اخبار خودرو ایران

نکات مهم در خرید لنت ترمز خودروهای لوکس

چهارشنبه - ۲۴ آبان ۱۴۰۲
خواندن 3 دقیقه

لنت ترمز یکی از مهم‌ترین قطعات در سیستم ترمز است. مواد موجود در این قطعه با هربار ترمزگیری، ساییده شده و باعث کاهش سرعت دیسک ترمز می‌شوند. لنت ترمز یک قطعه مصرفی است. بنابراین با توجه به عوامل مختلف این قطعه بعد از چند وقت استفاده، تمام می‌شود و باید با لنت ترمز جدید تعویض گردد.

به گزارش خودرونویس،لنت ترمز یکی از مهم‌ترین قطعات در سیستم ترمز است. مواد موجود در این قطعه با هربار ترمزگیری، ساییده شده و باعث کاهش سرعت دیسک ترمز می‌شوند. لنت ترمز یک قطعه مصرفی است. بنابراین با توجه به عوامل مختلف این قطعه بعد از چند وقت استفاده، تمام می‌شود و باید با لنت ترمز جدید تعویض گردد. در این مقاله قصد داریم تا شما را در خرید بهترین لنت ترمز اورجینال برای خودروی لوکس پورشه و بنز و بی ام و راهنمایی کنیم. اگر شما صاحب یکی از مدل‌های این سه خودرو هستید، در ادامه همراه ما باشید.

چرا باید لنت ترمز اصل و اورجینال برای بنز خریداری کنیم؟

لنت ترمز اصل یا جنیون (اورجینال) اغلب به سفارش و با نام شرکت تولیدکننده خودرو تولید می‌شود. از سوی دیگر شما می‌توانید با بررسی بسته بندی محصول تا حدودی به اصل یا تقلبی بودن محصول مورد نظر پی ببرید. مهم‌ترین ویژگی لنت ترمز اصلی سازگاری بالای این لنت با دیسک چرخ می‌باشد. از این رو لنت ترمز بنز از نوع اصل و اورجینال، عاری از هرگونه سر و و صدای نامتعارف بوده و به جهت عدم استفاده از ماده سرطان زای آزبست، از محصولات دوستدار محیط زیست نیز محسوب می‌شود. از دیگر ویژگی‌های لنت ترمز اصل می‌توان به پایداری بالای این لنت‌ها در شرایط آب و هوایی سخت و دشوار اشاره کرد. کیفیت بالا و مرغوبیت مواد استفاده شده در تولید لنت ترمز اصلی یا اورجینال، در راندمان ترمزگیری نقش به سزایی ایفا می‌کند.

چگونه لنت ترمز اصل و تقلبی پورشه را تشخیص دهیم؟

نمونه‌های جعلی و تقلبی برند‌های معتبر تولید کننده لنت ترمز پورشه در بازار لوازم یدکی بسیار زیاد هستند. حتی لنت‌های های‌کپی به نحوی تولید می‌شوند که از نظر ظاهر، اصلا با لنت اصلی قابل مقایسه نیست. تمیز دادن لنت اصلی از های‌کپی، فقط توسط فروشندگان حرفه‌ای و مجرب قابل انجام است. اما چند راهکاری که در ادامه عنوان می‌شوند؛ می‌توانند تا حدودی کمک‌کننده باشند.

هولوگرام بسته‌بندی

یکی از راه‌های تشخیص لنت ترمز اصل و اورجینال از نمونه تقلبی، وجود هولوگرام و لوگو برند می‌باشد. البته لازم به ذکر است که بدانید این هولوگرام‌ها نیز قابلیت کپی برداری دارند ولی اغلب در نمونه‌های کپی شده، این برچسب دارای اختلاف فاحشی با نمونه اصلی می‌باشد.

برچسب بارکد محصول

این علامت غالبا برای لنت های خودروهای داخلی ایران خودرو و سایپا مورد استفاده قرار می‌گیرد . بارکد محصول علامتی است که می‌توان با استفاده از آن از اصالت کالا اطمینان حاصل نمود.

شیارها و اتصالات لنت

چک کردن اتصالات و پرچ‌ها و همینطور شیارهای موجود بر سطح لنت تاحدودی می‌تواند شما را در تشخیص لنت اصل و تقلبی یاری کند. گرچه در لنت‌های های‌کپی، این موارد کاملا رعایت شده است

ترکیبات استفاده شده در ساخت لنت

تقریبا می‌توان گفت که این روش، تنها روش اصولی تشخیص لنت اصلی از های‌کپی است. قطعا مواد سازنده لنت اصلی پورشه از لنت های‌کپی متفاوت است. اما شناسایی آن برای افراد غیرحرفه‌ای فقط در صورتی میسر است که این دو لنت را بتوان در کنار یکدیگر مقایسه کرد. هنگام خرید لنت ترمز پورشه با در دست گرفتن و لمس کردن سطح لنت، می‌توان به تفاوت کیفیت این دو قطعه پی برد . در لنت‌های تقلبی به علت استفاده از مواد ضعیف‌تر نسبت به لنت اصلی ، اختلاف سطح لنت با نمونه لنت اصلی قابل تشخیص است. اما اگر دو نمونه اصلی و تقلبی در دسترس نباشد، شناسایی لنت اصلی از تقلبی فقط توسط فروشندگان حرفه‌ای لنت ترمز قابل انجام است.

به جز لنت ترمز اصلی، چه مدل لنت ترمزی میتوان برای خودروی لوکس خریداری کرد؟

به طور کلی لنت ترمز‌های موجود در بازار تحت سه عنوان لنت‌ اصلی یا جنیون، لنت سرامیکی و لنت‌های نیمه فلزی عرضه می‌شوند. از طرفی با توجه به ترکیبات و فن آوری استفاده شده در تولیدشان دارای تفاوت‌هایی می‌باشند. اگر به هر دلیل اعم از عدم دسترسی یا قیمت بالای لنت‌های اصلی، امکان خرید آن فراهم نیست؛ پیشنهاد می‌شود از بین برندهای معتبر لنت‌های سرامیکی یا نیمه‌فلزی اقدام به خرید کنید. چراکه قطعا کیفیت آن‌ها از کیفیت لنت‌های تقلبی، بالاتر است. این قطعات غالبا از الیاف، فیلر یا پرکننده‌ها، اصلاح کننده‌های اصطکاک و رزین‌های اتصال‌دهنده ساخته شده اند. به همین منظور هر کدام دارای ویژگی‌های منحصر به فردی می‌باشند که در ادامه این بخش به بررسی ویژگی لنت ترمز نیمه فلزی و سرامیکی خواهیم پرداخت.

لنت ترمز نیمه فلزی یا نیمه متالیک

لنت‌های نیمه فلزی به دلیل استفاده از فلز و آهن در ترکیباتشان، به این نام شناخته می‌شوند. در ساختار این لنت‌ها به دلیل استفاده از ذرات آهن موجود در ساختار لنت، انتقال حرارت به خوبی رخ می‌دهد. از این رو حرارت به شکل خوبی به دیسک چرخ منتقل شده و بسیار خنک تر از لنت های ارگانیک عمل خواهد کرد. شایان ذکر است خنک کار کردن این دسته لنت سبب افزایش طول عمر این لنت‌ها می‌گردد. از دیگر ویژگی‌های لنت ترمز نیمه فلزی، قدرت ترمزگیری بسیار خوب در دماهای بالا می‌باشد. به دلیل کیفیت خوب و قیمت اقتصادی این نوع لنت، برندهای متنوعی از آن در بازار وجود دارد. در نتیجه اگر قصد خرید لنت ترمز نیمه‌فلزی را دارید، حتما باید برندهای معتبر را بشناسید تا لنت ترمز باکیفیتی را خریداری نمایید.

لنت ترمز سرامیکی

مواد اصلی سازنده لنت‌های سرامیکی، عنصر سرامیک است. بنابراین در مقایسه با سایر لنت‌ها، از مقاومت بیشتری در برابر حرارت و سایش و خوردگی برخوردار است. به همین خاطر طول عمر لنت‌ ترمز بی ام و از نوع سرامیکی به مراتب بیشتر از لنت‌های نیمه فلزی می‌باشد. همچنین این نوع لنت، مقاومت بالایی در برابر افزایش دما دارد. لذا در ترمزگیری‌های مکرر که دمای لنت افزایش پیدا می‌کند؛ دیرتر داغ شده و لنت عملکرد خود را حفظ می‌کند. از طرفی دیگر لنت‌های سرامیکی عاری از سر و صدا و فاقد هرگونه گرد و غباری می‌باشد. بنابراین در مقایسه با لنت‌های نیمه‌فلزی، رینگ‌های چرخ را کمتر کثیف و سیاه می‌کند.

بهترین برندهای لنت ترمز برای خودروهای لوکس

برای خرید لنت ترمز باکیفیت، باید با برندهای معتبر آشنا شوید. عدم شناخت برندهای باکیفیت باعث می‌شود تا لنتی خریداری کنید که علاوه بر خرابی سیستم ترمز، جان سرنشینان خودرو نیز به خطر بیافتد. در ادامه بهترین برندهای لنت ترمزسرامیکی و نیمه‌فلزی را به شما معرفی کرده‌ایم. با خرید لنت ترمز بی ام و، پورشه و بنز از برندهای زیر در هر شرایطی ترمزگیری خوبی خواهید داشت.

لنت ترمز ان اچ سی (NHC)

لنت ترمز ان اچ سی ساخته شده از بهترین مواد اولیه سرامیکی، توسط کشور تایوان تولید و به بازار جهانی عرضه می‌گردد. از ویژگی‌هایی این لنت می‌توان به عملکرد فوق العاده‌ای که در ترمزگیری سریع و به‌موقع در شرایط آب و هوایی مختلف، بدون ایجاد هیچگونه سر و صدا ارائه می‌کند، اشاره نمود. لنت ترمز ان اچ سی علاوه بر عمر مفید استاندارد و ضمانت نامه اصالت کالا، دارای گواهینامه REACH و ROHS نیز می‌باشد.

میراژ (Mirage)

لنت ترمز از برند میراژ تولید شده توسط کشور انگلیس، و دارای استاندارد ECE/R90 می‌باشد. در ساخت لنت ترمز میراژ از تکنولوژی هیبرید فیبرکربن استفاده شده است. از این رو منجر به افزایش قدرت ترمزگیری در شرایط اقلیمی مختلف، بدون آسیب‌رسانی به دیسک ترمز شده است. این محصول فاقد ترکیبات مضری مانند آزبست بوده و دارای ضمانت نامه اصالت و سلامت فیزیکی کالا نیز می‌باشد.

لنت ترمز ام بی کوریا (Mb-Korea)

لنت ترمز ام بی کوریا ساخت شرکت موبیس کره جنوبی می‌باشد. از ویژگی‌های بارز این لنت ترمز می‌توان به بی‌صدا بودن و توانایی بالا در ایجاد ایمنی کافی در زمان ترمزگیری‌های شدید در شرایط اقلیمی مختلف اشاره کرد. این محصول دارای ضمانت‌نامه اصالت و سلامت فیزیکی کالا نیز می‌باشد.

لنت ترمز پارس (Pars Lent)

لنت ترمز پارس ساخت شرکت پارس‌لنت بوده و به عنوان یک محصول داخلی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. شرکت پارس‌لنت با بهره‌گیری از فرمولاسیون و فناوری‌های به‌روز، همواره در حال ارتقاء سطح محصولات خود می‌باشد. از ویژگی‌های مطرح لنت ترمز پارس می‌توان به مقاومت بالا در دشوارترین شرایط آب و هوایی، عمر مفید استاندارد، عدم آسیب‌رسانی و خوردگی دیسک چرخ، و سازگاری با محیط زیست اشاره کرد.

لنت ترمز  خودروی بنز، پورشه و بی ام و  را از کجا خریداری کنیم؟

برای خرید لنت ترمز مناسب اتومبیل‌تان می‌توانید با مراجعه به فروشگاه Lent.ir که یکی از بهترین فروشگاه‌ها برای خرید لنت ترمز خودرو‌های لوکس می‌باشد، با دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان پشتیبان این فروشگاه، محصول مورد نظرتان را ثبت سفارش نمایید و در کوتاه ترین زمان تحویل بگیرید.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟