اخبار خودرو ایران

قطعات یدکی خودروهای کره‌ای که در ایران راحت یافت می‌شود

سه شنبه - ۲ آبان ۱۴۰۲
خواندن 3 دقیقه

قطعات یدکی خودروهای کره‌ای بهترین جایگزین برای قطعات اصلی نصب شده بر روی این خودروها است. تعداد محصولات و قطعات مرتبط با خودرو بسیار گسترده هستند و می‌توان آنها را در چند دسته طبقه بندی کرد. برخی از این لوازم جانبی و قطعات با قسمت جلوبندی یا بدنه خودرو مرتبط هستند، در حالی که برخی دیگر برای تعویض قطعات آسیب دیده موتور و قطعات برقی استفاده می‌شوند.

به گزارش خودرونویس، قطعات یدکی خودروهای کره‌ای بهترین جایگزین برای قطعات اصلی نصب شده بر روی این خودروها است. تعداد محصولات و قطعات مرتبط با خودرو بسیار گسترده هستند و می‌توان آنها را در چند دسته طبقه بندی کرد. برخی از این لوازم جانبی و قطعات با قسمت جلوبندی یا بدنه خودرو مرتبط هستند، در حالی که برخی دیگر برای تعویض قطعات آسیب دیده موتور و قطعات برقی استفاده می‌شوند.

به طور کلی لوازم یدکی خودروهای کره‌ای در بازار ایران به دو صورت به فروش می‌رسند. قطعات یدکی اصل و قطعات یدکی تقلبی و دسته دوم. به منظور کاهش هزینه‌های نگهداری و تعمیر خودرو و حفاظت از سایر قطعات اصلی خودرو توصیه می‌شود از قطعات اصل استفاده کنید و در زمان خرید به دنبال برندهای معتبر تولید کننده لوازم یدکی خودروهای کره‌ای باشید.

چرا لوازم یدکی اصل استفاده کنیم‌؟‌‌‌

استفاده از قطعات غیر اصل ممکن است عملکرد قطعات مختلف یا کل سیستم حرکتی خودرو را مختل کند و باعث کاهش قابل توجهی در طول عمر و عملکرد خودرو شما شود. خوشبختانه در سال‌های اخیر به دلیل واردات گسترده قطعات یدکی خودروهای کره‌ای به ایران دیگر مشکلی برای یافتن لوازم یدکی اصل خودروهای کره‌ای از جمله هیوندا و کیا وجود ندارد. در ادامه به بررسی خودروهایی خواهیم پرداخت که جزو محبوب‌ترین خودروهای کره‌ای محسوب می‌شوند و خواهیم گفت که بازار فروش لوازم یدکی این خودروها در ایران به چه صورت است.

بازار لوازم یدکی هیوندا سانتافه

لوازم یدکی سانتافه

لوازم یدکی سانتافه گستره وسیعی داشته و اجزای مختلفی در خودرو از جمله قطعات موتوری، سیستم تعلیق، سیستم ترمز، سیستم الکتریکی و الکترونیکی و هر دو قسمت داخلی و خارجی خودرو را شامل می‌شود. برخی از اجزای حیاتی خودروی هیوندا سانتافه که پس از مدتی نیاز به تعویض داشته باشند عبارتند از:

  • قطعات موتوری مانند روغن موتور، فیلتر هوا، تسمه تایم، پمپ روغن و …
  • اجزای سیستم ترمز مانند ترمزهای جلو و عقب، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) و لنت ترمز.
  • قطعات سیستم الکتریکی و الکترونیکی مانند باتری، سیستم روشنایی، کنترل‌های داخلی، سیستم صوتی و سیم‌ها؛
  • قطعات سیستم تعلیق مانند سیستم تعلیق جلو و عقب، تسمه تایم و چرخ‌های جلو و عقب.
  • قطعات داخلی مانند پدال گاز، ترمز و کلاچ و ترمز دستی.
  • قطعات خارجی مانند صندلی‌ها، درها، پنجره‌ها و پانل‌های بدنه.

ذکر این نکته ضروری است که برخی از قطعات هیوندا سانتافه ممکن است بیشتر از سایر قطعات نیاز به تعویض داشته باشند. به عنوان مثال، تسمه تایم، اجزای سیستم ترمز، روغن موتور، فیلترهای هوا و روغن و همچنین قطعات سیستم تعلیق برخی از رایج ترین قطعاتی هستند که در در هیوندا سانتافه باید به طور مرتب بررسی شده و در زمان مناسب تعویض شوند.

استفاده از قطعات اصل سانتافه هنگام تعویض این قطعات اصلی نصب شده بر روی این خودرو بسیار مهم است، زیرا این قطعات منحصرا برای این خودرو و سازگار با سیستم آن طراحی شده‌اند. به همین دلیل مهم است که قطعات را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید. خبر خوب این است که سانتافه از جمله خودروهای محبوب کره‌ای است که قطعات یدکی آن در بازار ایران به راحتی یافت می‌شود و نگرانی بابت تهیه قطعات اصل وجود ندارد.

بازار لوازم یدکی کیا سراتو در ایران 

لوازم یدکی سراتو

کیا سراتو یک خودروی محبوب کلاس C در ایران محسوب می‌شود و به دلیل طراحی شیک، تجربه رانندگی نرم و مشخصات فنی و تجهیزات ایمنی پیشرفته‌اش بهترین و ایمن‌ترین خودروی کره‌ای شناخته شده است. به همین دلیل کیا سراتو محبوبیت گسترده‌ای در بین خریداران به دست آورده است. اما نکته اینجاست که هزینه نگهداری و تعمیر این خودرو لوکس برای دارندگان آن از اهمیت بالایی برخوردار بوده و مهم است که از قطعات و لوازم یدکی باکیفیت سراتو استفاده شود.

لوازم یدکی سراتو شامل قطعات مختلفی مانند قطعات بدنه، قطعات موتور، جلوبندی، سیستم تعلیق، سیستم ترمز، رادیاتور، باتری، روغن و … است. این قطعات مطابق با استانداردهای بین المللی و با استفاده از متریال باکیفیت و مرغوب تولید شده و گارانتی رسمی دارند. به همین علت در هنگام خرید قطعات یدکی، انتخاب قطعاتی که بسته بندی باکیفیت دارند و بر روی آنها شماره سریال معتبر درج شده باشد بسیار ضروری است تا از کارایی و عملکرد قطعه اطمینان حاصل شود.

اولین گزینه برای خرید لوازم یدکی کیا سراتو مراجعه به نمایندگی‌های رسمی فروش این قطعات است. گزینه دیگر خرید از فروشگاه‌هایی است که قطعات را به طور مستقیم از کشور کره یا از امارات وارد می‌کنند. این فروشگاه‌ها قطعات را با ضمانت به مشتری ارائه می‌نمایند و هیچ شک و شبهه‌ای در اصل بودن قطعه وجود نخواهد داشت.

خوشبختانه لوازم یدکی سراتو در بازار ایران به راحتی به صورت حضوری با تلفنی قابل خریداری است و دارندگان این خودرو مشکلی بابت تعویض قطعات آسیب دیده یا فرسوده خودروی خود نخواهند داشت. در زمان خرید قطعه به مشخصات درج شده بر روی بسته بندی دقت نمایید و از کیفیت و اصل بوده قطعه و همچنین سازگار بودن آن با خودروی خود اطمینان حاصل نمایید.

لوازم یدکی کیا اپتیما در بازار ایران 

CKY1aiGHLNIHLBjO6Hag0HLgKMMWhMaygUHkBP8p9K3EcM8oi8NK5c8VcOSgsRkdQqOBPIWvKkgsI3GYSICqUy6DLz3pFJ2W0DLyi-gRdG5UrEHjJFWSYK2ZXwGL6YqJT7YG_BYDFTGw9IjHos6RJVQ

در چند سال اخیر قیمت قطعات کیا اپتیما به دلیل نوسانات ارزی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. به همین دلیل، بسیار مهم است که خودروی خود را به صورت مرتب و دوره‌ای بررسی کنید تا در صورت خرابی جزئی هر یک از قطعات داخلی خودرو از وارد شدن آسیب احتمالی به سایر قطعات جلوگیری شود.

هنگام خرید لوازم یدکی اپتیما، توصیه می‌شود از فروشگاه‌های معتبر و تخصصی عرضه کننده مجموعه قطعات اصلی کیا قطعه مورد نظرتان را خریداری کنید. زیرا در سال‌های اخیر فروش قطعات تقلبی کیا رواج یافته و باعث آسیب به سایر اجزای داخلی موتور خودرو و کاهش طول عمر مفید خودرو شده و ایمنی خودرو نیز به دلیل پایین بودن کیفیت قطعات کاهش یافته است.

خبر خوب این است که قطعات مصرفی و لوازم یدکی اصل کیا اپتیما در بازار ایران و در فروشگاه‌های معتبر به فروش می‌رسند و دیگر نیازی نیست برای رفع مشکل خودرو از قطعات کارکرده و یا تقلبی استفاده کرد. خودروی کیا اپتیما در کنار خودروهای دیگری که در بخش قبل معرفی کردیم از جمله خودروهایی هستند که از نظر تامین قطعات مصرفی اصل هیچ گونه محدودیتی ندارند.

قطعات کیا اپتیما موجود در بازار ایران و فروشگاه‌های معتبر عبارتند از:

  • قطعات مرتبط با قسمت‌های بدنه کیا اپتیما مانند ضربه گیرها و سپر جلو و عقب، کاپوت و چراغ‌های جلو و …
  • قطعات یدکی جلوبندی اپتیما مانند کمک فنر و …
  • قطعات پرمصرف کیا اپتیما مانند فیلتر هوا، لنت ترمز، اویل پمپ اپتیما و …
  • قطعات موتوری اپتیما شامل رادیاتور، شاتون، میل لنگ، پیستون و …
  • قطعات الکتریکی مانند استارت و دینام، تسمه دینام و …

لوازم یدکی هیوندا توسان در ایران

هیوندای توسان یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های برند هیوندا در ایران است که به خاطر قطعات باکیفیت و قیمت مقرون به صرفه طرفداران بسیاری دارد. محبوبیت توسان در سراسر جهان باعث شده است که قطعات یدکی آن به راحتی در بازارهای مختلف و با قیمت مناسب در دسترس باشد. به همین دلیل تعمیر و نگهداری توسان بسیار ساده و مقرون به صرفه خواهد بود. البته استفاده از قطعات و لوازم یدکی توسان اصل در صدق این ادعا بی‌تاثیر نیست.

اهمیت نگهداری منظم و تعویض قطعات یدکی توسان را نمی‌توان نادیده گرفت. این کار حداکثر عملکرد خودرو را تضمین می‌کند و طول عمر خودرو را افزایش می‌دهد. توصیه می‌شود از فروشگاه‌های مجاز که دارای مجوزهای رسمی و گواهی کیفیت هستند، خرید کنید.

این فروشگاه‌ها معمولا دارای وب سایت‌های فعال یا کانال‌های اجتماعی هستند که مشتریان می‌توانند در مورد محصولات، خدمات و دستورالعمل‌های استفاده از آنها اطلاعات مفیدی کسب کنند. علاوه بر این، بازخورد و نظرات سایر مشتریان می‌تواند منبع ارزشمندی برای تصمیم گیری خرید یک قطعه از یک فروشگاه باشد.

استفاده از قطعات یدکی معتبر هیوندای توسان برای مراقبت و بهبود عملکرد خودرو بسیار اهمیت دارد. این مساله کمک می‌کند تا خودرو کارایی خوب و ایمنی مناسبی برای راننده و همچنین سرنشینان خودرو فراهم کند. خودروی توسان در دسته خودروهای کره‌ای قرار دارد که قطعات مصرفی و لوازم یدکی آنها در بازار ایران به راحتی در دسترس بوده و دارندگان خودروی توسان دغدغه پیدا کردن قطعات اصل را نخواهند داشت.

فروشگاه GSP، قابل اطمینان و معتبر 

همان طور که ذکر شد قطعات تقلبی خودروهای کره‌ای به دلیل تقاضای بالای این قطعات در بازار لوازم یدکی به وفور یافت می‌شود. به همین دلیل باید در زمان خرید قطعات یدکی خودروهای کره‌ای با دقت و وسواس بیشتری اقدام نمود. فروشگاه GSP این اطمینان را به مشتریان خود می‌دهد که قطعات اصل و باکیفیتی را در اختیار آنها قرار داده و اصالت هر یک از قطعات را تضمین می‌نمایند.

فروشگاه GSP یکی از فروشگاه‌های معتبر فعال در حوزه فروش لوازم یدکی و قطعات مصرفی خودروهای کره‌ای است که قطعات را به سراسر کشور برای مشتریان خود ارسال می‌نماید. این فروشگاه از سابقه و اعتبار بالایی برخوردار بوده و در صورت خرابی قطعه، مطابق با شرایط گارانتی، قطعه را بدون هیچ گونه مشکل تعویض خواهد کرد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟