اخبار خودرو ایران
برنامه گسترده خودرو45 برای افزایش تعداد شعب و شهرهای فعال

خودرو45 سریعترین پلتفرم کارشناسی و فروش خودرو در ایران

سه شنبه - ۴ بهمن ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
آشنایی با روند کارشناسی و فروش فوری خودرو در خودرو45 (1)

خودرو45 پلتفرمی جامع برای فروش فوری، امن و آسان بوده که بیشتر از چهار سال بوده که فعالیت خود را آغاز کرده و کسب و کار خود را طی این مدت توسعه داده و شعب متعددی را در شهرهای مختلف ایران افتتاح کرده است. خودرو45 پلتفرم فروش خودرو به صورت C2B یا از مصرف کننده به بیزینس بوده که البته مصرف کنندگان نیز در این پلتفرم امکان خرید خودرو را دارند.

به گزارش خودرونویس، پیشتر در مقاله ای جداگانه به نحوه فروش فوری خودرو در خودرو45 و کارشناسی خودرو در خودرو45 پرداخته بودیم. در این مطلب قصد داریم به رسالت خودرو45، اهداف این شرکت و برنامه های توسعه ای آن بپردازیم و جایگاه این پلتفرم فعال در زمینه خرید و فروش خودرو را در بازار بررسی کنیم. خودرو45 فعالیت خود را در اردیبهشت سال 1397 در غرب تهران به عنوان یک شرکت دانش بنیان فعال در زمینه خرید و فروش خودرو آغاز کرد و به سرعت کسب و کار خود را گسترش داد.

خودرو45 سریعترین پلتفرم خرید فروش مزایده آنلاین خودرو 45 (5)

شرکت خودرو45 که ابتدا فعالیت خود را در یک منزل مسکونی آغاز کرده بود، در شهریور ماه سال 1398 اولین شعبه خود را در خیابان شیخ بهایی افتتاح کرد. خودرو45 به تازگی بیستمین شعبه خود را نیز افتتاح کرده و با 20 شعبه در 11 شهر ایران فعال بوده و دارای 220 نفر پرسنل است.

خودرو45 سریعترین پلتفرم خرید فروش مزایده آنلاین خودرو 45 (5)

احسان گائینی مدیر ارشد فروش خودرو45 اظهار کرد که اکنون ماهانه در حدود 3500 کارشناسی و مزایده آنلاین فروش خودرو در خودرو45 برگزار می شود که این شرکت با این تعداد مزایده آنلاین فروش خودرو و کارشناسی، لیدر این بازار در میان رقبا محسوب می شود. از جمله مزایای فروش خودرو در پلتفرم خودرو45 می توان به سرعت نقد شوندگی خودرو، عدم امکان ریسک و کلاهبرداری و راحتی فرآیند معامله و فروش خودرو برای فروشنده و همچنین خریدار اشاره کرد.

آشنایی با روند کارشناسی و فروش فوری خودرو در خودرو45 (1)

همچنین خودرو45 تضمین 7 روزه روی رنگ و بدنه خودرو، تضمین 3 روزه روی موتور و گیربکس و تضمین تمام خدمات مربوط به انتقال سند و فک پلاک را به خریدار و فروشنده می دهد. خودرو45 در ازای خدماتی که به خریدار ارائه می دهد، معادل 1.2 درصد مبلغ خودروی خریداری شده از خریدار کارمزد دریافت می کند. مدیر ارشد فروش خودرو45 افزود که خدمات کارشناسی در این شرکت برای فروشنده حتی در شرایطی که وی از فروش خودروی خود در خودرو45 منصرف شود رایگان است. وی همچنین از رضایت 70 درصدی فروشندگان خودرو در خودرو45 خبر داد.

خودرو45 سریعترین پلتفرم خرید فروش مزایده آنلاین خودرو 45 (5)

مدیر ارشد فروش خودرو45 ضمن اشاره به بیش از 500 هزار پرونده شکایتی در زمینه خرید و فروش خودرو در سال گذشته اظهار کرد که پلتفرم خودرو45 با هدف تسهیل فرآیند فروش خودرو، کاهش قیمت بازار، تسریع فرآیند نقد شوندگی خودرو پایه گذاری شده و این پلتفرم امنیت معامله را از زمان مراجعه فروشنده برای کارشناسی خودرو تا زمان انتقال وجه و همچنین فک پلاک تضمین می کند.

لازم به ذکر است که خودروهایی که در خودرو45 برای امور فروش و کارشناسی پذیرش می شوند محدودیت هایی هم دارد. خودرو45 خودروهای زیر مدل 1390 و 2010 میلادی و با کارکردهای بالای 200 هزار کیلومتر را پذیرش نمی کند. همچنین خودرو45 روی فروش خودروهای پراید و پژو 405 نیز فعالیت نمی کند. دلیل این بوده که ریسک کارشناسی خودروهای کارکرده و قدیمی بالاست و خریدار خودرو در مزایده ای آنلاین شرکت کرده و ندیده و از راه دور خودرو را خریداری می کند. بدین ترتیب درصد خطا و ریسک پایین می آید. مدیر ارشد فروش خودرو45 اظهار کرد که با این تمهیدات، خودرو45 حدود 3 درصد در کارشناسی های خود خطا دارد که تمام مبلغ خسارت 100 درصد به خریدار پرداخت می شود.

آشنایی با روند کارشناسی و فروش فوری خودرو در خودرو45 (1)

البته برخلاف اینکه فروش خودرو در خودرو45 برای فروشندگان رایگان است، خرید خودرو رایگان نیست و باید حق عضویت پرداخت شود. حق عضویت برای خرید خودرو در خودرو45 مبلغی معادل 3 میلیون تومان بوده که این مبلغ به صورت امانی بوده و در صورتی که خریدار تصمیم به عدم استفاده از پلتفرم خودرو45 برای خرید خودرو را داشته باشد، این مبلغ به وی عودت داده می شود. احسان گائینی اظهار کرد که دلیل دریافت این مبلغ تضمینی هرچند کم برای خریداران شرکت کننده در مزایده آنلاین خرید و فروش خودرو است. خریدار با پرداخت مبلغ 3 میلیون تومان، امکان شرکت در 3 مزایده خرید خودرو به صورت همزمان و برنده شدن در 3 مزایده را دارد.

خودرو45 سریعترین پلتفرم خرید فروش مزایده آنلاین خودرو 45 (5)

مدیر ارشد فروش خودرو45 خبر استفاده از هوش مصنوعی را در مراحل پذیرش خودرو برای کارشناسی داد که این اقدام سبب تسریع پذیرش خودرو و آماده سازی آن برای برگزاری مزایده آنلاین فروش خودرو می شود. البته کارهای فیزیکی همچون تشخیص رنگ و تست داینامیک همچنان در صورت استفاده از هوش مصنوعی توسط نیروی انسانی انجام می شود.

خودرو45 یکی از استارت آپ های دانش بنیان بوده که سرعت رشد خیره کننده ای را در این 4 سال گذشته داشته است. چشم انداز خودرو45 برای سال آینده حضور فعال در 50 شهر، دارابودن 100 شعبه در سراسر ایران، به کار گیری 500 پرسنل و انجام 20 هزار کارشناسی خودرو به صورت ماهانه است. هدفی بزرگ که دستیابی به آن دور از ذهن نیست.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟