آیا بر عملکرد تاکسی‌های اینترنتی نظارت می‌شود؟

پنجشنبه - ۶ آبان ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
تاکسی اینترنتی

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشوری: در بحث نظارت بر عملکرد تاکسی‌های اینترنتی، مدیریت دوگانه وجود دارد.

به گزارش خودرونویس، مرتضی ضامنی افزود: در بحث نظارت بر عملکرد تاکسی‌های اینترنتی یک مدیریت دوگانه وجود دارد، در حوزه صدور مجوز‌ها و قیمت گذاری مسئولیت با وزارت صنعت، معدن و تجارت و نظارت بر زمینه عملکرد ناوگان و رانندگان خودرو‌ها بر عهده وزارت کشور است.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشوری اظهار داشت: تعیین نرخ خدمات رسانی در این شرکت‌ها به صورت پویا است یعنی این که زمانی که خودرو‌ها کم باشد و تقاضا افزایش یابد، قیمت‌ها افزایشی می‌شود و سامانه‌ها در این شرکت‌ها نرخ کرایه‌ها را مشخص می‌کنند.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت کرایه‌ها در تاکسی‌های اینترنتی نیز به علت کاهش خودرو‌ها به واسطه موضوع دیروز پمپ بنزین‌ها صورت گرفت، گفت: با مشکلی که در توزیع بنزین بوجود آمد تعدادی از خودرو‌ها دست از کار کشیدند و تقاضا افزایش یافت و شاهد بالا رفتن کرایه‌ها بودیم.

افزایش قیمت تاکسی های اینترنتی

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشوری تصریح کرد: با این همه پیگیری‌های جدی‌ای را در این زمینه انجام داده ایم البته خود شرکت تاکسی‌های اینترنتی نیز معترف بودند که افزایش کرایه صورت گرفته و یک سری بسته‌های تشویقی را در این زمینه برای رانندگان تهیه کرده اند و امیدواریم شرایط تا فردا به وضع عادی بازگردد.

آقای ضامنی در پاسخ به این سوال که ضرر و زیان مردم در نتیجه افزایش ناگهانی کرایه‌ها چگونه جبران می‌شود؟ افزود: گزارش این موضوع تهیه شده است و به طور حتم در اختیار مجموعه وزارت صمت قرار خواهد گرفت و آن‌ها در خصوص برخورد‌ها نظر خواهند داد، اما در کارگروه سماس (سامانه مشترک اطلاعات سفر) که تمامی فعالیت‌های شرکت‌های اینترنتی بر بستر این سامانه ثبت و ضبط می‌شود، پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین مدیران شرکت‌ها فرا خوانده می‌شوند و دلایل خود را عنوان خواهند کرد، اما لازم است نظارت عالیه از وزارت صمت در این خصوص به عمل آید، اما در جلسات آتی که وزارت کشور و وزارت صمت خواهند داشت در مورد نظارت واحد بر عملکرد شرکت‌های تاکسی اینترنتی تصمیم گیری خواهد شد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟