اخبار خودرو ایران

ظرفیت خودروسازی کرمانشاه به ۱۰۰ هزار دستگاه می‌رسد

چهارشنبه - ۸ آذر ۱۴۰۲
خواندن 3 دقیقه
ایران-خودرو-کرمانشاه

خبرهای خوبی از افزایش ظرفیت خودروسازی کرمانشاه به گوش می‌رسد و بعد از چند سال پیگیری، قرار است ظرفیت تولید این واحد به ۱۰۰ هزار دستگاه در سال برسد تا بتواند اشتغال بیشتری برای کرمانشاه به همراه بیاورد.

به گزارش خودرونویس،کارخانه خودروسازی کرمانشاه یکی از سه مصوبه بزرگ سفر مقام معظم رهبری برای استان کرمانشاه بود که سال ۱۳۹۶ با ظرفیت اولیه مونتاژ ۳۰ هزار دستگاه خودرو پژو پارس در سال راه‌اندازی شد. ظرفیت این واحد طی این سالها تا حدودی افزایش یافت و به ۴۳ هزار دستگاه در سال رسید.

اخیرا پیگیری‌های جدی برای افزایش ظرفیت این واحد تا ۱۰۰ هزار دستگاه در سال، سه شیفته شدن فعالیت این کارخانه و تولید خودرویی جدید در مجموعه ایران خودرو کرمانشاه صورت گرفته است، موضوعی که در بازدید چندی قبل محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه از این کارخانه مورد تاکید قرار گرفت.

پیرو همین پیگیری‌ها هفته گذشته نشستی برای افزایش ظرفیت ایران خودرو کرمانشاه با حضور عبدالرضا مصری نایب رییس مجلس، استاندار کرمانشاه و مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو کشور برگزار و تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای به امضاء رسید که بر اساس آن ظرفیت تولید و اشتغال ایران خودرو کرمانشاه افزایش می یابد.

به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه، مهمترین بخش تفاهم‌نامه‌ای که اخیرا برای ایران خودرو کرمانشاه به امضا رسیده، افزایش ظرفیت این واحد به ۱۰۰ هزار دستگاه در سال است تا مصوبه سفر مقام معظم رهبری به طول کامل محقق شود.

محسن دارابی ، با اشاره به تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای که اخیرا منعقد شده، گفت: قرار است ظرفیت این واحد تا ۱۰۰ هزار دستگاه در سال برسد که خوشبختانه مورد موافقت ایران خودرو کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بعد از امضای این تفاهم نامه، گام بعدی این است که منابع مالی مورد نیاز برای افزایش ظرفیت کارخانه خودروسازی کرمانشاه تامین شود.

مدیرکل صمت کرمانشاه منابع مالی مورد نیاز برای افزایش ظرفیت خودروسازی کرمانشاه را به نرخ امروز بالغ بر شش هزار میلیارد تومان برآورد کرد که رقم قابل توجهی است و یادآور شد: برای تامین این میزان از منابع مالی باید سندیکایی از بانک‌ها تشکیل شود تا بتوان این سرمایه مورد نیاز را تامین کرد.

دارابی با بیان اینکه افزایش ظرفیت خودروسازی کرمانشاه اشتغال این مجموعه را نیز به میزان زیادی افزایش خواهد داد، تاکید کرد: در حال حاضر بالغ بر ۵۰۰ نفر در خودروسازی کرمانشاه مشغول به کار هستند.

کارخانه خودروسازی کرمانشاه در شهرک صنعتی شهرستان صحنه واقع است. در حال حاضر خودروی پژو پارس در این واحد تولید می شود که قرار است تولید سمند سورن جایگزین آن شود.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟