفاده کند، بیمه‌گر به صورت روزانه تا سقف 30 روز هزینه‌های رفت و آمد بیمه‌گزار را پرداخت می‌کند.
  • نوسانات قیمت: خسارت در پوشش بیمه بدنه با توجه به قیمت روز خودرو محاسبه خواهد شد.
  • بلایای طبیعی: در این پوشش خسارت‌های ناشی از بلایای طبیعی مانند: سیل، زلزله و آتشفشان تحت پوشش خواهد بود و تا سقف تعهدات جبران خسارت می‌شود.

دقت کنید که نیازی به خرید تمام پوشش‌ها نیست و می‌توانید با مشاوره تخصصی با کارشناس بیمه برای تهیه پوشش‌های اضافی اقدام کرد.

چه خطراتی تحت پوشش ‌های بیمه بدنه پژو پارس نیست؟

برخی از خطرات در بیمه نامه بدنه جزو پوشش‌ها نیست و شرکت‌های بیمه‌ای در برابر این خطرات هیچگونه تعهدی ندارند. در حقیقت ریسک بالای جبران هزینه‌های رخ داده در این خطرات بسیار بالا است و بیمه مرکزی اجازه تحت پوشش قراردادن این خطرات را صادر نمی‌کند. به طور کلی استثنائات پوشش ‌های بیمه بدنه پژو پارس عبارتند از:

  • جنگ، شورش، حمله یا اعتصاب
  • خسارت‌های مستقیم یا غیر مستقیم از انفجارهای هسته‌ای
  • خسارت‌های عمدی ایجاد شده توسط بیمه‌گزار
  • تعقیب و گریز از پلیس
  • رانندگی بدون گواهینامه یا گواهینامه باطل شده
  • استفاده از مشروبات الکلی، مواد روان گردان و مواد مخدر
  • بکسل کردن خودروی دیگر
  • حمل بار بیشتر از حد مجاز

خسارت رانندگی در حالت مستی در بیمه بدنه پرشیا پرداخت نخواهد شد.

خسارت رانندگی در حالت مستی در بیمه بدنه پرشیا پرداخت نخواهد شد.

 

چرا باید بیمه بدنه پژو پارس را خریداری کرد؟

قیمت خودرو و جبران هزینه‌های اتومبیل افزایش پیدا کرده و بهتر است که برای پرداخت خسارت‌ها از یک پشتوانه مالی استفاده کرد. همانطور که توضیح داده شد، بیمه شخص ثالث جزو بیمه نامه‌هایی است که خسارت‌های جانی و مالی شخص ثالث را در حادثه جبران خواهد کرد و برای جبران خسارت‌های وارد شده به بدنه خودرو مقصر هیچ گونه تعهدی ندارد. از این رو اگر شرایط زیر برقرار باشد، بیمه بدنه خسارت‌های وارد شده به اتومبیل را جبران خواهد کرد:

  • بیمه‌گزار در جریان تصادف مقصر باشد.
  • بیمه‌گزار در جریان تصادف مقصر شناخته نشود.
  • راننده مقصر از صحنه تصادف متواری شده یا به بیان دیگر دسترسی به راننده مقصر برای دریافت خسارت میسر نباشد.
  • خودروی شما جزو خودرو‌های نامتعارف و لاکچری باشد. در این صورت بیمه شخص ثالث راننده مقصر کل خسارت را جبران نخواهد کرد و می‌توان از بیمه بدنه خودروی نامتعارف در این شرایط کمک گرفت.

قیمت بیمه بدنه پژو پارس بر اساس عوامل مختلفی تعیین می‌شود. این عوامل شامل موارد زیر هستند:

مدل و نوع خودرو از عواملی هستند که می‌توانند باعث تغییر هزینه بیمه بدنه پژو پارس شوند.

سال ساخت از مؤلفه‌های تأثیرگذار و مهم بر قیمت بیمه بدنه است. هرچه خودرو جدیدتر باشد، قیمت بیمه بدنه آن نسبت به خودروهایی با سال ساخت پایین‌تر که ارزش پایین‌تری دارند، بیشتر خواهد شد. مثلاً قیمت بیمه بدنه پژو پارس ۱۴۰۱ نسبت به قیمت بیمه بدنه پژو پارس ۱۴۰۰ بیشتر است چراکه قیمت پارس۱۴۰۰ از پارس 1401 پایین‌تر است.

اگر بیمه‌گزار در طول مدت اعتبار بیمه نامه بدنه، خسارتی از شرکت بیمه دریافت نکند، می‌تواند هنگام تمدید بیمه خودروی خود از تخفیفات عدم خسارت بهره مند شود. میزان تخفیف برای عدم خسارت در سال اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم و بیشتر از 25 درصد الی 70 درصد در صورت عدم دریافت خسارت می باشد.

در صورت پرداخت نقدی، بیمه‌گزار می‌تواند حدود 10% تخفیف بیمه بدنه دریافت کند.

هزینه بیمه بدنه پژو پارس صفر بین 20 تا 30 درصد پایین‌تر است؛ برای خودروهای صفر تخفیف ویژه‌ای در نظر گرفته می‌شود که بیمه‌گزاران می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. البته باید تا سه ماه بعد از تحویل، اقدام به خرید بیمه بدنه کند.

هر پوشش اضافی که بیمه‌گزار به بیمه‌نامه خود اضافه می‌کند، باعث افزایش قیمت بیمه بدنه پژو پارس خواهد شد.

تعداد سیلندر و شرایط شرکت از دیگر عوامل تأثیرگذار بر مبلغ بیمه بدنه پژو پارس هستند.

ارزش روز خودرو هم از مؤلفه‌های تغییردهنده بیمه بدنه است. هرچه ارزش خودرو بیشتر باشد، حق بیمه پرداختی هم افزایش خواهد داشت. همه رانندگان می توانند ارزان ترین بیمه بدنه پژو پارس را از https://bimeh.com/carbody/peugeotpars خریداری نمایند.

به طور کلی قوانین بیمه بدنه پژو پارس به گونه‌ای طراحی شده است که بتوان خسارت‌های وارد شده به بدنه خودرو را جبران کرد. همچنین با خرید بیمه بدنه می‌توان هزینه‌های تعمیرات بدنه خودرو را کاهش داد. کافی است که در انتخاب شرکت بیمه، نوع پوشش‌ها و سقف تعهدات بیمه نامه دقت کنید.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟