علت ضعیف شدن ترمز پژو 405 چیست؟ 4 نشانه خراب شدن ترمز 405

سه شنبه - ۲۵ مهر ۱۴۰۲
خواندن 3 دقیقه

ضعیف شدن ترمز پژو 405، یکی از مشکلاتی است که می تواند برای صاحبان این خودرو بسیار آزاردهنده باشد. متاسفانه بسیاری از مردم با این مشکل مواجه می شوند، ولی به دلیل اینکه به موقع به فکر تعمیر سیستم ترمز 405 نمی افتند، خسارات بسیار زیادی در این سیستم به وجود می آید

به گزارش خودرونویس،ضعیف شدن ترمز پژو 405، یکی از مشکلاتی است که می تواند برای صاحبان این خودرو بسیار آزاردهنده باشد. متاسفانه بسیاری از مردم با این مشکل مواجه می شوند، ولی به دلیل اینکه به موقع به فکر تعمیر سیستم ترمز 405 نمی افتند، خسارات بسیار زیادی در این سیستم به وجود می آید. معمولا ضعیف شدن ترمز پژو 405 توسط خود فرد راننده به راحتی قابل تشخیص است. به طوری که راننده متوجه می شود عملکرد سیستم ترمز مانند گذشته نیز و یک جای کار می لنگد.

مشکلات زیادی می توانند باعث ضعیف شدن ترمز 405 شوند که از جمله آن ها می توان به خرابی لنت، بی کیفیت بودن روغن ترمز و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم علاوه برای توضیح در مورد علت ضعیف شدن ترمز پژو 405 در مورد نشانه های خرابی سیستم ترمز نیز با شما صحبت کنیم.

علت ضعیف شدن ترمز پژو 405 چیست؟ 4 نشانه خراب شدن ترمز

علت ضعیف شدن ترمز پژو 405 چیست؟

ضعیف شدن ترمز 405، زمانی اتفاق می افتد که با فشار دادن پدال ترمز دیگر خودرو آن جایی که قبلا می ایستاد، متوقف نمی شود. این موضوع می تواند باعث ایجاد خسارات های جانی و مالی بسیار زیادی شود و حتی تصادفات جدی را نیز به بار آورد. علت ضعیف شدن ترمز 405 می تواند بسیار متنوع باشد. به هر حال به دلیل اینکه هر یک از قطعات موجود در سیستم ترمز دست به دست هم می دهند تا عملکرد سیستم ترمز صحیح باشد، خرابی هر یک از این قطعات می تواند علت اصلی ضعیف شدن ترمز پژو 405 باشد. در ادامه به دلایل احتمالی بروز این مشکل اشاره می کنیم:

  1. مشکل روغن ترمز

روغن ترمز بی کیفیت، می تواند باعث ضعیف شدن سیستم ترمز پژو 405 شود. همچنین در صورتی که لنت ترمز کاهش پیدا کرده باشد، احتمال اینکه سیستم ترمز به درستی کار نکند؛ وجود دارد. بررسی سطح روغن ترمز، یکی از مهم ترین اقداماتی است که باید برای تشخیص علت ضعیف شدن ترمز انجام دهید.

  1. نامناسب بودن فشار باد لاستیک ها

گاهی اوقات نامناسب بودن فشار باد لاستیک ها باعث ایجاد انحراف خودرو در حین ترمزگیری و همچنین ضعیف عمل کردن سیستم ترمز می شود. بنابراین، باید حتما سطح فشار باد لاستیک ها به صورت متعادل تنظیم شود.

  1. مشکل پدال

گاهی اوقات دلیل ضعیف شدن سیستم ترمز، به دلیل وجود مشکل در پدال است. اگر در حین ترمزگیری متوجه می شوید که پدال ترمز تا جایی به صورت نرم به پایین می رود، ولی سپس بسیار سفت می شود؛ احتمالا مشکل از پدال ترمز است.

  1. تمام شدن لنت ترمز

با توجه به اینکه لنت ترمز پژو 405، مهم ترین بخش این سیستم را تشکیل می دهد؛ خرابی و تمام شدن آن می تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد و حتی باعث بروز مشکل در سایر بخش های سیستم ترمز شود.

  1. نشتی کالیپرهای ترمز

نشتی کالیپرهای ترمز، دلیل دیگری برای ضعیف شدن ترمز پژو 405 است. این موضوع توسط صاحبان خودرو به راحتی قابل تشخیص نیست و بهتر است که آن را به کارشناسان و افراد متخصص بسپارید.

  1. تمام شدن عمر لاستیک ها

اگر تاریخ انقضای لاستیک های ماشین فرا رسیده باشد و برجستگی های آن از بین رفته باشند، احتمالا سیستم ترمز پژو 405 ضعیف می شود و نیاز به تعویض لاستیک ها خواهد بود.

  1. وجود حباب هوا در روغن ترمز

وجود رطوبت و حباب های هوا در روغن ترمز، می توان دلیلی برای ضعیف شدن سیستم ترمز پژو 405 باشد. اگر رطوبت روغن ترمز بیش از حد است، بهتر است که به فکر تعویض آن باشید.

نشانه ضعیف شدن ترمز پژو 405 چیست؟

نشانه های خرابی ترمز پژو 405

خراب و ضعیف شدن ترمز پژو 405 می تواند در اثر خرابی  لنت ترمز 405 slx، پایین بودن کیفیت روغن ترمز و دلایل مختلف دیگری باشد که برخی از آن ها را توضیح دادیم. اما فارغ از این موضوعات، باید با نشانه هایی که نشان می دهند سیستم ترمز پژو 405 دچار خرابی شده و نیاز به بررسی دارد، آشنا شویم. در این صورت در زمان مناسب و قبل از اینکه شاهد خسارت های نگران کننده باشیم، می توانیم سیستم ترمز را تعویض کنیم.

  1. صدای ناهنجار در سیستم ترمز

اگر به محض فشار دادن پدال ترمز، شاهد صدای ناهنجار در سیستم ترمز پژو 405 خودتان بودید، به خرابی این سیستم ترمز شک کنید. معمولا صدای خرد شده و ساییده شدن فلز نشانه تمام شدن لنت ترمز است.

  1. روشن شدن چراغ ABS

در صورتی که چراغ سیستم ترمز ABS روشن شد، باید به خرابی سیستم ترمز پژو 405 خودتان شک کنید. بهترین راه برای جلوگیری از مشکلات جدی تر مراجعه به مکانیک برای تشخیص علت روشن شدن این چراغ است.

  1. کشیده شدن خودرو به یک سمت

وقتی پدال ترمز را فشار می دهید، باید ماشین شما در جای مناسب متوقف شود. ولی اگر در حین ترمزگیری، متوقف شدید که ماشین به یک سمت کشیده می شود، احتمالا یا لنت های ترمز تمام شده اند یا اینکه پسماند در مایع ترمز به وجود آمده است.

  1. لرزش غیر عادی در ماشین

اگر با فشار دادن پدال ترمز، احساس می کنید که پدال لرزش غیر عادی دارد و یا در بخش های دیگر ماشین این لرزش را احساس می کنید، به احتمال زیاد سیستم ترمز شما دچار مشکل شده است. در چنین شرایطی معمولا روتورهای ترمز تاب برداشته اند.

علت ضعیف شدن ترمز 405 چیست؟

قطعات سیستم ترمز پژو 405 را از کجا بخریم؟

ضعیف شدن و خرابی سیستم ترمز پژو 405، می تواند ناشی از خرابی قطعات آن باشد. همیشه تامین قطعات اورجینال و لوازم مصرفی باکیفیت مانند روغن ترمز می تواند تاثیر زیادی روی عملکرد سیستم ترمز داشته باشد. از این رو شما می توانید برای خرید لوازم مربوط به سیستم ترمز پژو 405 به سایت یدک پارت مراجعه کنید و با خیالی راحت، لوازم مورد نیاز ماشین خودتان را خریداری کنید.در وب سایت yadakpart.com امکان خرید لنت ترمز، روغن ترمز و سایر قطعات موتور نیاز به سیستم ترمز پژو 405 وجود دارد.

نتیجه گیری

در این مقاله شما را با علت ضعیف شدن ترمز پژو 405 صحبت کردیم. توجه به این دلایل می تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد؛ اما در کنار این موضوع باید بدانید که چه نشانه هایی حاکی از خراب شدن سیستم ترمز هستند. خوشبختانه توانستیم یک مقاله جامع و کاملی در مورد ضعیف شدن سیستم ترمز پژو و همچنین نشانه های این مشکل به شما ارائه کنیم. فقط کافیست که برای تعمیر به موقع سیستم ترمز ماشین خودتان هشیار باشید. هر زمانی که متوجه خرابی یکی از قطعات سیستم ترمز شدید، می توانید از طریق سایت یدک پارت این قطعات را به صورت اورجینال تهیه کنید.

سوالات متداول

روغن ترمز پژو 405 برای جلوگیری از ضعیف شدن سیستم ترمز هر چند وقت یکبار باید تعویض شود؟

برای جلوگیری از رطوبت گرفتن روغن ترمز پژو 405، پیشنهاد می شود که هر 40 هزار کیلومتر یکبار این روغن را عوض کنید.

هوا گرفتن سیستم ترمز چه علائمی را به دنبال دارد؟

خالی کردن سیستم ترمز، پایین رفتن بیش از حد پدال و همچنین کشیده شدن ماشین در هنگام ترمزگیری به یک سمت، می توانند نشانه های هوا گرفتن سیستم ترمز باشند.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟