اخبار خودرو ایران
ما همچنان منتظر عرضه نسل اول این خودرو به ایران هستیم!

نسل جدید بایک BJ40 2024 در چین رونمایی شد

چهارشنبه - ۱ شهریور ۱۴۰۲
خواندن 4 دقیقه
نسل جدید بایک BJ40 2024

نسل جدید بایک BJ40 در شرایطی رونمایی شده که شرکت دیار خودرو تا به این لحظه حتی موفق به عرضه یک دستگاه از این خودرو به بازار ایران نشده است. بایک Bj40 یک اسیووی آفرودی شاسی مستقل بوده و در نسل دوم از سبک طراحی قدیمی خود مقداری فاصله گرفته و سعی کرده که زبان طراحی مدرنتری را دنبال کند.

نسل جدید بایک BJ40 2024 در شرایطی رونمایی شده که شرکت دیار خودرو تا به این لحظه حتی موفق به عرضه یک دستگاه از این خودرو به بازار ایران نشده است. بایک Bj40 یک اسیووی آفرودی شاسی مستقل بوده و در نسل دوم از سبک طراحی قدیمی خود مقداری فاصله گرفته و سعی کرده که زبان طراحی مدرنتری را دنبال کند.

به گزارش خودرونویس، دیار خودرو چندین ماه پیش دو دستگاه بایک BJ40 را در نمایشگاه خودرو اصفهان رونمایی کرد، اما تا به این لحظه حتی یک دستگاه از آنها هم به بازار عرضه نشده است. این پروسه به حدی طولانی شده که این خودرو در چین نسل عوض کرد و اکنون نسل دوم بایک BJ40 وارد بازار چین شد. این خودرو به مراتب نسبت به نسل قبلی مدرنتر بوده که از جمله آنها می توان به نمایشگرهای دیجیتالی دوتایی کابین، چراغ های LED، سیستم رانندگی نیمه خودران و … است.

نسل جدید بایک BJ40 2024

بایک BJ40 2024 نسل دوم یک اسیووی آفرودی سایز متوسط آفرودی بوده و از یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ 245 اسب بخاری بهره گرفته و دارای سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک است. فروش این خودرو قرار است از 25 آگوست در چین آغاز شود. در ادامه به معرفی کامل این خودرو می پردازیم.

نسل جدید بایک BJ40 2024

طراحی ظاهری

در ابتدا باید اظهار کنیم که نسل اول بایک BJ40 هم یک اسیووی آفرودی شاسی مستقل بود که نه تنها در چین، بلکه در کشورهای متعددی به فروش رسید و مدت هاست که زمزمه عرضه آن به ایران نیز مطرح شده اما همچنان ثمری نداشته است. نسل جدید این خودرو همچنان در طراحی سعی کرده به جیپ رانگلر نزدیک بماند. البته بایک کلا به کپی برداری در طراحی شهرت دارد و اسیووی BJ80 آن نیز یک تقلید تمام عیار از مرسدس بنز G کلاس بود.

نسل جدید بایک BJ40 2024

بایک BJ40 2024 ابتدای عرضه در بازار چین محبوب بود، اما در ادامه رقبای زیادی برای این خودرو ظاهر شد و کار عرضه را برای این خودرو مشکل کرد. فضا برای این خودرو به حدی خراب شد که در کل سال 2023 تا به این لحظه 11 هزار و 476 دستگاه از این خودرو فروخته شده است. جهت مقایسه بیان می کنیم که گریت وال تانک 300 که رقیب این خودروست تا به این لحظه بیش از 53 هزار دستگاه از آن در چین فروخته شده است. بدین ترتیب بایک BJ40 کاملا به یک بروزرسانی نیاز داشت و به همین جهت نسل جدید آن از راه رسید.

نسل جدید بایک BJ40 2024

نسل جدید BJ40 از جدیدترین زبان طراحی بایک استفاده کرده که سال گذشته مشابه آن را در بایک Bj60 دیده بودیم. این خودرو دارای چراغ های مستطیلی شکل بوده و جلوپنجره آن نیز دارای المان های LED روشنایی است. بدین ترتیب مقداری از استایل مشابه با جیپ رانگلر فاصله گرفته است. این خودرو استایل جعبه ای شکل داشته و خط کمربندی مرتفعی دارد. درب های آن بدون فریم بود و آینه های جانبی بزرگی برای آن برای دید هرچه بهتر تعبیه شده است. همچنین سپرهای بزرگی برای آن به همراه تریم پلاستیکی در قسمت پایینی بدنه نصب شده است. یکی از نکات جالب در بایک BJ40 2024 درب صندوق عقب آن بوده که از دو قسمت مجزا تشکیل شده؛ یکی شیشه عقب که رو به بالا باز می شود و یکی قسمت پایینی آن که رو به بیرون با زاپاس باز می شود.

نسل جدید بایک BJ40 2024

نسل جدید بایک BJ40 طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4790، 1940 و 1895 میلی متر داشته و فاصله بین دو محور آن نیز 2760 میلی متر است. یکی از نکات جالب در خصوص این خودرو قابلیت یدک کشی بالای آن بوده که قادر است جسمی با وزن 2500 کیلوگرم را یدک بکشد.

 

داخل کابین بایک BJ40 2024

به جرات می توان ادعا کرد که کابین این خودرو از تمام محصولات فعلی بایک مدرنتر است. به جز نمایشگر دیجیتالی در پشت فرمان، دو نمایشگر دیجیتالی در کنار هم روی داشبورد نصب شده اند. یکی از این دو نمایشگر برای رانندگی و دیگری برای سرنشین بوده که هر دو عملکرد لمسی دارند. زیر این دو نمایشگر پنل سیستم تهویه با دریچه های آن قرار دارند. در کنسول میانی هم پد شارژ بدون سیم تلفن همراه، چند کلید فیزیکی و شیفتر دنده و دو جالیوانی قرار دارند. لازم به ذکر است که بایک BJ40 جدید صرفا در مدل 4 درب رونمایی شده و کابین آن ظرفیت نشستن 5 سرنشین را دارد.

نسل جدید بایک BJ40 2024

مشخصات فنی نسل جدید بایک BJ40 2023

بایک BJ40 جدید یک اسیووی آفرودی بوده و از یک موتور 2 لیتری توربوشارژ تولید شده توسط HYCET بهره گرفته است. این موتور قادر به تولید 245 اسب بخار قدرت و 385 نیوتن متر گشتاور است. این موتور دارای دو توربوشارژ موازی، منیفولد خروجی دود یکپارچه و فشار تزریق سوخت 350 بار است. این پیشرانه نسبت به نسل قبل سبکتر هم شده و تنها 153 کیلوگرم وزن دارد. نیروی تولیدی آن توسط توسط گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب و هر چهار چرخ منتقل می شود.

قیمت نسل جدید بایک BJ40 بسته به سطح امکانات می تواند چیزی بین 27 هزار و 660 تا 41 هزار و 500 دلار باشد. بدین ترتیب با خودروی ارزان قیمتی سر و کار نداریم.

 

4.9 از 8 رای

دیدگاه شما چیست؟