مزایای خرید هیوندای اکسنت

یکشنبه - ۱۳ تیر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه

اکسنت یا ورنا سدان کامپکت کوچک شهری هیوندای است که تولید آن از سال ۱۹۹۴ آغاز و تاکنون پنج نسل از آن درجهان عرضه شده است. این خودرو در کره جنوبی با نام ورنا شناخته می‌شود اما در دیگر کشورهای جهان به اکسنت معروف است.

به گزارش خودرونویس، در ایران نسل دوم آن به نام ورنا از سال ۸۵ تا سال ۹۰ توسط شرکت کرمان خودرو با دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک عرضه می‌شد. اعمال تحریم‌های اولیه، این خط مونتاژ را متوقف کرد. اما بازشدن بازارها پس از امضای برجام منجر به شروع مونتاژ مجدد آن در نسل چهارم در سال ۱۳۹۶ توسط همین کمپانی شد. البته نسل سوم و چهارم آن پیش از سال ۹۶ به‌صورت وارداتی در کشور عرضه می‌شد. این نسل‌های جدید در ایران با نام اکسنت معروف شد.

 

مشخصات فنی

در بازار ایران اکسنت با پیشرانه‌ ۱٫۶لیتری ارائه می‌شود که قدرتی معادل ۱۲۲ اسب‌بخار در دور موتور ۶۳۰۰ و ۱۵۵ اسب‌بخار در دور موتور ۴۲۰۰ را به شما ارائه می‌دهد. این مدل در بازار جهانی مجهز به جعبه‌دنده دستی ۶ سرعته یا ۴ سرعته‌ اتوماتیک است. صفر تا صد کیلومتر اکسنت ۱۱ ثانیه است و حداکثر سرعت آن به ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. میانگین مصرف سوخت این خودرو ۶٫۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. هیوندای اکسنت مجهز به استاندارد آلایندگی یورو ۶ است.

این خودرو دارای سیستم‌های ترمز و پایداری ABS، EBA، EBD و TCS است و دارای ۶ کیسه هوا (شامل کیسه هوای سرنشینان جلو، کیسه هوای پرده‌ای، کیسه هوای جانبی) است. آپشن‌های هیوندای اکسنت موجود در بازار ایران نسبتاً کامل است.

سیستم صوتی باقابلیت پخش CD MP3،USB و AUX  به‌همراه ۴ بلندگو، بلوتوث، دکمه‌های کنترل سیستم صوتی روی فرمان، گیربکس ۴ سرعته خودکار، رینگ‌های ۱۴ و یا ۱۶اینچی، تنظیم آینه‌های جانبی به‌صورت برقی، سانروف (سفارشی)، سیستم تهویه‌مطبوع به‌صورت دستی (خودکار به‌صورت سفارشی)، دکمه استارت، سیستم ECO Drive برای نشان دادن حالت بهینه در حین رانندگی، سنسور عقب، دوربین عقب (نمایش تصویر روی آینه میانی)، نشان‌دهنده باد لاستیک‌ها، سیستم کمکی در سربالایی HAC و کروز کنترل (سفارشی) است. می‌توانید جزئیات تجربه رانندگی با این خودرو را درهیوندای اکسنت دیوار دنبال کنید.

مزایا و معایب

اگر بخواهیم به نکات مثبت هیوندای اکسنت موجود در بازار ایران اشاره کنیم اولین نکته ظاهر جذاب این خودرو است. با کمی ارفاق می‌توانیم درباره‌ فضای داخلی موضوع مشابهی را مطرح کنیم و البته که مزیت بزرگ هیوندای اکسنت فضای کافی کابین برای نشستن راحت چهار بزرگ‌سال است.

نسخه‌های فول آپشن اکسنت مجهز به نمایشگر ۷ اینچ هستند. کابین طراحی ساده‌ای دارد و قرارگیری کلیدها به‌نحوی است که استفاده از آنها را بسیار آسان می‌کند. پنل پشت فرمان ساده و شیک طراحی شده است. صندلی‌ها از پوشش مناسبی برخوردار هستند و درآنها احساس راحتی می‌کنید. قسمتی از تودری از جنس پوشش صندلی‌ها تشکیل شده است.

فرمان اکسنت گرچه لوکس نیست اما کاربردی و خوش‌دست است . استفاده‌ هوشمندانه از فلز کروم در دستگیره‌ درها و دسته‌ دنده حس خوبی به سرنشینان خودرو می‌دهد. صندلی‌های عقب برخلاف صندلی‌های اسپرت جلو حالتی صاف دارند. قسمت زانو و فضای سر صندلی‌های عقب حتی برای افراد قدبلند نیز بسیار مناسب است. صندوق عقب اکسنت ۳۸۸ لیتر فضا دارد و می‌توان با خم‌کردن صندلی‌های عقب این فضا را افزایش داد.

 

ارزش دربرابر خرید

هیوندای اکسنت سدان کامپکت جذابی است که در ایران از مقبولیت خوبی برخوردار است. مونتاژ آن در داخل باعث می‌شود نگرانی از خدمات‌پس‌ازفروش و تأمین قطعات را به همراه نداشته باشد. البته باید اضافه کرد که واردات اکسنت به ایران محدود نبوده است و این خود تضمین دیگری بر خدمات‌پس‌ازفروش قابل‌قبول آن است.

ضمن اینکه اصولاً آسان‌موتور (نمایندگی رسمی هیوندای در ایران) در بین نمایندگی‌های خوش‌خدمت قرار می‌گیرد. باتوجه به قیمت روز خودرو هیوندای اکسنت دیوار ، این خودرو ارزش خرید زیادی دربرابر رقبای چینی و حتی برخی از سدان‌های داخلی از خود نشان می‌دهد. این به معنی قیمت کم اکسنت نیست، بلکه قیمت آن نسبت به رقبای هم‌سطحش متناسب‌تر به نظر می‌رسد.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟