اخبار خودرو ایران

غول 39 هزار دلاری چینی در بازار خودروی ایران / بایک BJ60 را بشناسید

یکشنبه - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
خواندن 3 دقیقه

در پنجمین نمایشگاه خودروی تهران محصولات متفاوتی رونمایی شد که یکی از جذاب‌ترین آن‌ها را می‌توان بایک BJ60‌ دانست. این محصول در غرفه دیار خودرو قرار دارد و باید منتظر عرضه آن به بازار تشنه ایران بود. در ادامه قصد داریم به بررسی و معرفی این غول جدید چینی بپردازیم. با خودرونویس همراه باشید.

به گزارش خودرونویس، در پنجمین نمایشگاه خودروی تهران محصولات متفاوتی رونمایی شد که یکی از جذاب‌ترین آن‌ها را می‌توان بایک BJ60‌ دانست. این محصول در غرفه دیار خودرو قرار دارد و باید منتظر عرضه آن به بازار تشنه ایران بود. در ادامه قصد داریم به بررسی و معرفی این غول جدید چینی بپردازیم. با خودرونویس همراه باشید.

بایک از کجا آمد؟

بایک یا خودروسازی بیجینگ را می‌توان یکی از غول‌های صنعت خودروی کشور چین دانست و برندهای نظیر فوتون و Baw از زیرمجموعه‌های آن هستند. این خودروساز از لحاظ تیراژ تولید در رتبه ۲۰ بین سایر برندها در جهان قرار دارد و زمان تاسیس آن به سال ۱۹۸۵ بازمی‌گردد. یکی از نقاط قوت این خودروساز چینی نیز این است که با همکاری مرسدس بنز و هیوندای تاسیس شد و از پشتوانه قدرمتندی برخوردار است.

سابقه عرضه محصولات بایک در ایران

دیار خودرو که قصد دارد محصولات بایک را دوباره به کشور وارد کند پیش از این سابقه عرضه محصولات این برند چینی را دارد. هاچبک اقتصادی سابرینا و پیکاپ وینگل از جمله محصولاتی بودند که توسط دیار خودرو عرضه شد اما نتوانستند آنچنان که شایسته است نظر خریداران را به خود جلب کنند. حال آنطور که به نظر می‌رسد بایک BJ60 بتواند گذشته را جبران کند.

پرادوی چینی

با نگاه به بایک BJ60 شاهد یک شاسی‌بلند سایز بزرگ خواهید بود که در عین  چینی بودن نگاه‌ها را به سمت خود معطوف می‌کند. نمای کناری این خودرو به شدت شباهت به تویوتا پرادو دارد اما از نمای جلو و عقب مشابه خودروهای جیپ است. نوع طراحی جلو پنجره این خودرو خشن است و به نوعی شبیه دندان‌های یک حیوان می‌ماند. به طور کلی وقتی ظاهر این خودرو را در بخش‌های مختلف بررسی می‌کنید یادآوری خودروهای چینی بی کیفیت برای شما را نخواهد داشت و از قطعات با کیفیت استفاده شده به خصوص آن که به کارگیری نوارهای کرومی نیز به جذابیت آن اضافه کرده است.

هیولای ۲ دیفرانسیل

شاید بتوان بایک BJ60 را یکی از جذاب‌ترین خودروهای شاسی‌بلند چینی در بازار ایران دانست که باید منتظر عرضه آن باشیم. این خودرو از پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ بهره می‌برد که حداکثر توان آن ۲۶۷ اسب بخار و حداکثر گشتاور روی عدد ۴۶۰ نیوتن.متر قرار دارد. BJ60 به واسطه بهره‌گیری از گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته می‌تواند در مدت زمان تنها ۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این در حالی است که خودروی مورد نظر ۲۳۰۰ کیلوگرم وزن دارد. از جمله قابلیت‌های مهم فنی این خودرو می‌توان به قفل دیفرانسیل مکانیکی جلو و عقب و همچنین امکان کراول کنترل یا رانندگی به صورت تک و دو دیفرانسیل اشاره کرد. مصرف سوخت بایک BJ60 نیز روی عدد ۷ الی ۸ لیتر به صورت ترکیبی در صد کیلومتر قرار دارد که عددی کاملا قابل قبول برای چنین خودروی بزرگی محسوب می‌شود.

ناگفته نماند که BJ60 نسخه دیزلی نیز دارد ضعیف‌تر است و توان ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن.متر دارد.

کوله‌باری از امکانات رفاهی

طراحی داخلی و امکانات رفاهی هر عشق ماشینی را به خود جذب می‌کند. وقتی سوار این خودرو می‌شوید به هیچ عنوان یاد خودروهای چینی بی کیفیت نخواهید افتاد چرا که در تولید قطعات بخش‌های مختلف از مواد مرغوب استفاده شده است. از جمله آپشن‌های مهم BJ60 می‌توان به مانیتور بزرگ لمسی ۱۲.۸ اینچی، پشت آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی، گرمکن فرمان، ماساژور، نورپردازی داخلی با ۲۵۶ رنگ، سیستم صوتی حرفه‌ای با ۱۲ اسپیکر و آمپلی فایر، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو و گرمکن صندلی‌های عقب اشاره کرد.

قیمت و زمان عرضه

هنوز مشخص نیست که این خودرو چه زمانی توسط دیار خودرو عرضه می‌شود. قیمت بایک BJ60 مدل بنزینی حدود ۳۳ الی ۳۹۵۰۰ دلار است. در صورتی که قیمت این خودرو را با نرخ دلار آزاد محاسبه کنیم در کمترین حالت ممکن حدود ۱.۸ میلیارد تومان می‌شود. اما با این وجود قیمت این خودرو پس از عرضه در ایران بسیار بالاتر از این ارقام خواهد بود.

 

برای بازکردن گالری، روی تصاویر کلیک کنید.
5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟