تاکسی آنلاین مشهد چیست؟

شنبه - ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
تاکسی اینترنتی مشهد

از فعالیت تاکسی اینترنتی در مشهد حدود چهار سال می گذرد و اولین بار در سال 95 بود که تاکسی اینترنتی در مشهد فعالیت خودر را آغاز کرد.

به گزارش خودرونویس، اولین تاکسی اینترنتی که فعالیت خود را در مشهد آغاز کرد اسنپ بود. درواقع شهر مشهد پس از تهران، کرج، اصفهان و شیراز، پنجمین شهری بود که پذیرای اسنپ شد. همان‌طور که انتظار می‌رفت اسنپ در مشهد نیز همانند شهر‌های دیگر با استقبال خوبی مواجه شد و به‌سرعت در میان شهروندان مشهدی مورد استقبال قرار گرفت.
به‌ تدریج شاهد این بودیم که شرکت های دیگر نیز فعالیت خود را در مشهد آغاز کردند. امروزه اسنپ مشهد و تپسی مشهد نام‌هایی همچون چیتکس، داکسی، تاچ سی و کارپینو را نیز به‌عنوان رقیب‌هایی جدی در قیمت و ارائه‌ی خدمات مختلف کنار خود می بینند و این رقابت باعث شده تا مسافران از خدمات بهتری برخوردار شوند.

اسنپ همچنان پیشگام

اسنپ شکل جدیدی از تاکسی اینترنتی شهر مشهد بود که امکانات فوق‌العاده‌ای را در اختیار مسافرین قرار می‌داد، برای مثال امکان پرداخت اینترنتی، قیمت ارزان‌تر نسبت به کرایه‌ آژانس، امکان مشاهده‌ قیمت قبل از درخواست سفر، پشتیبانی قوی، امکان اشتراک سفر برای افزایش امنیت مسافران و آسودگی خیال خانواده‌ها و غیره امکاناتی بودند که اسنپ مشهد را به‌سرعت بر سر زبان‌ها انداختند.
تمام موارد ذکرشده باعث شد تا اسنپ در ابتدا خود را به‌عنوان بهترین تاکسی اینترنتی مشهد و بدون رقیب ببیند.
پس از گذشت مدت کوتاهی از فعالیت تاکسی اینترنتی شهر مشهد، شرکت تپسی مشهد نیز به‌عنوان جدی‌ترین رقیب اسنپ وارد این عرصه شد. تبلیغات خوبی که این شرکت انجام داد باعث شد که قافله را از همان ابتدا به اسنپ نبازد و بتواند موقعیت خود را در این عرصه تثبیت نماید. زمانی که تقاضا برای خدمات بالا باشد، هرگز یک شرکت نمی‌تواند به‌تنهایی پاسخگوی تمام این خدمات باشد.
جا افتادن تاکسی اینترنتی شهر مشهد باعث شده بود که افراد با سلیقه‌های مختلف از این خدمات استفاده کنند و همین مسئله راه را برای افزایش لیست تاکسی‌های اینترنتی شهر مشهد فراهم کرد.
در چنین شرایطی بود که تپسی مشهد توانست با حضور به‌موقع و ارائه‌ خدمات و امکانات خوب، مشتریان وفاداری را برای خود دست‌وپا کند و نام برند خود را در ذهن مردم تثبیت نماید.

تاکسی های آنلاین مشهد

یکی از این نام‌های تاکسی‌های زرد اینترنتی که به‌تدریج در حال گسترش شهر‌های تحت پوشش خود است تاچ سی است. تاچ سی علاوه بر خدمات معمول امکان استفاده از پیک موتوری و سرویس مخصوص بانوان را نیز فراهم نموده است. همچنین وانت و ون برای مصارف خاص نیز از دیگر گزینه‌های متفاوت تاچ سی است.

نام بعدی در لیست تاکسی‌های اینترنتی مشهد، داکسی است. این شرکت بااینکه حضوری دیرهنگام در عرصه تاکسی اینترنتی شهر مشهد داشت و عمر آن به‌زحمت از ۶ ماه عبور می‌کند، در ابتدا توانست با تبلیغات گسترده و تأکید بر بومی بودن حضور خوبی پیدا نماید.
اما به‌تدریج هرچه گذشت نامش در لیست بهترین تاکسی اینترنتی مشهد پایین و پایین‌تر آمد و از تب‌وتاب اولیه افتاد. شاید رقابت با نام‌های بزرگی همچون اسنپ مشهد و تپسی مشهد به آن سادگی که گمان میکردند نبود و شکست‌هایی را بر آن‌ها تحمیل کرد.
آخرین شرکتی که در مشهد فعالیت دارد شرکت کارپینو است. شاید اصطلاح تاکسی‌های زرد اینترنتی بیش از هر شرکت دیگری برازنده‌ کارپینو باشد، دلیل آن این است که ماشین‌های کارپینو درواقع تاکسی‌های زردی هستند که مجوز فعالیت خود را از سازمان تاکسی‌رانی مشهد می‌گیرند.
پس از تجربه‌ موفق در تهران مسئولان کارپینو بر آن شدند که وارد عرصه تاکسی اینترنتی شهر مشهد شوند. آن‌ها تصمیم دارند با خدمات متمایز خود و با تأکید بر احترام متقابل و رفتار خوب بین رانند‌گان، مسافران و مجموعه‌ کارپینو، خود را در لیست تاکسی‌های اینترنتی مشهد به رتبه‌های بالا برسانند. آن‌ها شاید الآن بهترین تاکسی اینترنتی مشهد نباشند اما می‌توانند به‌تدریج محبوبیت خوبی در این زمینه کسب نمایند.

تاکسی آنلاین و بازار جذاب مشهد

با توجه به این‌که مشهد شهر بزرگ و پرجمعیتی است شرکت‌های مختلف تاکسی اینترنتی شهر مشهد تمام تلاش خود را برای ارائه بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات انجام داده‌اند و همین مسئله رقابت را بسیار دشوار کرده است.
بااین‌حال به نظر می‌رسد شرکت‌های معتبر و شناخته‌شده‌ای نظیر اسنپ مشهد و تپسی مشهد همچنان با اختلاف سهم زیادی از بازار تاکسی اینترنتی را به خود اختصاص داده باشند. تاکسی‌های زرد اینترنتی به‌تدریج در حال تثبیت شدن هستند و در این میان کوچک‌ترین اشتباه استراتژیک می‌تواند به قیمت حذف شدن نام آن‌ها باشد.

دیگر موارد پیشنهادی:
5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟