اخبار خودرو ایران

رنو ماموت خودرو را پسندید

دوشنبه - ۲۷ آذر ۱۴۰۲
خواندن 3 دقیقه

شرکت ماموت در حالی به عنوان نماینده رسمی رنو در ایران معرفی شده است که به نظر می رسد این خودروساز فرانسوی به واسطه تجربه سالها حضور در بازار و صنعت خودرو ایران، همچنان سودای حفظ سهم خود از این بازار را در سر می پروراند.

شرکت ماموت در حالی به عنوان نماینده رسمی رنو در ایران معرفی شده است که به نظر می رسد این خودروساز فرانسوی به واسطه تجربه سالها حضور در بازار و صنعت خودرو ایران، همچنان سودای حفظ سهم خود از این بازار را در سر می پروراند.

به گزارش خودرونویس،خودروساز فرانسوی رنو به صورت رسمی اعلام کرد که ماموت خودرو را به عنوان شریک تجاری جدید خود در ایران برگزیده است، بر اساس آنچه در اطلاعیه رنو آمده؛ انتخاب گروه ماموت به عنوان نماینده جدید رنو در ایران، با توجه به سابقه طولانی مدت رنو در ایران و در اولویت قرار دادن همیشگی مشتریان (در زمینه نگهداری و خدمات) انجام شده تا پس از این ماموت خودرو وظیفه ارائه خدمات پس از فروش و فروش لوازم یدکی به خودروهای وارداتی رنو را عهده دار شود.

به نظر می‌رسد شرکت رنو با انتخاب ماموت خودرو به عنوان نمایندگی جدید خود، قصد برطرف کردن مشکل دیرینه خدمات پس از فروش محصولاتش در ایران را دارد.

در اطلاعیه رنو همچنین آمده: ماموت خودرو، به عنوان یکی از قطب های  صنعت ایران، تجربه و شایستگی فراوان داخلی و بین المللی در راستای مراقبت از مشتریان، مطابق با استانداردها و اولویت های رنو را دارد. وفاداری ما نسبت به مشتریان با ارائه خدمات پس از فروش و قطعات یدکی اصلی از طریق نمایندگی های رسمی ادامه خواهد یافت.” گروه ماموت به عنوان یکی از متولیان صنعتی ایران شناخته می‌شود و ماموت خودرو به عنوان یکی از زیر مجموعه های این هلدینگ، برای سال‌ها به عنوان نمایندگی محصولات فولکس‌واگن در ایران شناخته شده بود.

این شرکت به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های هلدینگ بزرگ و معتبر ماموت، در زمینه واردات و عرضه خودروهای سواری فعالیت دارد. این شرکت که به عنوان نماینده رسمی فروش و خدمات پس از فروش خودرو سازان بین المللی از جمله برندهای اروپایی نیز شناخته می‌شود، با توجه به سابقه و استانداردهای بالایی که در این حوزه دارد، از سال ۱۴۰۲ فعالیت خود را به عنوان نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش خودرو های وارداتی برند رنو در ایران و با ارائه خدمات پس از فروش زمینه مناسبی را در راستای توسعه همکاری های مشترک در آینده بنا می کند.

تکیه بر تجربه و سابقه درخشان هلدینگ ماموت در حوزه صنعت، بهره‌گیری از دانش و تخصص فنی برجسته و بهبود فرآیندها در جهت کسب رضایت حداکثری مشتریان، از جمله ویژگی‌های ممتاز این شرکت در حوزه بازار خودرو ایران به شمار می‌رود، که این مهم می‌تواند زمینه ‌ساز آسودگی خاطر مالکان خودروهای وارداتی رنو از بابت دریافت خدمات استاندارد به روز و همچنین قطعات یدکی اصلی در ایران با پشتیبانی شرکت رنواس.آ.اس باشد.

به نظر می رسد این خودروساز فرانسوی به دنبال شکل گیری فصل تازه ای از فعالیت های خود در بازار ایران است و از آنجا که در دهه های گذشته حتی توانسته است در شکل گیری بخش عمده ای از زیرساخت های صنعت قطعه سازی ایران موثر عمل کند، اکنون در تلاش است تا با رویکرد متفاوتی اهداف خود را دنبال کند.

از همین رو است که این خودروساز فرانسوی این بار به سراغ یک مجموعه توانمند بخش خصوصی رفته و با تمرکز بیشتری بر روی ظرفیت های گروه ماموت در تلاش است تا محصولات خود را ابتدا به صورت واردات و در ادامه چنانچه شرایط مهیا شود به صورت تولید داخل به بازار ایران عرضه کند.

به نظر می رسد خروس های زرد فرانسوی در رقابت سنگین صنعتی با آلمانی ها از تجربه همکاری موفق فولکس واگن با گروه ماموت درس گرفته اند و این بار آنها به سراغ این خودروساز بخش خصوصی ایران آمده اند. چه بسا آنها هنوز به عنوان سهامدار شرکت رنوپارس در ایران حضور دارند و با هم افزایی ظرفیت های بیشمار خود در ایران از یک سو و تجربه موفق خود در سنوات گذشته بتوانند مسیر حفظ جامعه مشتریان وفادار خود را دنبال کنند.

در حال حاضر نیز شرکت ماموت به دنبال واردات خودروهای برند جتا از کشور چین است که این برند نیز به نسبت سایر خودروهای چینی عرضه شده در بازار ایران و به دلیل اینکه زیر مجموعه گروه خودروسازی فولکس واگن آلمان و شرکت FAW چین است، انتظار می رود استقبال و بازخورد مناسبی را در بازار خودرو ایران تجربه کند.

بر اساس اطلاعات دریافتی گروه ماموت که طی سالهای اخیر کانون توجه فعالان صنعت خودرو قرار گرفته در رویکردهای جدید خود در تلاش است تا نسبت به ثبت سفارش و واردات برخی از محصولات شرکت رنو اقدام کند و این احتمال نیز وجود دارد که خودروهای مذکور با برند متفاوتی به بازار ایران عرضه شود.

با این حال تاکنون اطلاعات دقیقی از برنامه این شرکت خودروسازی و مدل خودروهای مورد نظر گروه ماموت با برند رنو منتشر نشده، اما به نظر می رسد که گروه ماموت بی میل نیست که در گام نخست واردات نسل جدید رنو داستر و رنو ساندرو را در کانون توجه قرار دهد.

ضمن آنکه نسل جدید خودرو رنو لوگان به نام تالیانت نیز می تواند یکی از گزینه های مورد نظر این مجموعه باشد.

در چنین شرایطی به نظر می رسد ابتدا خودروهایی با رنج قیمتی پایین در دستور کار قرار دارد و خودروهای یاد شده نیز در محدوده قیمتی کمتر از 20 هزار دلار قرار دارند و از نظر مشخصات فنی و قوای محرکه نیز منافاتی با قوانین و مقررات داخلی ندارند.

آنچه در خصوص خودروهای رنو به ذهن می رسد این است که از نظر کیفیت قابل توجه پیشرانه و به طور کلی قوای محرکه این محصولات می توانند به عنوان یک مدعی در بازار خودرو ایران ظاهر شوند و از طرفی نسل جدید محصولات رنو و داچیا به لحاظ طراحی ظاهری و امکانات نیز پیشرفت چشمگیری داشته اند و توانسته اند در بسیاری از بازارهای بین المللی مورد استقبال قرار گیرند. البته که همچنان محصولات اقتصادی سابق رنو در ایران نظیر ساندرو و تندر ۹۰ پارس خودرو و ایران خودرویی، از استقبال خوبی در بازار برخوردارند و دلیل آن هم کیفیت بالای این خودرو ها و استهلاک پایین آن هاست.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟