اخبار خودرو ایران
اختصاصی خودرونویس؛

تویوتا BZ3 در راه ایران / خودروی تمام الکتریک تویوتا را بشناسید

پنجشنبه - ۹ فروردین ۱۴۰۳
خواندن 3 دقیقه

در دور جدید واردات خودرو شاهد حضور برندها و مدل‌های جدیدی هستیم. البته در میان برندهایی که به کشور وارد می‌شوند عمدتا مدل‌های چینی را می‌بینیم. اما با این وجود شاهد حضور خودروسازان معتبری مثل تویوتا، کیا، هیوندای و هوندا هم هستیم.

در دور جدید واردات خودرو شاهد حضور برندها و مدل‌های جدیدی هستیم. البته در میان برندهایی که به کشور وارد می‌شوند عمدتا مدل‌های چینی را می‌بینیم. اما با این وجود شاهد حضور خودروسازان معتبری مثل تویوتا، کیا، هیوندای و هوندا هم هستیم. حال به نظر می‌رسد که در آینده شاید شاهد عرضه محصولی جدید و جذاب از تویوتا با نام bz3 به بازار ایران باشیم. با خودرونویس همراه باشید تا نگاهی به مشخصات و جزئيات این خودرو بیاندازیم.

اولین سدان تمام الکتریک تویوتا

تویوتا bz3 در حقیقت اولین سدان تمام الکتریک تویوتا محسوب می‌شود. این خودرو در جوینت ونچر فاو-تویوتا طراحی و توسعه یافته و در ماه های پایانی سال ۲۰۲۲ روانه بازار چین شد. نکته قابل توجه دیگر درباره این خودرو تمام الکتریک تویوتا این است که در چین به تولید می‌رسد و به همین واسطه واردات آن شاید به ایران راحت‌تر باشد.


مشخصات فنی

تویوتا bz3 از دو پیشرانه الکتریکی بهره می‌برد که جمع توان این پیشرانه‌ها در مدل پایه عدد ۱۸۱ اسب بخار است که البته این رقم در نسخه فول به ۲۴۱ اسب بخار می‌رسد. لازم به ذکر است که باتری‌های این خودرو نیز توسط بی وای دی ساخته شده است. حداکثر سرعت bz3 روی ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت قرار دارد و با پک باتری ۴۹ کیلووات ساعتی خود می‌تواند مسافتی در حدود ۵۱۷ کیلومتر را طی کند.

امکانات رفاهی

از جمله امکانات رفاهی مهم تویوتا bz3 می‌توان به شش ایربگ، کلاستر دیجیتال، مانیتور عمودی، سیستم کنترل پایداری، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار بین خطوط، رادار نقطه کور و… اشاره کرد.


قیمت تویوتا bz3

قیمت پایه این خودرو چیزی در حدود ۲۳ هزار دلار است که در نسخه‌های فول آپشن این عدد به حدود ۲۹ دلار افزایش پیدا می‌کند. در صورتی که بخواهیم قیمت این خودرو را بر اساس دلار آزاد محاسبه کنیم در ارزان‌ترین حالت ممکن چیزی در حدود ۱.۴ میلیارد تومان می‌شود.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟