معاینه فنی خودرو با همان نرخ پارسال(ویدیو)

یکشنبه - ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
معاینه فنی

دبیر کانون انجمن صنفی مراکز معاینه فنی خودرو کشور: هیچ افزایش قیمتی در نرخ معاینه فنی خودروها تاکنون اعمال نشده است.

به گزارش خودرونویس، جعفریان دبیر کانون انجمن صنفی مراکز معاینه فنی خودرو کشور گفت: با توجه به اینکه نرخ معاینه فنی از سال قبل تاکنون هیچ گونه افزایشی نداشته است کانون مراکز معاینه فنی کشور نرخ پیشنهادی خود را به وزارت کشور و راه و شهرسازی اعلام کرده ولی تا این لحظه هیچگونه افزایش نرخی از هیئت دولت ابلاغ نشده است.

محمدرضا جعفریان افزود: نرخ معاینه فنی برای خودروهای بنزینی ۳۷ هزار تومان و برای خودروهای دوگانه سوز تک مخزن ۵۹ هزار تومان و دو مخزن ۷۱ هزار تومان می باشد.

وی با بیان اینکه دریافت هرگونه مبلغی بیش از این نرخ تخلف محسوب می شود گفت: رانندگان می توانند شکایت خود را در سامانه سیمفا- سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران (symfa.ir) برای پیگیری ثبت کنند.

جعفریان گفت: هم اکنون ۳۳ مرکز معاینه فنی خودروهای سبک و همچنین ۶ مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در مازندران از ساعت ۸ صبح تا ۱۶ مشغول فعالیت هستند.

دبیر کانون انجمن صنفی مراکز معاینه فنی خودرو کشور ادامه داد: طبق قانون هوای پاک برای نقل و انتقال خودرو در مراکز تعویض پلاک همراه داشتن گواهی معاینه فنی الزامیست و همچنین خودروهای فاقد گواهی معاینه فنی به ازای هر روز تردد توسط دوربین های ثبت تخلف یا پلیس راهور مبلغ ۵۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

جعفریان گفت: از رانندگان انتظار داریم برای افزایش ایمنی تردد و همچنین برای حفظ سلامتی خود و خانواده شان نسبت به دریافت گواهی معاینه فنی و تمدید به موقع آن اقدام کنند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟